Vi använder cookies för funktion, analys och marknadsföring. Det innebär lagring eller åtkomst av data på din enhet eller webbläsare. Funktionella cookies är nödvändiga för att hålla våra tjänster säkra, förhindra missbruk av tjänsterna och för att se till att de alltid fungerar bra.
Du kan läsa mer i vår:
CookiepolicySekretesspolicy
så de är pingst noll koll. Här är de lika varje dag
Hade ingen koll på det heller. Är ju "helg" för det mesta här...och fira bör man .. sätta lite guldkant på tillvaron.
här blir sällan guldkant. De är bara så. Är nog inte vår grej vad vet jag.
Hej på er!
Hur går det för alla?
Jag är ny här och kämpar för att hitta en stund relation till mat och även gå ner till en normal vikt. Just nu är det tufft. Jag försöker intala mig själv att livet inte är så tungt, men vem är man då att ljuga för dig själv? Så, sanningen är den att vara långtidssjukskriven pga nervsmärtor/skakningar i arm efter diskbråck, två barn (3 resp 7 år) och för tillfället ensam måndag till torsdag kväll då sambon jobbar borta är inte enkelt! Så med detta sagt vill jag ha tips från er på hur jag framför allt fixar kvällarna men också dagarna när ångesten och ensamheten slår till!
Hej på er!
Hur går det för alla?
Jag är ny här och kämpar för att hitta en stund relation till mat och även gå ner till en normal vikt. Just nu är det tufft. Jag försöker intala mig själv att livet inte är så tungt, men vem är man då att ljuga för dig själv? Så, sanningen är den att vara långtidssjukskriven pga nervsmärtor/skakningar i arm efter diskbråck, två barn (3 resp 7 år) och för tillfället ensam måndag till torsdag kväll då sambon jobbar borta är inte enkelt! Så med detta sagt vill jag ha tips från er på hur jag framför allt fixar kvällarna men också dagarna när ångesten och ensamheten slår till!
Låter väldigt tufft, nervsmärta är inte kul. Jag har precis stelopererat två kotor i nacken pga tre stora diskbråck, vill du bolla och prata av dig får du gärna maila mig. Lycka till och all värme förstår din smärta 💐
Hej på er!
Hur går det för alla?
Låter väldigt tufft, nervsmärta är inte kul. Jag har precis stelopererat två kotor i nacken pga tre stora diskbråck, vill du bolla och prata av dig får du gärna maila mig. Lycka till och all värme förstår din smärta 💐
Hej!
Smärtan är inte så farlig, har bra medicinering. Det som är svårt är att det är så känsligt och svagt att minsta lilla för mycket ger stort bakslag 😔
Men mer taggad idag, inte lika trött. Nu kör vi 🤗
här har man ramlat av ordentligt. Inget funkar bara sitta går skapligt. Korta stunder. Huvudet hänger inte med. Allt känns jobbigt, bara bakslag. Men jag ger mej inte ändå.
här har man ramlat av ordentligt. Inget funkar bara sitta går skapligt. Korta stunder. Huvudet hänger inte med. Allt känns jobbigt, bara bakslag. Men jag ger mej inte ändå.
Kämparkramar till dig
Bra att du inte ger dig!
Nu går det neråt med fart. Jag måste lägga om min diet på grund av gallbesvär och det tycks passa mig alldeles utmärkt då det gäller vikten, men, hur jag ändå saknar min lilla gnutta med Blue Castello på morgon mackan! Nå, efter att denna vecka är till ända skall jag, enl. dietisten få prova hur inälvorna klarar av en gnutta ost på morgonen. Oj, vad jag väntar!
Halloj på er alla kämpar. Glöm inte att njuta av livet
I måndags var det "fest" på fjället med tilhörande mat & dryck och "nattvak" till kl 05 på morgonen
( vi är gamla nattarbetare )...hi,hi och det sitter i...och det blir mycket att "avhandla" när man ses.
så de är pingst noll koll. Här är de lika varje dag
Hade ingen koll på det heller. Är ju "helg" för det mesta här...och fira bör man .. sätta lite guldkant på tillvaron.
här blir sällan guldkant. De är bara så. Är nog inte vår grej vad vet jag.
Vi är olika ...men olika är bra.
Hej på er!
Hur går det för alla?
Välkommen!
Det går upp och ner, men framåt ibland. Jag har min dotter 8år varannan vecka, har förvisso ny pojkvän nu men har varit själv med henne några år innan. A och o för mig har alltid varit att planera steget före med henne för att få vardagen att fungera. Ex storkok och plocka fram kläder kvällen innan och ha tydliga rutiner både för henne och mig själv. I låga perioder när jag varit låg och hon varit väldigt krävande har jag sett till att vi tokskrattat tillsammans en kort stund varje dag. Jag har kitlatt henne hon har skrattat och de smittar.. De har varit en må bra sak för oss båda. Försök att hitta något som du mår bra av och ger dig energi. Ex läsa en bok, lyssna på musik när man lagar mat, träna framför tv mm. Ibland hjälper några minuter av må bra tid ganska mycket. Och skicka meddelanden om du vill. Tillsammans tar vi oss alla framåt! ☺️