icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Biggest Looser våren 2021 Avslutad

Veteran
8085 inlägg
10 januari 2021 09:56

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    28 april 2021 21:16

Tack Klaraelv & bella50! Jag kämpar på.... Vikten bråkar nog dels för ökad träning och dels för hormonstrul och har nog mer vätska i kroppen än vanligt. Har även varit stökigt senaste veckan med mycket i huvudet både privat och på jobbet. Får försöka hålla tankarna i schack och hålla ut...

• Veteran
    8085 inlägg
    29 april 2021 10:29

Hurra alla har rapporterat!

• Veteran
    4095 inlägg
    30 april 2021 09:07

Önskar alla en fin HELG.

Själv går jag in i den " all time low" på vågen....men räknar inte med att hålla det stången.

NJUTER NU av min "lättare" lekamen  yes

Idag för 8 år sedan somnade min lillebror in....bara 61 år gammal.

• Veteran
    2322 inlägg
    30 april 2021 11:14

kom en tanke härnere  säger de flesta "fira valborg" men vi som kommer längre uppeifrån  säger "fira sista april. Även majbrasa är för oss "kase" bara lite tankar denna dagheart

• Mycket engagerad
    399 inlägg
    30 april 2021 15:38

Idag kom brevet digitalt som jag väntat på där jag blivit inbjuden att få vaccinera mig så snabbt in på datorn och tog första bästa dag så på onsdag närsta vecka får jag min första spruta mot Covid 19.
    Det känns förbaskat skönt då vår region tagit efter uppsala och uppmanar från och med idag oss östgötar att försätta oss i personlig lockdown då vi till skilland mot andra län har en extrem hög ökning av smittan så trycket är för stort på vården och vi måste minska spridningen så nu om aldrig känns det ännu mer prioriterat att få vaccinet då det förhoppningsvis tillsammans med T-celler som förhoppningsvis finns sedan insjuknandet gör mig mer immun. 
    Tolka mig rätt för jag kommer göra allt det som krävs oavsett om jag ha skydd eller inte men jag känner mig mer medicinskt säker vilket är prio 1 och efter det att vi får kontroll över pandemin och smittspridningen.

Ha en trevlig valborg alla heart

• Veteran
    8085 inlägg
    1 maj 2021 16:39

Har gått 1089 steg med stavar, ganska jobbigt men jag vilade på en busshållplats innan jag vände. Satt sedan i solen och läste en stund och sen testade jag att kratta lite, med betoning på lite. Är rädd att förvärra det onda i min högra axel, så jag tar det pö om pö.

• Veteran
    2322 inlägg
    2 maj 2021 10:20
    babs2 skrev den 1 maj 2021 16:39

Har gått 1089 steg med stavar, ganska jobbigt men jag vilade på en busshållplats innan jag vände. Satt sedan i solen och läste en stund och sen testade jag att kratta lite, med betoning på lite. Är rädd att förvärra det onda i min högra axel, så jag tar det pö om pö.

så du har oxå en höger axel som trilskas. Jag ska röntga min på onsdag. Sen sjukgymnast den 14 maj, får se va de blir. Här blir inget kratta av.

• Veteran
    4095 inlägg
    Redigerad: 3 maj 2021 10:46
    babs2 skrev den 1 maj 2021 16:39

Kroppen säger ifrån...bara att lyssna.

Jag "sliter" bokstavligt talat med mina tunga projekt...och visst ...det "känns" både här och där efter dagens slut...men på morgonen kommer jag igång så smått...och sen jobbar jag på igen.

Är mest stel i ben / rygg då jag lyfter tungt, gräver och kör jordmassor. Jag älskar att ha projekt på G...kan inte bara sitta still.

I helgen har jag haft många trevliga loppiskunder dessutom....

men inte flera på samma gång. Jag bor avsides i skogen så det är inget lemmeltåg hit.

Nu har jag fått intyget på min nervskada från ortopeden...p.g.a att mitt vä underben fortfarande "sover" efter operationen.

Detta ställer till det på flera områden i min vardag.

Undrar hur försäkringsbolaget bedömer den...indecision

• Veteran
    4095 inlägg
    5 maj 2021 07:19

Jag är som en jojo....

Både plus & minus sedan förra onsdagen...så jag är riktigt nöjd , trots detta lilla plusset just  idag. yes

• Veteran
    2753 inlägg
    5 maj 2021 08:01
    Bariatri skrev den 30 april 2021 15:38

Idag kom brevet digitalt som jag väntat på där jag blivit inbjuden att få vaccinera mig så snabbt in på datorn och tog första bästa dag så på onsdag närsta vecka får jag min första spruta mot Covid 19.
    Det känns förbaskat skönt då vår region tagit efter uppsala och uppmanar från och med idag oss östgötar att försätta oss i personlig lockdown då vi till skilland mot andra län har en extrem hög ökning av smittan så trycket är för stort på vården och vi måste minska spridningen så nu om aldrig känns det ännu mer prioriterat att få vaccinet då det förhoppningsvis tillsammans med T-celler som förhoppningsvis finns sedan insjuknandet gör mig mer immun. 
    Tolka mig rätt för jag kommer göra allt det som krävs oavsett om jag ha skydd eller inte men jag känner mig mer medicinskt säker vilket är prio 1 och efter det att vi får kontroll över pandemin och smittspridningen.

Ha en trevlig valborg alla heart

fick också brevet så på måndag får jag äntligen vaccin