Tillbaka efter alltför lång frånvaro. Inte "vågat" väga mig, insett arrangemang vikten måste vara enorm.....Nu är det gjort, jag väger idag 105,1 kg och det känns otroligt främmande. Inte för att det inte märks eller känns, inga kläder passar, funkar inte att köpa kläder i vanlig affär eller på vanlig avdelning. Konditionen är obefintlig och övrig ork och lust densamma. Fysisk smärta i ben, fötter, rygg och för att inte tala om den psykiska smärtan. Ju större jag blivit desto mer har jag minskat som person. Jag som den person jag varit den personlighet jag egentligen är, förminskas för varje dag. Livslusten liksom pyser ut ur kroppen och fylls av ett allt större tomrum, en ledsamhet och förtvivlan. Har jag kanske nått min egen gräns nu, min mentala botten? Är det nu det bara kan bli bättre? JA JA JA, så måste det vara! Vem bestämmer om inte jag själv, så det gör jag nu! Ni andra som av någon otroligt dum anledning också kommit på andra sidan 100-sträcket, nu hjälps vi åt att som första mål bli Tvåsiffrigt, eller hur? All stöd och kärlek till er som behöver, nu kämpar vi!
Utmärkt medlem
933 inlägg
Gasten. Vi har samma vikt vid senaste vägning, nu tar vi tag i kilona!

Hejsan!
Får jag följa med er på resan?
Mina fingrar och tangenterna är inte överens med tankarna....
Tycker att jag platsar i gruppen " ner till 100" ganska väl med dagens invägning på 104,5 kg.
Varför har jag gått upp nästan 10 kg sedan jag var aktiv i MD? Bra fråga, livet omkring med stress och krämpor mm. På ca ett halvår , knappt det. Vansinnigt!
Nuhar jag suttit med matsedel, printat ut recept, skrivit inköpslista, lagt in på min matdagbok. Konstaterar att det blir lite blandad mix. Med nyinköp och "vi tager vad vi haver i frysen och gör det bästa av det ". Det är inte bara jag i hushållet!
Hej !
Ulla165 : Coleslaw är jättegott ! Det är mycket god mat man kan göra med vitkål.
Nu är vi tre stycken här som ligger ganska lika i vikt.,
Nu kämpar vi på och ser om vi klarar att gå ner i vikt så kanske vi kan nå 100 kilo till jul Vad säger ni flickor ?
Antar ni er utmaningen ?
.
Jaa Gasten, vitkål är gott! Och saken blir ju inte sämre av när det sägs att vitkål tar "kål" på fettcellerna. Haha!
Jag hänger med så gott det går. Har gått upp ca 3-5 kg sen i våras när (flytt)stressen satte in. Det ska bort och mycket därtill!
ner i vikt före jul - utmaning?
Läser jag rätt om det är en julutmaning på gång?
vi har ju några startsiffror klara:
babs2 - 103,8
gasten - 103,8
52Stinas - 104,5
ulla165 - ? Har du någon siffra på vikt ?
Finns det flera som ska vara med?
- MÅLET är NER TILL 100 kg
- START NU
- RAPPORT MÅNDAGAR
- SISTA RAPPORTEN PÅ JULDAGEN
Måste byta om nu,
om någon har synpunkter på ovanstående FÖRSLAG så vänligen skriv ner!
Antar utmaningen! Väger mig i morgon, men från nästa vecka är jag på hemmaplan och står på min egen våg.
Heja oss!
Måndagar passar mig bra också !
Är det inte bättre med julafton istället för juldagen ?
Nu kör vi !
Vad tycker ni andra om slutdatum? Julafton eller juldagen?
Näääj, jag hoppr av... det blir för stressigt... flyttbilen kommer den 24. Jag får vänta tills det lugnar ner sig lite här hemma. Men PEPP!!! till er alla!