Tillbaka efter alltför lång frånvaro. Inte "vågat" väga mig, insett arrangemang vikten måste vara enorm.....Nu är det gjort, jag väger idag 105,1 kg och det känns otroligt främmande. Inte för att det inte märks eller känns, inga kläder passar, funkar inte att köpa kläder i vanlig affär eller på vanlig avdelning. Konditionen är obefintlig och övrig ork och lust densamma. Fysisk smärta i ben, fötter, rygg och för att inte tala om den psykiska smärtan. Ju större jag blivit desto mer har jag minskat som person. Jag som den person jag varit den personlighet jag egentligen är, förminskas för varje dag. Livslusten liksom pyser ut ur kroppen och fylls av ett allt större tomrum, en ledsamhet och förtvivlan. Har jag kanske nått min egen gräns nu, min mentala botten? Är det nu det bara kan bli bättre? JA JA JA, så måste det vara! Vem bestämmer om inte jag själv, så det gör jag nu! Ni andra som av någon otroligt dum anledning också kommit på andra sidan 100-sträcket, nu hjälps vi åt att som första mål bli Tvåsiffrigt, eller hur? All stöd och kärlek till er som behöver, nu kämpar vi!
Utmärkt medlem
933 inlägg
Nu händer det saker! Hakade på Mosleys 8/800 efter att ha sett hans program i TV den 28 sept, alltså för en vecka sedan. Idag klev jag påvågen som vanligt och den visade hela -1,6 kg mindre än för en vecka sedan. Nu har jag ett BMI under 40! YIPPEEE!
GRATTIS Ulla! jag har också, med möda, lyckats klänga mig över på den magiska sidan av gärsgården!
Tack Stinas! Jag har inte kunnat hålla mig till 800 kcal om dagen. Då känner jag mig hungrig och en sak har jag bestämt mig - jag ska aldrig mer banta eller späka mig, det är på det sättet jag har skaffat mina överviktskilon. Men under 1200 kcal/dag har gått bra, jag känner mig mätt och belåten mellan måltiderna. Jag går bevisligen ner i vikt ändå och det räcker för mig. -2,9 kg under fyra veckor i september.
Grattis Ulla!
Idag glömde jag faktiskt att väga mig, men det kvittar säkert. Under september hqr jqg gått mest upp och stått wtolla. Så nästa gång jag mäter
Är jag nog tillbaks på fel sida om 40.
Inget får jag gjort heller tycker jag, Nästan varje dag splittras av någon tiden ska passas. Antingen för mig personligen eller som stör dagen på annat sätt.
Något bra som fastnat ganska bra: fick några blad med övningar av en av mina svägerskor. Hon i sin tur hade fått av en syster.
- knäböj
- tåhävningqr
- armhävningar mot köksbänken
- tricepsdips bakåt mot bönken
- utfall
KÖKSÖVNINGAR kallar dom det efter dr chqtterjee, någon ny indisk läkare som tydligen blivit väldigt i ropet.
- för min del är ju detta ypperligt. I te behöva byta om, ffa inte behöva ge mig iväg, både tid och pengar kostar.
detta hqr fungerqt brq ett litet tqg nu. Ok, inte vqrje dqg men sedan kanske rvå eller tre gånger per dag. Hqr gjort en liten mqll så jqg
ser när det är gjort!
Nu fortsätter vi!!
Grattis Ulla!
Idag glömde jag faktiskt att väga mig, men det kvittar säkert. Under september hqr jqg gått mest upp och stått wtolla. Så nästa gång jag mäter
Är jag nog tillbaks på fel sida om 40.
Inget får jag gjort heller tycker jag, Nästan varje dag splittras av någon tiden ska passas. Antingen för mig personligen eller som stör dagen på annat sätt.
Något bra som fastnat ganska bra: fick några blad med övningar av en av mina svägerskor. Hon i sin tur hade fått av en syster.
- knäböj
- tåhävningqr
- armhävningar mot köksbänken
- tricepsdips bakåt mot bönken
- utfall
KÖKSÖVNINGAR kallar dom det efter dr chqtterjee, någon ny indisk läkare som tydligen blivit väldigt i ropet.
- för min del är ju detta ypperligt. I te behöva byta om, ffa inte behöva ge mig iväg, både tid och pengar kostar.
detta hqr fungerqt brq ett litet tqg nu. Ok, inte vqrje dqg men sedan kanske rvå eller tre gånger per dag. Hqr gjort en liten mqll så jqg
ser när det är gjort!
Nu fortsätter vi!!
Hej Stinas,
För mig går det bra just nu. A och O för mig är veckoplaneringen av maten. Jag har varit på blocket och skrivit ut en veckas meny - dag för dag, om du är nyfiken. Likaså har jag kunnat trä nya pärlor på mitt pärlband. Jag har lagt bilden på den på blocket också. Pärlbandet gör att jag inte nänns stoppa nåt i munnen efter middagen - valet står mellan kvällis eller en ny pärla i bandet. Inte svårt för mig just nu.
Du - jag ska ta reda på mera om 'köksträningen'. Det låter nästan för bra för att vara sant, du! Har du flera tips på den vägen?
Luften tycks ha gått ur Tungviktarna sedan en del av dom gamla, t ex Alzarin och Babs, tystnade. Det är tråkigt! Men vi kan ju hålla låda här? eller hur?!
Har det gott!
Hej Ulla,
nu har jag inte varit inne på Tungviktarna sedan...? Så har inte känt av riktigt ännu. Vet bara att en tanke flög senast - vad har hänt?
men vi har väl alla annat att tänka på också.
Här är stilla. Ingen ordning på nånting numera....
Må gott!
Hej Stinas,
Luften gick ut ur Tungviktarna. Jag själv har begränsat tiden vid datorn pga att jag fortsätter med 'dö'städningen', men jag har bloggat lite. Men det är även stiltje där av någon anledning. Kan det vara något smittsamt;-)
Gittan har också tagit paus! Plus en del andra 'gamlingar'.
Ha det gott!
Hej Ulla,
nu har jag inte varit inne på Tungviktarna sedan...? Så har inte känt av riktigt ännu. Vet bara att en tanke flög senast - vad har hänt?
men vi har väl alla annat att tänka på också.
Här är stilla. Ingen ordning på nånting numera....
Må gott!
Jaha, då är man här igen. Hade gått ner från 108 till 92, men jobbade mig upp till 108,5. Nu har jag satsat på kickstart. Medelhavskost och har tappat 2,3 kg första veckan. Jag äter jättegod mat, 3 mål om dagen, inga lättprodukter. Vissa dagar är det många ingredienser, men det blir jättegott. Lunch=gårdagens middag.
Jag administrerar Biggest Looser och vi startade omgång för sommar och höst 2021 igår. Matdagboken delar ut fina vinster. GÅ MED
Hej, här kommer jag.
Tråkigt att gå ner och sedan upp men det är vi nog inte ensamma om.
jag pendlar mellan 105-108. Hjälper inte med 2ggr per vecka på gym och olika sjukgymnastik hemma varje dag.
cyklade flitigt 25 min nästan varje dag. Men blir inte starkare. Promenader är mkt svåra att komma igång med.
Egentligen inget riktigt bra.
när till och med sjukgymnasten säger att nu koncentrerar du dig på att dricka 1,5 liter vatten per dag. Går före allt annat.
njursvikt har jag numera också. Dricker så himla dåligt.
Vet i tehus jag ska göra med nånting