icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Biggest Looser våren 2021 Avslutad

Veteran
8083 inlägg
10 januari 2021 09:56

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    26 maj 2021 10:32
    pralin skrev den 25 maj 2021 13:30

här har man ramlat av ordentligt.  Inget funkar bara sitta går skapligt. Korta stunder. Huvudet hänger inte med. Allt känns jobbigt, bara bakslag.  Men jag ger mej inte ändå.heart

Kämpa på! Går knagligt här med, tar en dag i taget. Styrke pepp! 

• Utmärkt medlem
    869 inlägg
    26 maj 2021 12:39

Jag är kvar på 108,2 kg för tredje veckan i rad. Nog talas det om platåer, men inte efter bara 1,5 kg viktminskning väl! 😂  😛
    Nåja, det är bara att kämpa på, men lite trist är det. Jag ska försöka dra ned på kolhydraterna och äta mer åt LCHF (brukar annars äta Medelhavskost), hoppas det hjälper.

• Veteran
    2753 inlägg
    26 maj 2021 15:12

Suck 

haft lite trögare med allt 

ätit lite för mycket bröd och tränat lite mindre 

så trött och haft migrän 

men ska försöka kämpa på och hitta tillbaka igen 

• Mycket engagerad
    399 inlägg
    26 maj 2021 15:49

Motivationen tryter, suget festar och där i mellan sitter jag fast, det är för mig ett mysterium att jag inte fick ett rejält plus på vågen då det känns som allt annan än det som bara skulle in genom munne slunkit ner. 
    Det enda jag planerade var en rabarberpaj med sockerfri vaniljglass till men det bakade sammanlagt 2 pajer denna vecka men ack vad jag njöt när jag för det är något speciellt med första pajen (eller pajerna) från egen trädgård...
    Det har också slunkit ner en del bullar, päronsplitt samt lite chips.
    Dert som fungerat är nog promenaderna även om veckan startat trögt då jag var bortrest hela dagen igår då det var uppföljning på dotterns behandlingshem men jag har gått mina 500 steg som är bestämt med mig själv är ett måste även om jag inte hunnit med promenad. Styrketräningen har varit lite si så där utan mer kommit in i vardagssysslorna.

Nu måste jag bara hitta tillbaka upp på banan igen för jag har ju sjukdomar att förhindra men väldigt många ursäkter så pepp på mig själv istället kanske frown

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    27 maj 2021 06:36

Dubbel-Pepp Bariatri - du hittar nog tillbaka till rätt bana igen. En handling i taget och mini-mål, det brukar fungera. Lycka till!

• Veteran
    2322 inlägg
    27 maj 2021 07:42

en till som trillat .Nu när höften börjat krångla så måste jag försöka tänka till.  Men inte de lättaste. Men inget val om jag ska komma framåt.   Att de ska vara så jäkla svårt. Men de finns inget val nu jo om jag ger upp men de ska jag inte.heart

• Veteran
    8083 inlägg
    27 maj 2021 09:51

Heja på kämpar!!

Jag har totalt tappat greppet om mig, men igår satt jag och gjorde en matsedel och beställde mat, som vi ska hämta i em. Hoppet är det sista som överger mig!

Nu kör vi! Vi går snart in på upploppet!

Hur känner ni inför sammaren? Ska jag kolla med Johan om vi kan fortsätta? Berätta hur ni vill ha det!

Kramheart

• Utmärkt medlem
    861 inlägg
    27 maj 2021 10:32
    babs2 skrev den 27 maj 2021 09:51

Heja på kämpar!!

Jag har totalt tappat greppet om mig, men igår satt jag och gjorde en matsedel och beställde mat, som vi ska hämta i em. Hoppet är det sista som överger mig!

Hur känner ni inför sammaren? Ska jag kolla med Johan om vi kan fortsätta? Berätta hur ni vill ha det!

Kramheart

Jag kan tycker det är bra att köra över sommaren för dom flesta av oss kommer nog ha hemmasemester. Jag kommer när jag får åka korta dagsturer. 🌺

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    27 maj 2021 13:28
    Digitali skrev den 27 maj 2021 10:32

Heja på kämpar!!

Kramheart

Jag kan tycker det är bra att köra över sommaren för dom flesta av oss kommer nog ha hemmasemester. Jag kommer när jag får åka korta dagsturer. 🌺

Jag fortsätter gärna över sommaren. Att ha detta forum som en hållhake i tillvaron har hjälpt mig att titta framåt och samtidigt fungerar det också som en kontrollplats. Man blir åtminstone en gång i veckan påmind om vad man borde ha koll på wink.

Dessutom har jag ännu långt till ändstationen så för mig får det gärna fortsätta över sommaren samt fram mot jul angel

• Mycket engagerad
    399 inlägg
    27 maj 2021 19:25
    MAS63 skrev den 27 maj 2021 13:28
    Digitali skrev den 27 maj 2021 10:32

Heja på kämpar!!

Kramheart

Jag fortsätter gärna över sommaren. Att ha detta forum som en hållhake i tillvaron har hjälpt mig att titta framåt och samtidigt fungerar det också som en kontrollplats. Man blir åtminstone en gång i veckan påmind om vad man borde ha koll på wink.

Dessutom har jag ännu långt till ändstationen så för mig får det gärna fortsätta över sommaren samt fram mot jul angel

Jag håller med övriga talare för kör gärna över sommaren med. 
    även om det bitvis går si så där så hittar jag mycket styrka bland andra