Tillbaka efter alltför lång frånvaro. Inte "vågat" väga mig, insett arrangemang vikten måste vara enorm.....Nu är det gjort, jag väger idag 105,1 kg och det känns otroligt främmande. Inte för att det inte märks eller känns, inga kläder passar, funkar inte att köpa kläder i vanlig affär eller på vanlig avdelning. Konditionen är obefintlig och övrig ork och lust densamma. Fysisk smärta i ben, fötter, rygg och för att inte tala om den psykiska smärtan. Ju större jag blivit desto mer har jag minskat som person. Jag som den person jag varit den personlighet jag egentligen är, förminskas för varje dag. Livslusten liksom pyser ut ur kroppen och fylls av ett allt större tomrum, en ledsamhet och förtvivlan. Har jag kanske nått min egen gräns nu, min mentala botten? Är det nu det bara kan bli bättre? JA JA JA, så måste det vara! Vem bestämmer om inte jag själv, så det gör jag nu! Ni andra som av någon otroligt dum anledning också kommit på andra sidan 100-sträcket, nu hjälps vi åt att som första mål bli Tvåsiffrigt, eller hur? All stöd och kärlek till er som behöver, nu kämpar vi!
Utmärkt medlem
933 inlägg
Härligt med dessa soliga dagar, nu längtar man efter våren. Blir lite sugen på att göra fint på balkongen. Har köpt trall som vi ska lägga på golvet,så det blir lite varmare att gå på. Längtar också efter att bli så pass bra att jag klarar av små promenader. Ha en fin dag!
Vi har ingen altan, bara en uteplats på stora skifferplattor. Tä kt många vå ger att det skulle vara skönt medträtrallar eller liknande. Men det blir inget av det.vi har ingen som kan hjälpa oss med det, dkulle föra med sig nya utemöbler också. Nej det får vara dom det är. Har iaf tak över då det kan regna.
hur känner du dig nu, har det blivit bättre?
Tack52Stina, mår lite bättre nu, men orkar inte så mycket än, får fortfarande ta värktabletter. Försökte trappa ner igår men det gick inte. Tror också att det kan vara lite depression efter att jag har varit sjuk så länge. Det är träplattor som man hakar i varandra som vi köpt till balkongen.
Där vi bodde förut hade vi en jättestor altan, hade stenplattor först men sedan byggde min man en ny med trätrall både golv och räcke. Kostade mycket pengar, tyvärr så kom inte solen förrän kl 15 på eftermiddagen.
Här på balkongen har vi sol hela dagen till klockan 17, härligt.
Lagom är ju alltid bäst.
vissa somrar har jag hängt upp skynken som skydd f solen.
Men vi har stolar och bord på andra ställen på tomten.
I hundhagen t.ex. Och vid min lilla klosterträdgård. Så planerar man vad som ska göras så finns det plats för både sol och skugga.
Lagom är ju alltid bäst.
vissa somrar har jag hängt upp skynken som skydd f solen.
Men vi har stolar och bord på andra ställen på tomten.
I hundhagen t.ex. Och vid min lilla klosterträdgård. Så planerar man vad som ska göras så finns det plats för både sol och skugga.
Härligt att ha en tomt och fixa och dona. Vi hade eget hus i 30 år, vi sålde det för 6 år sedan, ångrar det fortfarande. Hade inte tänkt igenom ordentligt innan vi sålde det, hade inte ens ett nytt boende att flytta till. Fick en lägenhet i sista momangen, så vi hade kunnat bli stående på bar backe.
Tyckte att det var så roligt att plantera blommor och så hade jag alltid tomater.
Vi hade en stor altan på baksidan av huset och en altan på framsidan, så det var ju alltid skugga någonstans, vi hade ju en stor parasoll som gav mycket skugga också.
Förra sommaren så hade vi inte mycket sol på den uteplatsen så det blev inga tomater.
Men nu har jag sol hela dagen, så det blir perfekt för tomater och gurka.
Känner att jag blir bättre och bättre för varje dag nu, men orken har inte riktigt kommit tillbaka.
Sade till min man igår att vi skulle åka iväg och dansa, men när jag skulle göra mig iordning kände jag att jag inte orkade. Hade nog inte orkat dansa så mycket i alla fall.
Vad roligt att det går så bra för dig Viktmässigt nu!
Ha en skön helg!
Jodå, jag är fortfarande med marginal över 100 kg.
Babs 2 , här är en till , det har gått helt åt fel håll när jag har varit sjuk. Har blivit lite fikabröd som tröst och noll motion, det blev 2kg plus att ta tag i när jag får orken tillbaka.
FEL,FEL,FEL!
gick tillbaka och tittqde på mina inlägg. Såg att jag skrivit -8,9 vid ett tillfälle. Inte
konstigt jag fick en kommentar att det gick bra !
MEN så roligt ska vi inte ha. Felskrivning helt enkelt.
vid dagens uppkliv visar vågen stadigt tresiffrigt, så inga problem - jag platsar fint i gruppen och lär nog göra länge än.!
Ja tomater vill jag ha. Köper plantor och dätter i 3-5 10litershinkar som har fått hål i botten. De står på uteplatsen mellan stolpar. När de börjar växa uppåt så binder jag en spalje med vit tvättlina dom det får klänga i. Sedan går jag och räknar blommorna och tomaterna varje dag. De blir nästan i te fullmogna utan plockas och äts som godis.
Kommit på att de mi dre är bäst att odla för oss. Men glömmer alltid skriva upp vilka sorter som är bra.
Snart är det dags igen!
Det hade varit en fantastiskt bra viktnedgång 52Stina! Hade jag behövt nu, har gått upp en hel del nu när jag varit sjuk.
Det är roligt att se när tomaterna växer, de är så goda, det är riktigt godis för mig.
Ingen värme idag, solen skiner men det blåser kallt..
Ha alla en riktigt fin påsk! 🐓🐣🐤🐥!