icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Över 100

Utmärkt medlem
933 inlägg
3 januari 2016 12:56

Tillbaka efter alltför lång frånvaro. Inte "vågat" väga mig, insett arrangemang vikten måste vara enorm.....Nu är det gjort, jag väger idag 105,1 kg och det känns otroligt främmande. Inte för att det inte märks eller känns, inga kläder passar, funkar inte att köpa kläder i vanlig affär eller på vanlig avdelning. Konditionen är obefintlig och övrig ork och lust densamma. Fysisk smärta i ben, fötter, rygg och för att inte tala om den psykiska smärtan. Ju större jag blivit desto mer har jag minskat som person. Jag som den person jag varit den personlighet jag egentligen är, förminskas för varje dag. Livslusten liksom pyser ut ur kroppen och fylls av ett allt större tomrum, en ledsamhet och förtvivlan. Har jag kanske nått min egen gräns nu, min mentala botten? Är det nu det bara kan bli bättre? JA JA JA, så måste det vara! Vem bestämmer om inte jag själv, så det gör jag nu! Ni andra som av någon otroligt dum anledning också kommit på andra sidan 100-sträcket, nu hjälps vi åt att som första mål bli Tvåsiffrigt, eller hur? All stöd och kärlek till er som behöver, nu kämpar vi!

• Mycket engagerad
    305 inlägg
    28 februari 2018 23:03

Babs2 du får ta nya tag igen! Alltid jobbigt när man ätit lite mer än vanligt.Blir alltid ett plus då. För mig blir det lite extra till helgen,då vi får besök.

• Utmärkt medlem
    873 inlägg
    6 mars 2018 07:09

Lider med dig Gasten! Det är nog inte för inte som bältrosen kallas för Helveteselden. Vilken otur och så nära er resa. Nu håller vi tummarna att du blir frisk i tid och att du inte smittar din man!

Det är inte lätt Babs! Vi har våra problem! Så fort jag får i mig för mycket kolhydrater hoppar vikten upp om gubben i lådan och sedan seeegar den saaakta neråt...

Hittills har jag varit nöjd för en viktnedgång i lagom fart, men nu vill jag sätta lite mer fart på mina ansträngningar - efter det som hände min vän (tyst hjärtinfrakt).

Vi kämpar på!

• Veteran
    1244 inlägg
    6 mars 2018 16:12

Hejsan, här kommer jag igen, 

Fick  en så trevlig inbjudan hit av Gasten, Tackar!

Min våg har de senaste dagarna visat 106,1. I morse blev det  liite, lite mindre. 105,8

Det beror nog på att jag under gårdagen klarade att hålla mig borta från både bröd och frukt/juice. Har haft frossarperioder utan  dess like.

Det har hänt lite sedan jag var med sist, både positivt och negativt. Berättar kanske lite i taget!

NU ÅKER VI!

• Mycket engagerad
    305 inlägg
    6 mars 2018 17:25

Välkommen tillbaka 52stina, roligt att se dig här igen ! Min vikt idag är 104,5 kg, det går fruktansvärt trögt, upp och ner i vikt hela tiden. Jag förbjuder mig själv ingenting, men jag försöker låta bli sötsaker. Äter kolhydratsreducerad kost, funkar bäst för mig. Man borde kanske prova LCHF, men det funkar inte nu när jag är sjuk.Får kanske bli efter min resa om jag kommer iväg. Min bror började med LCHF före jul och har nu gått ner ca tolv kg, blir riktigt avundsjuk. Han som frossade i sötsaker förut. Pepp,pepp nu kör vi !

• Veteran
    1244 inlägg
    7 mars 2018 07:28

Godmorgon denna mittiveckan-dag!

Kom i säng för sent så sömntåget hade lämnat perrongen och det var en jobbig stund att vänta in nästa. Trots att jag hjälpte till med både insomningstablett och extra verkande Paracetamol. Men kl 06 vknade jag av naturliga skäl och kunde konstatera att jag inte varit på toa under natten. 

Nu har mamen lämnat, ska till sin pensionärssyssla med att stötta barnen och pyssla om i skolbiblioteket på den skola han jobbade sina sista yrkesverksamma år. ( för sex år sedan).

Sitter med tidningen,  mycket kaffe kvar i kannan, en skål m fet yoghurt o musli. Har inte gjort några planer för dagen. Men den kommer säkert att gå ändå. 

Ser nästan ut som om det regnar lite.snön har sjunkit ihop på vissa ställen.

det kommer nog en vår ändå! Om inte annat så möter vi den i Holland!

• Mycket engagerad
    305 inlägg
    7 mars 2018 15:02

Hej ! Stina ska du ut och resa ? Vad äter du för kost ? Förstår att du inte äter LCHF. Jag tror inte att jag klarar att följa någon diet, tror på att dra ner på kolhydraterna. Nu när jag är sjuk blir det lite si och så med maten. Idag stod vågen på 105,3 kg, alltså upp 0,8 kg sedan igår, hoppar väldigt upp och ner. Det är så bra med detta forum för det är Inga krav på något vis, Man skriver när man har lust helt enkelt. Ha alla en bra dag ! Gasten !

• Utmärkt medlem
    873 inlägg
    7 mars 2018 15:11

Jag gillar också denna sida! VÄLKOMMEN tillbaka Stina!

Igår skrev jag att så fort jag får i mig för mycket kolhydrater hoppar vikten upp som gubben i lådan och sedan seeegar den saaakta neråt... MEN imorse var det hela 1,1 kg neråt efter 2-3 lyckade dagar utan så mycket kolisar. Vi får kalla oss "kolhydratkänsliga" Gasten.

Trevlig kväll till er alla! /Ulla

• Veteran
    1244 inlägg
    7 mars 2018 15:13

Upp och ner. Som en jojo. Känner igen det. 

Inte lchf? På vilket sätt? Müslin? Måste titta nörmare på det...

• Veteran
    1244 inlägg
    7 mars 2018 15:19

Grattis Ulla, 

känner igen det där skuttandet så väl.

men man får glädja sig åt stunderna, även om de är korta!

• Utmärkt medlem
    873 inlägg
    7 mars 2018 15:29

Jep, det var fest förrförra helgen och vikten skuttade uppåt - för mycket kolisar helt enkelt. Det viktigaste för mig (utom på festerna) är att jag håller mig under 1500 kcal/dagen.

PS. Sedan är jag inte någon vän av frukost - alltså passar 16:8 mig som handsken i handen. Och mitt tredje knep är ju lchf på mitt sätt "Skaldemans fettkvot antal gram i fett/(protein+kolhydrater)>1" tills jag nått min målvikt. På ett ungefär...