Vi använder cookies för funktion, analys och marknadsföring. Det innebär lagring eller åtkomst av data på din enhet eller webbläsare. Funktionella cookies är nödvändiga för att hålla våra tjänster säkra, förhindra missbruk av tjänsterna och för att se till att de alltid fungerar bra.
Du kan läsa mer i vår:
CookiepolicySekretesspolicy
Jag gick ju upp 1.5 kg förra veckan, jag har förhoppningar att jag ska tappa den vikten till på onsdag morgon, helst något hekto extra. Mitt felsteg (nåja det var inte ett felsteg direkt, jag sprang verkligen ute i urskogen, långt från nämsta liten stig) var inte av det mindre slaget. Jag har ätit mängder med glass, vilket fick laktosintoleransen att skrika i högan sky, ja jag hade nog lagt på mig mer om jag inte ätit glass och verkligen fått igång magen... Jag har ätit groteska mängder med chips och matbröd med grönmögelost... Så jag ska nog vara väldigt nöjd över att jag bara drog på mig 1.5 kg.
Äntligen fått tiderna för sprutorna, men spruta nr 2 är nästan en och en halv månad efter den första, efter midsommar. Maken som är äldre men inte har några riskfaktorer får sina före och med bara två veckor mellan, fattar inte hur de tänker de som skickar kallelser.
babs2 tack jo hoppas får värdefull information där och fram tills dess så får kämpa på här för jag har ändå gjort stora förändringar från innan.
Jag hör hemma i Östergötland så det kan nog bli ganska långt att åka för det blir 62 mil till härnösand från mig.
Vi gick för drygt en vecka sedan in i fas 3 så jag hoppas få sprutan inom 1 månad och den andra i juli/början av augusti så hoppas kunna återuppta gymmet efter sommaren i min planering. Fram tills dess får jag försöka mig på mina promenader och träning hemma som vartefter borde gå lättare och lättare så vem vet jag kanske kommit igång så mycket tills dess så jag inte behöver gymmet. Jag älskar dock vatten så tror det kommer bli ett gymkort ändå bara för vattengympa och simning. Vi har så mycket gym här så de slåss nästa om kunderna så de har kanonerbjudande ibland bara för attt locka dit för har man väl varit där 12 månader lämnar man sällan då man gjort sina program efter deras utrustning.
Maken får sin första spruta på tisdag då vi båda är i fas 3 men han är några år äldre så jag får enbart pga. riskgrupp annars hade jag fått vänta till fas 4 men fasen beräknas vara klar till 15 augusti för första sprutan så hoppas deras planeringar håller.
Nu ser vi fram ett år med stora möjligheter för det senaste året har inte varit hälsofrämjande direkt.
här har man inte tagit spruta, Vi får själva beställa tid. Astra vill vi inte ha och man vet inte vad dom bjuder på. De är ett gissel detta.
här har man inte tagit spruta, Vi får själva beställa tid. Astra vill vi inte ha och man vet inte vad dom bjuder på. De är ett gissel detta.
Jag har dålig kol på åldrar här inne. Jag läste dock att de inte ger astra till folk under 65 ( i alla fall inte vår region). Min mamma fick astra medans pappa fick moderna. De fick vaccin med 8 dagars mellanrum. Pappa fick on i armen de stuckit i medans mamma fick inget.
Helt ärligt så tar jag vilket vaccin som helst, visserligen så bör de nog inte ge mig något som man får blodproppar av, men skulle det vara så gör det inte så mycket. Sannolikheten för biverkning är väldigt liten, det är bra mycket farligare att vara gravid, äta p-piller eller vara överviktig. Jag tror inte det är något vaccin som ska sätta stopp på mig 😈, är nog större chans att det är chipsen som blir min baneman.
Jag är inte speciellt förvånad över blodpropparna av vaccinet heller om jag ska vara ärlig. Covid 19 när du utvecklar sjukdomen så ökar risken för blodproopar ganska mycket då jag var 1 år sedan drabbades av covid 19 och hamnade på sjukan (jag hamnade inte på intensiven eller behövde ingen syrgas men hade problem med andningen och framförallt astman) fick jag direkt blodförtunnande sprutor som jag fick de 3 dygnen jag låg inne samt 12 dagar dagar hemma precis som efter operationer.
Det var ju tydligen ett kännt biverkan på svininfluensa med Narkolepsi även om du utvecklade sjukdomen inte bara vaccinet så varför skulle då covid 19 vara något undantag.
Min bästa väns mamma dog efter 3 massiva proppar som gick rakt genom lungorna.
Jag kommer också vaccinera mig så snabbt jag får för jag får chansen för det finns nog värre sätt att dö och som du sa det är större risk att bli allvarligt sjuk av covid 19 än vaccinet.
Här är en 60 plusare som i mitten av förra veckan fick sin första Pfizer i Stockholms region. Hurra hurra!! Men man får ligga i själv via app och inte sitta hemma och vänta på något brev...
Här är en 60 plusare som i mitten av förra veckan fick sin första Pfizer i Stockholms region. Hurra hurra!! Men man får ligga i själv via app och inte sitta hemma och vänta på något brev...
Det ska gudarna veta att man får ligga i för att få en tid för spruta. Både sambon och jag (båda 70+) har fått pfizer, Hate inte nobbat AstraSenica, men frågan är hur dagens nyhet landar? Kvinna 70+ har efter vaccinering med AS fått blodpropp+minskat antal blodplättar. Hur ovanligt det än är kan det ju vara svårt att inte känna oro.
Samma här BirtheX...men att boka tid var inte helt lätt. Vi försökte på 1177 i flera dagar...inga tider, trots nyheter om att gå in och boka.
DÅ upptäckte vi att kalendern gällde en annan ort och uppmaningen gällde vårt närmaste vacc.ställe.
Jag fick inga biverkningar alls ...utom ett plörsligt illamående...som nog inte alls hörde dit....jag var ju "orolig" innan. Fick Pfizer
här ska de bli vaccination i morgon MEN INTE ASTRA OM DE KOMMER MED DEN. Jag har väntat ut detta med vaccination, för hör hur de går. Men nu är de bokat inga problem med tider.