Tillbaka efter alltför lång frånvaro. Inte "vågat" väga mig, insett arrangemang vikten måste vara enorm.....Nu är det gjort, jag väger idag 105,1 kg och det känns otroligt främmande. Inte för att det inte märks eller känns, inga kläder passar, funkar inte att köpa kläder i vanlig affär eller på vanlig avdelning. Konditionen är obefintlig och övrig ork och lust densamma. Fysisk smärta i ben, fötter, rygg och för att inte tala om den psykiska smärtan. Ju större jag blivit desto mer har jag minskat som person. Jag som den person jag varit den personlighet jag egentligen är, förminskas för varje dag. Livslusten liksom pyser ut ur kroppen och fylls av ett allt större tomrum, en ledsamhet och förtvivlan. Har jag kanske nått min egen gräns nu, min mentala botten? Är det nu det bara kan bli bättre? JA JA JA, så måste det vara! Vem bestämmer om inte jag själv, så det gör jag nu! Ni andra som av någon otroligt dum anledning också kommit på andra sidan 100-sträcket, nu hjälps vi åt att som första mål bli Tvåsiffrigt, eller hur? All stöd och kärlek till er som behöver, nu kämpar vi!
Utmärkt medlem
933 inlägg
Igår körde jag igång hårdkörning med frukost, lunch , middag och 1 eller 2 mellanmål och registrerar maten dessutom.
Fisk är bra. Jag brukar koka upp lite krossad tomat tillsammans med purjolök, som jag förvarar i plastpåse i en glasslåda i frysen, kryddar med salt och peppar och kokar en portionsbit torskrygg däri. potatis till.
Har varit tillsammans med min bror och gått igenom mammas lägenhet och ätit kakor och karameller i lass. Vi är båda kakmonster.
Vi har lejt för tömningen av lägenheten och det ska vara klart, så städpatrullen kommer till veckan och sen blir det fotografering inför försäljning.
Jag kan tänka mig att du skaffat några Xtra kilon med kakorna Babs. Det gjorde jag med våra flyttpizzor! Det går så himla lätt åt det hållet.
Jaa Gasten, jag har vattendrivande som ska enl dr tas vid behov. Så igår vid lunchtid bestämde jag att nu var det ”behov”. Jösses amanda! Nästa 4-5 timmarna sprang jag med 10-15 min mellanrum till toan. Jobbigt värre!
Men det gav resultat! Idag var jag 1,2 kilo lättare jämfört med igår morse. Yippee!
Än en gång måste jag konstatera att jag är kolhydratkänslig. Får jag för mycket sådana och av viss sort i mig, så binder min kropp vatten.
Ingen dum idé att koka fisk i tomatkross. Fast för min del får det bli kokt blomkål e broccoli istf potatis.
Glömde att jag brukar ha lite dill i också.
Blev en viktuppgång efter fikat i Ullared. Får se hur det går på lördag som är min vägdag. Babs förstår att du har mycket att ta tag i nu efter din mammas bortgång. Minns själv hur jobbigt det var med hus försäljning och all rökning,svårt att veta vad man ska spara och vad man ska slänga. Lycka till babs och Ulla med vikten ! Ha det så bra!
Ska naturligtvis vara röjning inte rökning.Blir lika illa med stavningen på surfplatta som telefonen.
Hej ! Ett tag sedan någon var inne och skrev här! Förra veckan hade jag fullt upp när barnbarnen hade sportlov. Blev ingen träning alls då. Men idag har jag varit och tränat och det kändes bra. På vikt fronten har det varit stiltje nu, hoppas att det blir ett minus snart. Håller på och syr kläder för brinnande livet nu inför resan. Har sytt en top och håller på och syr en tunika nu.Tycker att det är så roligt att sy. Hur går det för er flickor? Håller tummarna för er , vi får kämpa på ! Ha det gott, kram !
HEJ! Sönerna var hemma här i fredags. Den yngsta stod för kvällsmaten och jag åt alldeles för mycket. Han lagar ju så god mat efter att ha gått på Ester Mosessons i Gbg en gång i tiden. Sedan hoppade jag iofs över efterrätten... alltid något!
Efteråt spelade vi Carcasson änna till morgontimmarna. Det ska man inte göra när man är 70+. Men det är inte så ofta äldsta sonen är här från Berlin, så vi höll god min. Men hela lördagen gick som i tjära och vågen hoppade upp hela 2 kg.
Så nu har jag kämpat för att komma igen. Det går fort uppåt men sakta neråt. Det tycker jag är orättvist ;-) Kramizar!
Så roligt att få besök av sonen ! Men visst är det konstigt att få ett viktpåslag på två kg så fort man unnar sig något! Det är ju tråkigt i längden om man aldrig kan unna sig något. Här dök vågen från 105 till 104,4 kg idag, det var efter styrketräningen igår och en fruktansvärd träningsvärk. Ha det gott och peppar,pepp !
Menade sönerna !
106 kg denna vecka också. Var födelsedagskalas i måndags, så jag skyller på det!