Tillbaka efter alltför lång frånvaro. Inte "vågat" väga mig, insett arrangemang vikten måste vara enorm.....Nu är det gjort, jag väger idag 105,1 kg och det känns otroligt främmande. Inte för att det inte märks eller känns, inga kläder passar, funkar inte att köpa kläder i vanlig affär eller på vanlig avdelning. Konditionen är obefintlig och övrig ork och lust densamma. Fysisk smärta i ben, fötter, rygg och för att inte tala om den psykiska smärtan. Ju större jag blivit desto mer har jag minskat som person. Jag som den person jag varit den personlighet jag egentligen är, förminskas för varje dag. Livslusten liksom pyser ut ur kroppen och fylls av ett allt större tomrum, en ledsamhet och förtvivlan. Har jag kanske nått min egen gräns nu, min mentala botten? Är det nu det bara kan bli bättre? JA JA JA, så måste det vara! Vem bestämmer om inte jag själv, så det gör jag nu! Ni andra som av någon otroligt dum anledning också kommit på andra sidan 100-sträcket, nu hjälps vi åt att som första mål bli Tvåsiffrigt, eller hur? All stöd och kärlek till er som behöver, nu kämpar vi!
Utmärkt medlem
933 inlägg
Grattis gasten till viktminskningen! Och lycka till i nya bostaden!
Och grattis till dig också babs2, du har också lyckats bra!
Lätt fånget, lätt förgånget! Skönt i mitt fall, för jag tror att det är så... Jag gick ju upp rejält sista halvåret 2017. I januari har vikten harvat hit och dit. Så i februari tog jag till äggdieten, men av olika skäl fick jag delvis avbryta den. Ingen frukost (16:8), lunch helt enl äggfastan, mellis en halv clementin eller någon msk blåbär, middag en rejäl lchf-maträtt. Sugen på kvällen - ett kokt ägg. Kalorikontroll - allt under 1500/1600 kcal om dagen. Alla sätt är bra utom dom dåliga!
Från förra måndagen till igår gick jag ner -1,7 kg. Från igår morse till i morse -0,4 kg. Det kan ju inte fortsätta så här, så det gäller att glädjas åt detta nu.
Inte klokt! Minus 0,5 kg sen igår morse, igen! Jag har kollat och dubbelkollat - det är riktigt! Det är vatten!, men som någon sa på blogget - jag slipper bära på det! Tror ni att jag fortsätter med mitt 16:8 + äggfasta + lchf + kalorikoll? Svaret är JES, JES, JES!
Bella50 har sååå rätt! E% spelar roll! Bakslag så det bara visslar om det! Upp 0,7 kg idag. Gårdagen var helt åt skogen E%-mässigt. 26P 19F 55K som borde eg vara ca 20P 70F 10K. Jag blev bjuden på kycklingsoppa och smulpaj med vaniljsås. Det gick inte att rätta till. Nu får det bli fulltids äggfasta i ett par tre dagar. Finns inget annat på kartan!
Ha en bra dag!
Har inte hänt så mycket Viktmässigt här, men väger 0,2kg mindre sen sist jag skrev.
Det går bra för er båda!
Lycka till och Pepp, Pepp!
Jag fick ju bakslag torsdags. Blev bjuden på kycklinsoppa och liten, liten bit mördegskaka med vaniljsås. Upp 0,7 kg på ett huj! Ytterligare en läxa till att låta bli alltför mycket kolisar. Nu kämpar jag för glatta livet för att kunna visa fina siffror på onsdag i Dimmiga körsbär.
Pepp, pepp till oss!
Det är tydligen så att man inte kan göra minsta lilla avsteg utan att det blir ett plus på vågen. Men ibland blir det plus utan att man ätit något extra. Vi får kämpa vidare !👍
Hej flickor ! Hur går det för er ? Här har det stått still i två veckor, men idag tog vågen ett skutt nedåt, 104,8 kg det blev 0,6 kg minus. Det känns bra men går alldeles för sakta. Hade som mål att gå ner till 102,5 kg till den 18 mars, ska resa till Gran canaria den 19 mars på tre veckor. Men det kommer jag inte att klara i den här takten. Håller tummarna att det går bra för er! Pepp,pepp och lycka till !
Det går inte alls bra, tycker jag. Det blev för många kolisar och som följd därav vatten i kroppen. Konstigt att det är så svårt att bli av med det. Måndagar är mina officiella vägningsdagar, så jag håller tummarna att jag kan komma ner till en vettig siffra. Jag har tagit till äggdieten också och vanligtvis hjälper det. Inte nu! Fettcellerna har listat ut vad jag håller på med
och kämpar mot.
Håller tummarna att du klarar målet till resan, det kan gå och allt - är + i slutändan. Pepp!
Ulla hoppas att det vänder snart, det gick ju bra ett tag när du körde äggdieten, håller tummarna! Har du inga urindrivande tabletter att ta till?
Jag har också problem med vätska främst i benen måste ta urindrivande ibland.
Kanske också skulle prova äggdieten, men vet inte om jag klarar den.
Det är också lättare att gå ner i vikt om man äter mycket fisk, främst kokt fisk.
Jag äter mycket fisk lax och torsk mest..
Tack för Pepp!
Nu kör vi på!