icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Över 100

Utmärkt medlem
933 inlägg
3 januari 2016 12:56

Tillbaka efter alltför lång frånvaro. Inte "vågat" väga mig, insett arrangemang vikten måste vara enorm.....Nu är det gjort, jag väger idag 105,1 kg och det känns otroligt främmande. Inte för att det inte märks eller känns, inga kläder passar, funkar inte att köpa kläder i vanlig affär eller på vanlig avdelning. Konditionen är obefintlig och övrig ork och lust densamma. Fysisk smärta i ben, fötter, rygg och för att inte tala om den psykiska smärtan. Ju större jag blivit desto mer har jag minskat som person. Jag som den person jag varit den personlighet jag egentligen är, förminskas för varje dag. Livslusten liksom pyser ut ur kroppen och fylls av ett allt större tomrum, en ledsamhet och förtvivlan. Har jag kanske nått min egen gräns nu, min mentala botten? Är det nu det bara kan bli bättre? JA JA JA, så måste det vara! Vem bestämmer om inte jag själv, så det gör jag nu! Ni andra som av någon otroligt dum anledning också kommit på andra sidan 100-sträcket, nu hjälps vi åt att som första mål bli Tvåsiffrigt, eller hur? All stöd och kärlek till er som behöver, nu kämpar vi!

• Utmärkt medlem
    873 inlägg
    16 april 2018 16:35

Det fanns en grupp "Över 40 BMI", jag blev medlem i den i början av 2017. Men snart var jag ensam där, det hände nada där. Så jag bad Johan ta bort den för jag tänkte starta en ny fungerande grupp med samma namn... Men nu har jag varit under 40 ett tag så över 100 e liknande skulle passa bättre.

Och Palomas ide att man får vara kvar i gruppen låter toppen. Jag har inte så många kilon kvar över de 100 om jag sätter manken till...

• Veteran
    1244 inlägg
    16 april 2018 18:05

Just det att kunna fortsätta med sina gamla kontakter även om man reser med olika fart.  Det tycker jag låter positivt. Om man i te lä gre uppfyller gruppens krav, över 100 t.ex. Så är det gqnskq nqturligt qtt man söker till en mer lämplig grupp. P då är det lätt att den mer lättsamma kontakten man haft  tidigare försvinner. 

Ett bostadshus ( huvudgruppen) med olika stora lägenheter ( smågrupper)  i .

• Veteran
    8081 inlägg
    17 april 2018 22:50

Mitt förslag är att gruppen kanllas."Vi som startar/startade på >100 kg eller på BMI >33".

• Mycket engagerad
    305 inlägg
    18 april 2018 13:03

Ulla 165 : Kan inte läsa ditt mail är inte medlem längre. Kan du smsa mig istället !

• Mycket engagerad
    305 inlägg
    2 maj 2018 20:32

Kan ju inte vara med i en grupp, då jag inte är betalande medlem längre. Men lycka till ni andra ! Kanske blir plus medlem längre fram !

• Veteran
    8081 inlägg
    10 juni 2018 17:56

104,7 igår morse. 7 hg och 7 dagar kvar till bussresan = mitt första delmål

• Mycket engagerad
    305 inlägg
    10 juni 2018 21:30

Babs2 : Grattis till viktnedgången! Vad du och jag ligger lika i vikt, det har vi gjort länge! Väger mig imorgon. Nu kämpar vi på! Pepp, pepp!

• Veteran
    1244 inlägg
    11 juni 2018 07:53

GRATTIS Babs!

• Mycket engagerad
    305 inlägg
    11 juni 2018 16:31

Idag visade vågen något mer, 104,9 kg.

• Veteran
    8081 inlägg
    14 augusti 2018 09:09

104,7 igen! Men skam den som gr sig!