icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Biggest Looser våren 2021 Avslutad

Veteran
8081 inlägg
10 januari 2021 09:56

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    7 juni 2021 19:25
    zaga skrev den 7 juni 2021 14:43

Min absolut svåraste tröskel för att gå ner i vikt är godis och chips. Jag är så slut på kvällarna och då tar jag ofta till en skål med något gott. Vet att detta inte är bra, men jag kan verkligen inte bryta denna dåliga cirkel. Har någon ett eller flera bra tips på vad jag kan göra? För vågen kommer aldrig komma ner till målvikt om jag inte bryter mönster 😢

Kan du försöka byta ut skålen med gott mot något gott men lite nyttigare? Ex en smörgås, grönsaksstavar med dipp, någon bit brieost eller nåt annat. I perioder känner jag att jag snacksar mycket på kvällarna. Då gör jag fröknäcke och äter med bara smör eller något pålägg. För mig hjälper de också att äta middag lite senare. Äter jag ex middag ca 19-19.30 så blir jag inte lika lätt sugen på något kvällssnacks. Hoppas att du hittar något som funkar för dig. 

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 7 juni 2021 23:01
    Åsa79 skrev den 7 juni 2021 19:25
    zaga skrev den 7 juni 2021 14:43

Min absolut svåraste tröskel för att gå ner i vikt är godis och chips. Jag är så slut på kvällarna och då tar jag ofta till en skål med något gott. Vet att detta inte är bra, men jag kan verkligen inte bryta denna dåliga cirkel. Har någon ett eller flera bra tips på vad jag kan göra? För vågen kommer aldrig komma ner till målvikt om jag inte bryter mönster 😢

Kan du försöka byta ut skålen med gott mot något gott men lite nyttigare? Ex en smörgås, grönsaksstavar med dipp, någon bit brieost eller nåt annat. I perioder känner jag att jag snacksar mycket på kvällarna. Då gör jag fröknäcke och äter med bara smör eller något pålägg. För mig hjälper de också att äta middag lite senare. Äter jag ex middag ca 19-19.30 så blir jag inte lika lätt sugen på något kvällssnacks. Hoppas att du hittar något som funkar för dig. 

Det känns igen...men det är det allt handlar om...att bryta dåliga vanor...det är inte lätt, men det går...det är vi många som kan intyga. 

Min akilleshäl är och har alltid varit BRÖD...och det får jag kämpa med fortfarande efter 6 år med Md.

Jag faller dit på det då och då...men inte varje dag...det skulle inte gå...så jag tog lite ost på gurk- eller äppelskivor under mitt första år.

Numera klarar jag att ta ett finncrisp eller majskaka.

Att inte tänka på det man INTE bör / kan äta ---utan istället på det man faktiskt FÅR / kan äta och ändå minska i vikt är ett bra sätt tycker jag. 

Att planera sin mål...då stoppar man inte lika lätt nåt i munnen.

Jag hoppas du hittar ett alternativ till chipsen och godiset. Lycka till på din resa  yes

• Utmärkt medlem
    501 inlägg
    8 juni 2021 20:43

Tack för att ni svarat ❤️

Jag ska försöka hitta ett subsitut till kvällen. Att flytta middag är tyvärr svårt då jag har 2 små barn hemma 🥰 Kanske ett stor kopp te och något till det... Kanske köpa nå majskakor och ha till. Något måste jag göra iaf för då går kan jag inte fortsätta. Tror mycket ligger i ett för tillfället lite sämre mående, men det är på bättringsvägen 😔

På den positiva sidan är att träningen fungerar. Vill få in än mer, men nacken är fortfarande en begränsning. Får in ca 1,5 h kondition varje vecka (räknar inte promenader) samt 2 h lätt styrka. Tränar måndag till fredag och sen har jag familjehelg.

• Veteran
    4094 inlägg
    9 juni 2021 08:02

• Utmärkt medlem
    860 inlägg
    9 juni 2021 10:26

Inser att jag hamnat på en plattform och pendlar mellan 67-69 kg ska försöka bryta av 16:8 och ta 2-3 dagar i veckan med 800 kcl för att se om jag kan chocka igång kroppen.

Promenaderna fungerar bra går runt milen dagligen men inte för fort pga nacken, tränar lätt sjukgymnastik just nu. 🌺

Lycka till i kämpande men njut även av det goda 🥂🍾

• Veteran
    1371 inlägg
    9 juni 2021 16:58

Grattis MAS63 laugh

• Veteran
    2322 inlägg
    10 juni 2021 07:56

små rundor flera gånger om dagen, De funkar skapligt. Alltså små,5 min eller 10, Stanna vila så inte går de fort. Benet orkar liksom inte,men jag kämpar på.heart

• Veteran
    4094 inlägg
    10 juni 2021 08:51

När man , viktmässigt , kan önska att igår var idag....men jag stressar inte yes

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    12 juni 2021 18:46

Solen har visat sig ur sin bästa sida under flera dagar nu och glassen har vrålat till mig från frysfacket - tack och lov att regnet kom, solen försvann och temperaturen sjönk med 10 grader. => glassen tystnade helt där i frysfacket! Tänk att situationer, väder och solen kan väcka vanor som inte just nu är välkomna. Detta eftersom de då de får fart är så svåra att stoppa!

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 14 juni 2021 07:15
    MAS63 skrev den 12 juni 2021 18:46

Solen har visat sig ur sin bästa sida under flera dagar nu och glassen har vrålat till mig från frysfacket - tack och lov att regnet kom, solen försvann och temperaturen sjönk med 10 grader. => glassen tystnade helt där i frysfacket! Tänk att situationer, väder och solen kan väcka vanor som inte just nu är välkomna. Detta eftersom de då de får fart är så svåra att stoppa!

Frestelser som "ropar" efter en , i tid och otid , känner man till.

Jag älskar god glass...helst vanilj utan en massa extra i eller på.....men BRÖD är svårare att motstå för mig. 

Pepp yes