icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Över 100

Utmärkt medlem
933 inlägg
3 januari 2016 12:56

Tillbaka efter alltför lång frånvaro. Inte "vågat" väga mig, insett arrangemang vikten måste vara enorm.....Nu är det gjort, jag väger idag 105,1 kg och det känns otroligt främmande. Inte för att det inte märks eller känns, inga kläder passar, funkar inte att köpa kläder i vanlig affär eller på vanlig avdelning. Konditionen är obefintlig och övrig ork och lust densamma. Fysisk smärta i ben, fötter, rygg och för att inte tala om den psykiska smärtan. Ju större jag blivit desto mer har jag minskat som person. Jag som den person jag varit den personlighet jag egentligen är, förminskas för varje dag. Livslusten liksom pyser ut ur kroppen och fylls av ett allt större tomrum, en ledsamhet och förtvivlan. Har jag kanske nått min egen gräns nu, min mentala botten? Är det nu det bara kan bli bättre? JA JA JA, så måste det vara! Vem bestämmer om inte jag själv, så det gör jag nu! Ni andra som av någon otroligt dum anledning också kommit på andra sidan 100-sträcket, nu hjälps vi åt att som första mål bli Tvåsiffrigt, eller hur? All stöd och kärlek till er som behöver, nu kämpar vi!

• Veteran
    1244 inlägg
    24 april 2016 17:15

Ta en stund i tager och gläds över när det funkar. Att få allt att klaffa är inte lätt. Inte en vanlig dag  och ännu mindre när man är borta.

Vi försöker få det rätt vid nästa  måltid. Då försöker vi  iaf.

• Mycket engagerad
    305 inlägg
    29 april 2016 12:46

Min vikt idag ligger på 100,3 kg, det går sakta mot 100 - strecket

• Veteran
    1682 inlägg
    29 april 2016 13:41

Fick se den här tråden nu så jag undrar om jag kan hoppa med

För jag både behöver o vill ge ris o ros

• Nykomling
    3 inlägg
    29 april 2016 19:01

Hej, jag loggade in här idag. Jag har inte vägt mig än, men jag tippar på ca 100kg. Jag skriver i morgon om det. Men nu jävlar, jag är med på tåget efter många års nonchalans. 

• Mycket engagerad
    426 inlägg
    1 maj 2016 14:29

NU har jag varit borta några dagar, men klarat vikten bra. Står i stort sett på samma vikt som tidigare. 107,2. Nu är det bara att ta nya tag. en av mina morötter är att jag skall på bröllop och sommar, och då skulle det vara trevigt att ha en klänning i något mindre storlek, än vad jag haft hittils. Pepp på er alla. Välkomna ni som är nya på tråden!

• Veteran
    8081 inlägg
    1 maj 2016 15:51

I morgon är det jag som bestiger vågen, med stor bävan. 

• Veteran
    1244 inlägg
    3 maj 2016 05:49

Hemma efter hjärtinfarkten i torsdags kväll. Ballongsprängning på fredagmorgonen. 

Viktiökning på lasarett.

idag blir det inskaffande av fem nya mediciner just av detta lilla äventyr. 

Har helt plötsligt än sämre kondis än tidigare. Flåsar på rak sträcka.

• Mycket engagerad
    426 inlägg
    3 maj 2016 07:20

Jag hoppas Stina 52 att du kommer igång igen, men konditionen tar ju alltid stryk, och inte minst av det som du gått igenom. Nu önskar jag dig en lugn rehabilitering och att du får känna dig starkare dag efter dag! Pepp!

• Veteran
    1244 inlägg
    3 maj 2016 16:45

Lite glädje - fick tid till vårdcentralen i morgon för knä/ben. . Då ska jag ta med mig turkiska intyg och cdskiva på detta. 

På thorax sa de att det var viktigt att få ordning på benet så jag kan komma igång och gå ordentligt. För hjärtats skull.

- det är så självklart att "gå är hur lätt som helst" , ungefär.  Men i mitt fall så är det inte det. Än.

• Mycket engagerad
    305 inlägg
    4 maj 2016 21:57

Min vikt är idag 100 kg jämnt.