Tillbaka efter alltför lång frånvaro. Inte "vågat" väga mig, insett arrangemang vikten måste vara enorm.....Nu är det gjort, jag väger idag 105,1 kg och det känns otroligt främmande. Inte för att det inte märks eller känns, inga kläder passar, funkar inte att köpa kläder i vanlig affär eller på vanlig avdelning. Konditionen är obefintlig och övrig ork och lust densamma. Fysisk smärta i ben, fötter, rygg och för att inte tala om den psykiska smärtan. Ju större jag blivit desto mer har jag minskat som person. Jag som den person jag varit den personlighet jag egentligen är, förminskas för varje dag. Livslusten liksom pyser ut ur kroppen och fylls av ett allt större tomrum, en ledsamhet och förtvivlan. Har jag kanske nått min egen gräns nu, min mentala botten? Är det nu det bara kan bli bättre? JA JA JA, så måste det vara! Vem bestämmer om inte jag själv, så det gör jag nu! Ni andra som av någon otroligt dum anledning också kommit på andra sidan 100-sträcket, nu hjälps vi åt att som första mål bli Tvåsiffrigt, eller hur? All stöd och kärlek till er som behöver, nu kämpar vi!
Utmärkt medlem
933 inlägg
Hoppas, hoppas Gasten att du får sömn, att. värken släpper och att du kommer iväg på resan!
Jag ligger väldigt lågt just nu, har samtal jqg måste ringa men inte fått rätt stämning för så skjuter det lite framför mig.
Lite oroligt med anhöriga runt om så allt annat blir därefter. Dvs mat blir fel....
Ha det bra dennna regninga måndag, med löfte om minusgrader .
Tack så mycket 52 Stina ! Det är tisdag idag ! Det är så för oss alla med vikten, det går upp och det går ner. Tror att jag hade nått mitt mål om jag inte blivit sjuk. Men jag orkar inte äta rätt sorts mat när jag är sjuk. Men inte roligt att se ut som en flodhäst när man ligger där på stranden, men nu finns det inte tid att göra något åt det. Finns ju Inga pekpinnar eller krav här alls och det är skönt tycker jag. Man behöver ha lugn och ro och ingen stress omkring sig om man ska lyckas med viktminskningen. Ha alla en god natt !
Gasten, hur är det?
Hej ! 52Stina du undrade hur det är. Det är inte bra, den här bältrosen är seg och den hemska värken är jobbigt. Var till vårdcentralen idag och fick läkarintyg, var tvungen att boka av resan, det var ju nu på måndag jag skulle ha åkt. Känner att sänkan är hög, känns i hela kroppen. Men det är väl bara att gilla läget, tar nog ett par veckor till innan man känner sig lite bättre. Har inte orkat vara ute på bloggen och skriva. Tack för att du bryr dig 52Stina ! Ha alla en god natt !
Så tråkigt gasten, men det viktigaste är hälsan.
Vila dig nu så du får ork att resa senare när du är pigg!
Tack så jättemycket Stina!
Försöker
ställa om mig lite i taget.
Sanera i tillvaron, allt möjligt. I går t.ex. Tog jag tag i några grupper jag varit qdministrqtör för på FB. Tanken att sluta har funnits länge, men inte kunnat få till det.
i helgen tog jag kontakt med medadministratör i en grupp och avslutade.
I den andra gruppen fanns ingen medadministratör kvar. De hade gått ur som medlemmar utan att meddela något. Jag lade ut en liten blänkare om att gruppen står utan . Genast anmälde sig en kille. Och en till, fast tjej.....
så det löste sig också. Jag skrev och tackade för min tid samt informeade om den nye, ändrade lite i beskrivning då att jag försvann.
Ser att gruppen redanhar kommit igång lite mer. Nu är det dåliga samvetet rensat!
annat är att - 8,9 när jag steg upp. Nu skiner solen från nästan klarblå himmel.
Vikten , ja den är oförändrad från igår, men nedgång 1,4 sedan i lördags. Så jag klappar mig själv på axeln och hoppas jag inte stiger uppåt igen!
HA EN HÄRLIG DAG och var rädda om er!
Inte eå många aktiva här eller?
Är det de dom står till jöger med + efter namnet?
Dom med + efter namnet är +medlemmar. Alla som tittat in här finns med på listan. Och alla i hela Sverige kan se denna sida och det utan att logga in. Prova själva.
2 år idag!
Jubileum idag tydligen. Vilket sammanträffande att min syster och pappa kommer från Malmö idag och ska äta lunch här.
Solen skiner ute, skulle kanske gå ner mot -8 idag. Snöat inatt så allt är vitt igen.
HA EN BRA TISDAG ALLA!