icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Över 100

Utmärkt medlem
933 inlägg
3 januari 2016 12:56

Tillbaka efter alltför lång frånvaro. Inte "vågat" väga mig, insett arrangemang vikten måste vara enorm.....Nu är det gjort, jag väger idag 105,1 kg och det känns otroligt främmande. Inte för att det inte märks eller känns, inga kläder passar, funkar inte att köpa kläder i vanlig affär eller på vanlig avdelning. Konditionen är obefintlig och övrig ork och lust densamma. Fysisk smärta i ben, fötter, rygg och för att inte tala om den psykiska smärtan. Ju större jag blivit desto mer har jag minskat som person. Jag som den person jag varit den personlighet jag egentligen är, förminskas för varje dag. Livslusten liksom pyser ut ur kroppen och fylls av ett allt större tomrum, en ledsamhet och förtvivlan. Har jag kanske nått min egen gräns nu, min mentala botten? Är det nu det bara kan bli bättre? JA JA JA, så måste det vara! Vem bestämmer om inte jag själv, så det gör jag nu! Ni andra som av någon otroligt dum anledning också kommit på andra sidan 100-sträcket, nu hjälps vi åt att som första mål bli Tvåsiffrigt, eller hur? All stöd och kärlek till er som behöver, nu kämpar vi!

• Mycket engagerad
    117 inlägg
    22 mars 2016 08:48

Är så arg idag för att jag vill äta allt godis som är ÖVERALLT runt mig på jobbet och även på gymmet (de har på allvar typ lösgodishylla under påsk där man får ta fritt). Jag åt så himla dåligt förra veckan så den här veckan är det strikt sockerfritt som gäller, inga undantag. Meeeeeen det är ju så trååååååååååååkigt... hinkar i mig te och vatten och surar. Det ska gå. Det kommer vara så mycket enklare bara den här veckan tar slut. 

Pepp på er! 

• Mycket engagerad
    426 inlägg
    22 mars 2016 09:26

Du fixar det theDress. Pepp på dig!yes

• Veteran
    8081 inlägg
    23 mars 2016 07:42

100,3 segt är det!

• Veteran
    1244 inlägg
    23 mars 2016 08:21

Hej,

med en i gångevikt på över 100 kg ( som sitter klistrade trots alla åtgärder) så anser jag att jag är väl kvalificerad för denna gruop!

hur kommer jqg med?

• Mycket engagerad
    426 inlägg
    23 mars 2016 10:12

Välkommen 52 Stina. jag är med i den här gruppen också! Pepp på oss alla!smiley

• Veteran
    1244 inlägg
    23 mars 2016 12:18

Hejsan Pryssan och alla andra här!

63+, närmare bestämt 63 fyllda senaste december.

Bosatt  i Sveriges Trädgård.

Mycket för mycket, det är jag det!

lyckas jqg inte via medlemsskap i MD, ja vad finns då kvar?

tror jag måste komma över kolhydratsuget. Skriker efter macka och i viss mån choklad. Det är de stora bovarna för mig. Finns fler.

Någon som  vill ha? Jag delar gärna med mig!

• Veteran
    8081 inlägg
    23 mars 2016 12:29

Nej tack, har nog med mina egan sug, men märker att när jag äter frukost, lunch, mellanmå och middag ordentligt, då minskar suget, men minsta lilla sockersmula innanför mina läppar då finns suget på mer där.

• Mycket engagerad
    426 inlägg
    23 mars 2016 13:20

Jag håller med dig babs2, det är också mitt problem, att jag längtar efter socker, och tar ja det minsta lilla så vill jag ha mer... Fördelen med LCHF, som jag äter kanske inte till 100 procent, men ganska bra, så har jag inte sockersuget längre, det känns otroligt skönt.

• Veteran
    1244 inlägg
    23 mars 2016 14:03

Hur gör ni med matfett?

jagfår inte upp det bland livsmedel.! 

• Mycket engagerad
    117 inlägg
    23 mars 2016 16:48

111,8 idag. Sakta men säkert.