Tillbaka efter alltför lång frånvaro. Inte "vågat" väga mig, insett arrangemang vikten måste vara enorm.....Nu är det gjort, jag väger idag 105,1 kg och det känns otroligt främmande. Inte för att det inte märks eller känns, inga kläder passar, funkar inte att köpa kläder i vanlig affär eller på vanlig avdelning. Konditionen är obefintlig och övrig ork och lust densamma. Fysisk smärta i ben, fötter, rygg och för att inte tala om den psykiska smärtan. Ju större jag blivit desto mer har jag minskat som person. Jag som den person jag varit den personlighet jag egentligen är, förminskas för varje dag. Livslusten liksom pyser ut ur kroppen och fylls av ett allt större tomrum, en ledsamhet och förtvivlan. Har jag kanske nått min egen gräns nu, min mentala botten? Är det nu det bara kan bli bättre? JA JA JA, så måste det vara! Vem bestämmer om inte jag själv, så det gör jag nu! Ni andra som av någon otroligt dum anledning också kommit på andra sidan 100-sträcket, nu hjälps vi åt att som första mål bli Tvåsiffrigt, eller hur? All stöd och kärlek till er som behöver, nu kämpar vi!
Utmärkt medlem
933 inlägg
Babs2, vi har sets här på Matdagboken förut. Kämpade i de olika utmaningarna och var väldigt framgångsrika. Vi kan göra om det igen, kom igen!!!!!!!
Precis som du säger ireneq- det gäller att ge sig tid. Kompisen E och jag har nu bestämt att vi ska ta 5-6 dagar på Österåsens hälsohem i maj och åka med Springtime till Monte Gordo i mitten av november på Seniorvecka. I mitten av juni åker sambon och jag med en förening till Gotland på 5 dagar. Så det finns mycket att se fram emot.
Tack Bella50 för peppet.
Gokväll mina kämpande vänner! Snart börjar en ny vecka med nya möjligheter. Om jag är riktigt flitig och håller fokus kan nästa vägdag (fredag) bli min dag under 100:-) Det skulle vara hur underbart som helst att se Tvåsiffrigt på vågen. Hur ligger ni andra till i planeringen? Ha det underbart!
Väger mig på onsdag. 13/1 vägde jag 101,3 så vi får väl se.
Vägdag imorgon, fredag. Har smygtitt lite under veckan och skulle kunnat komma ner under 100 men givetvis skulle det bli frestelser idag.....visserligen har jag sagt till mig själv att det hela får ta lite längre tid mot att jag unnar mig att äta vid fest och bjudning men nu grämer det mig att jag åt godsaker just idag när det kunnat hända så mycket positivt. Såklart har inte övervikten kommit på en vecka och då kan just denna veckan inte vara avgörande. Jag kämpar vidare och glädjen får komma nästa vecka. Ha en fin helg!
Jag hade vägning i onsdags och väge 101,1, så sakta går det! I kväll blir det en 3-rätters middag i samband med ett besök på Revy, så det får bli en lugn dag. Har bla lovat mig att ta en tur på motionscykeln.
Skönt att du inte lämnade mig ensam ireneq!
Har kollat vad det finns för trådar att fortsätta med
http://www.matdagboken.se/?p=forum&visa=trad&TradID=4476
gäller under 90. Jag röstar för att vi skapar en under 95. Vad tycker du? 10 kg är ett stort steg.
Här visade vågen idag 104,7 kg, så det är minus 0,9 kg, det går sakta men säkert.
Ha en skön helg !
Yes yes yes!!!!! Plötsligt händer det, idag visar vågen 99.6! 10 kg är ett stort steg, håller med dig babs2, jag tänker stanna i denna tråd ett tag om ni tycker det är ok. Dels för att det är väldigt lätt att ropa hej..... och meningen med skapandet av tråden var gemenskapen kring känslan att väga över 100, ha vägt över 100 och tillhöra kategorin som "lätt" kan ta sig dit. Viktminskning kan betyda så väldigt olika och känslan att vara eller varit så här pass stor är specifikt. Går liksom inte att jämföra med väninna som ojjar sig att hon gått upp 2,5 kg över jul och jeansen sitter hårt om ni förstår hur jag menar. Nu ska jag förbereda mig mentalt inför helgen som är den absolut värsta utmaningen för mig vecka efter vecka, säkert för er andra också, all pepp och kärlek!!!!!
Jättebra ireneq! Håll dig här med oss ett tag till och inspirera. Jag skapar tråden "Under 95" nu så vi har något att se fram emot.
Trevlig helg på er!
ireneq Jättebra gjort, superbra viktminskning !
Ha alla en bra dag !