Vi använder cookies för funktion, analys och marknadsföring. Det innebär lagring eller åtkomst av data på din enhet eller webbläsare. Funktionella cookies är nödvändiga för att hålla våra tjänster säkra, förhindra missbruk av tjänsterna och för att se till att de alltid fungerar bra.
Du kan läsa mer i vår:
CookiepolicySekretesspolicy
MAS630vad heter yoghurtglassen??
Solero Exotic (GB-glass) innehåller socker, så om man lätt får sockersug är den inte den bästa. Ibland lagar jag själv med naturell yoghurt, bär och sötningsmedel i min glassmaskin. Det blir också väldigt gott + smalt
Jag kör samma som du, egen med frysta bär, sötningsmedel och a-fil elr yoghurt, ibland om jag har en gräddskvätt blir det lite extra lyx! Eftersom jag kör frusna bär/frukter behövs ingen glassmaskin, kör i mixer eller matberedare, blir kanonbra och är gjort på ett killevipp 😃
Bra inlägg där Bella! var sann mot dig själv... Jag har börjat om och tänker vara sann mot mig själv och fokusera på när det går bra och höja det positiva ännu mer. Ibland avstår man från planen men så länge det är medvetet och man hoppar på omedelbart igen så är det ingen fara... Vem har sagt att det går fort? Jag hoppar dock av denna utmaning nu då jag på onsdagar befinner mig i sommarstugan framöver och kommer inte ha tillgång till våg... Nån måtta får det vara på släpandet av grejer. Stugan blir ju överfull! Hej vi hörs på blogg eller annorstädes!
Bra där 🥰 Vi fortsätter att göra så gott vi kan, och peppa oss för det vi gör bra-och fortsätta framåt, bakåt är ingen idé att ödsla energi!
Vi ska må bra 🥰
Tack för kommentarer...det ligger verkligen nåt i att
" Vi har ett liv att leva...inte bara en vikt att väga.....så det tar jag fasta på
Att det går ovanligt bra nu ...är ju bara bonus.
Pepp från mig.
börjar förstå att mediciner jag äter gör oxå att vikten går upp,inte alls kul,
Tack för kommentarer...det ligger verkligen nåt i att
" Vi har ett liv att leva...inte bara en vikt att väga.....så det tar jag fasta på
Att det går ovanligt bra nu ...är ju bara bonus.
Pepp från mig.
Bra tanke!
Känner så igen det där. Jag har under många år tidvis behövt ta stora doser av kortison och den medicinen är ingen hjälp på viktreduceringsresan precis. Under dessa perioder av högre doser skulle jag kunna äta sten. Får en helt förskräcklig aptit som inte reagerar på mättnadskänsla alls och som gör att kroppen tar upp energin från maten mera aktivt genom att påverka insulinavsöndringen.
Det jag nu lärt mig under denna viktresa är att:
1) bli medveten om vad som är biverkningar och vad är riktig hunger
2) under dessa perioden minska på fettet, sockret och de snabba kolhydraterna så att det inte finns så mycket att suga upp och förvandla till fett runt midja och rumpa
Mao. man behöver lära sig om hur mota dessa biverkningar i grind. Jobbigt som bara vad - men det går
Kämpa på mot biverkningarna pralin -PEPP!
Känner så igen det där. Jag har under många år tidvis behövt ta stora doser av kortison och den medicinen är ingen hjälp på viktreduceringsresan precis. Under dessa perioder av högre doser skulle jag kunna äta sten. Får en helt förskräcklig aptit som inte reagerar på mättnadskänsla alls och som gör att kroppen tar upp energin från maten mera aktivt genom att påverka insulinavsöndringen.
Det jag nu lärt mig under denna viktresa är att:
1) bli medveten om vad som är biverkningar och vad är riktig hunger
2) under dessa perioden minska på fettet, sockret och de snabba kolhydraterna så att det inte finns så mycket att suga upp och förvandla till fett runt midja och rumpa
Mao. man behöver lära sig om hur mota dessa biverkningar i grind. Jobbigt som bara vad - men det går
Kämpa på mot biverkningarna pralin -PEPP!
ja de är lite kämpigt men jag gör så gott jag kan. Tack för pepp
tänk nu går de inte sova heller, Somnar vaknar efter nån timme har hållit påså nu ett tag igen,verkar som de är värst på sommaren,jag behöver sova men ligger bara vrider. Ja får fundera vad de kan bero på.
tänk nu går de inte sova heller, Somnar vaknar efter nån timme har hållit påså nu ett tag igen,verkar som de är värst på sommaren,jag behöver sova men ligger bara vrider. Ja får fundera vad de kan bero på.
God morgon pralin! Här är vi också uppe i ottan. Själv tror jag det är ljuset. På vintern då det är mörkt är jag konstant trött och skulle kunna sova non-stop, men nu när det finns mycket dagsljus är jag vaken redan efter 05.00. Jag blir ofta sömnig på eftermiddagen då man är så tidigt igång och då brukar jag tänka att nästa natt sover jag gott.
Det bästa med att vakna så här tidigt just nu är att det är svalt utomhus och en varm kopp te utomhus känns uppfriskande nu då vi har värmebölja på gångs hos oss. Göken ger an åt väster - det låter bra - "Östergök är bästergök"
Kanske prova att ta magnesium till kvällen? I perioder när jag sover dåligt så brukar de ordna upp sig lite efter ett par dagar med magnesium. Man får dock vara lite aktsam om man äter medicin som kan påverkas av magnesium. Kaffe kan också vara en bov för mig i perioder om jag dricker de för sent. Kan somna som vanligt och vakna mitt i natten och kan inte somna om riktigt.