icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Över 100

Utmärkt medlem
933 inlägg
3 januari 2016 12:56

Tillbaka efter alltför lång frånvaro. Inte "vågat" väga mig, insett arrangemang vikten måste vara enorm.....Nu är det gjort, jag väger idag 105,1 kg och det känns otroligt främmande. Inte för att det inte märks eller känns, inga kläder passar, funkar inte att köpa kläder i vanlig affär eller på vanlig avdelning. Konditionen är obefintlig och övrig ork och lust densamma. Fysisk smärta i ben, fötter, rygg och för att inte tala om den psykiska smärtan. Ju större jag blivit desto mer har jag minskat som person. Jag som den person jag varit den personlighet jag egentligen är, förminskas för varje dag. Livslusten liksom pyser ut ur kroppen och fylls av ett allt större tomrum, en ledsamhet och förtvivlan. Har jag kanske nått min egen gräns nu, min mentala botten? Är det nu det bara kan bli bättre? JA JA JA, så måste det vara! Vem bestämmer om inte jag själv, så det gör jag nu! Ni andra som av någon otroligt dum anledning också kommit på andra sidan 100-sträcket, nu hjälps vi åt att som första mål bli Tvåsiffrigt, eller hur? All stöd och kärlek till er som behöver, nu kämpar vi!

• Mycket engagerad
    426 inlägg
    2 april 2016 13:22

Ja så enkelt är det, och ändå krävs det så mycket vilja att låta bli att äta fel saker. Idag så har jag nått under 110 i alla fall (minus 7 kg på drygt en månad) och det är glädjande får mig. Nu blir det delmål var 5:e kilo. Pepp på oss alla!

• Veteran
    8081 inlägg
    2 april 2016 13:52

yes

• Mycket engagerad
    117 inlägg
    4 april 2016 15:46

Hallå alla! Hur går det för er, har ni repat er efter påsken? Jag vägde 111,6 idag. Satsar på att vara under 100 till midsommar. Längtar halvt ihjäl mig.  

• Veteran
    1244 inlägg
    4 april 2016 15:55

TheDress

- vilket mål du har satt, wow!

Jag har midsommar som närmaste mål. Hoppas ha gått ner till 102 då. Märker jag att det målet är nått tidigare kommer jqg att flytta ribban. 100 kanske. Får se. Lite i mångas ögon kan jag tänka mig.   Men jag märker att vär är det ett steg fram och sedan två eller tre steg bakåt. Så ingenting är säkert alls för mig. Även om jag slaviskt följer så jag håller mig inom ramarna

. -1,9 kg för tiden 27/3 - 3/4 ( med bakslag). Får nog vara nöjd med det.

• Mycket engagerad
    426 inlägg
    5 april 2016 09:32

52Stina! Klart att du måste vara nöjd med de resutatet på så kort tid. Jag ser att du och theDress och jag ligger ganska lika i vår vikt, Jag har kalkylerat med 0,5 kg i veckan som snitt, så jag kommer inte att klara 100 till midsommar. Men det kan ju få vara en "vision" i alla fall. 52Stina, vad äter du eftersom du gått ner så mycket på så kort tid? Jag blir så inspirerad och nyfiken!surprise

• Veteran
    1244 inlägg
    5 april 2016 13:45

Pryssan,

gårdagens siffra var , som jag misstänkte, ren glädje. Idag står det på 1,3 plus. Uppåt igen alltså. Buuu,

Inget speciellt , får inte rätt på E%. Riktar in mig på kalorierna så jag hamnar inom ramarna. Kanske vad jag gjort den bra veckan och försöker fortsätta med är att till frukost kqffe m kokosfett i. Sedan lchf tiden. Fast jag har inte kunnat dricka på  länge. Jag är inte hungrig på morgonen så det blir lite 16/8. Eller kanske mer åt 18/6 ibland.

så lunchen är mitt första mål, följt av lunchkaffe m knäckebröd. Middag vid 18.  

Mitt svårq är em och ev e middag. Då kör jag igång på knäckebröd m ost el pastej. 

Motionen är obefintlig. 

• Mycket engagerad
    117 inlägg
    5 april 2016 18:07

Vad kul att vi väger nästan samma, då blir det roligt att kämpa neråt ihop :) 

• Mycket engagerad
    117 inlägg
    6 april 2016 07:06

Liten segerdans idag, 110,5! Snart under 110 = första delmålet uppnått. 

• Veteran
    1244 inlägg
    6 april 2016 07:29

Grattis!

Fortsätt dansa så försvinner lite till!

• Mycket engagerad
    426 inlägg
    6 april 2016 08:10

Tack 52 stina för ditt svar. det verkar som du äter väldigt lite. Det skulle inte jag klara. Jag äter äggomelett på morgonen på 2 ägg. Det står jag mig bra på fram till lunch. Mitt problem är att jag nästan alltid blir sugen på lite för mycket på kvällen. Jag för dagboken annars skulle jag inte klara av den här viktresan.  Pepp på er allasmiley