icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Över 100

Utmärkt medlem
933 inlägg
3 januari 2016 12:56

Tillbaka efter alltför lång frånvaro. Inte "vågat" väga mig, insett arrangemang vikten måste vara enorm.....Nu är det gjort, jag väger idag 105,1 kg och det känns otroligt främmande. Inte för att det inte märks eller känns, inga kläder passar, funkar inte att köpa kläder i vanlig affär eller på vanlig avdelning. Konditionen är obefintlig och övrig ork och lust densamma. Fysisk smärta i ben, fötter, rygg och för att inte tala om den psykiska smärtan. Ju större jag blivit desto mer har jag minskat som person. Jag som den person jag varit den personlighet jag egentligen är, förminskas för varje dag. Livslusten liksom pyser ut ur kroppen och fylls av ett allt större tomrum, en ledsamhet och förtvivlan. Har jag kanske nått min egen gräns nu, min mentala botten? Är det nu det bara kan bli bättre? JA JA JA, så måste det vara! Vem bestämmer om inte jag själv, så det gör jag nu! Ni andra som av någon otroligt dum anledning också kommit på andra sidan 100-sträcket, nu hjälps vi åt att som första mål bli Tvåsiffrigt, eller hur? All stöd och kärlek till er som behöver, nu kämpar vi!

• Veteran
    1244 inlägg
    7 mars 2018 15:32

Nja, grunden är egentligen LCHF sedan många år. Sedan stjälper jag det hela genom mitt missbruk av bröd och frukt. 

Måste försöka hitta något som funkar för mig även om det kanske inte blir fullt ut någon speciell. Har nog för svårt för det...

Ja, sambon har inte varit i Holland/Amsterdam. Jag har varit där två gånger i min ungdom , med bil och tält, men vill gärna till Keukenhof vid rätt tid. Så vi går några hundra meter och blir hämtade av buss som sedan tar oss hela vägen . På det sättet ser vi mer av Holland och det blir både enklare och billigare än om vi skulle gjort som vanligt. Dvs flyg till Arlanda m övernattning både dit och hem. Blir alltid så konstiga tider. 

När vi kommer hem i slutet av april blir det full rusch med blomsterkrukorna hemma. 

• Veteran
    1244 inlägg
    7 mars 2018 15:39

Det gäller att hitta den gyllene medelvägen. Äta gott och må gott, utan f mkt krångligheter! Sedan får det kallas vad som helst! 

• Mycket engagerad
    305 inlägg
    7 mars 2018 23:43

Grattis Ulla till bra viktminskning ! 52Stina : Jag tänkte på muslin att det var kolhydrater i den, men det är kanske inte så mycket. Egentligen borde man kanske äta enligt LCHF för att få till en bra viktminskning, men tror inte att jag klarar att äta den maten. Det är ju mycket man inte ska äta, ingen frukt och inte grönsaker som växer under jord.

• Veteran
    1244 inlägg
    8 mars 2018 07:45

Gasten, 

det mesta av KH är i yoghurten, ser jag nu. Beror kanske på att det inte är de fetqre grekisk, turkiekeller som jag gillade bäst förut, den ryska ( lite svårare att få tag i ).

Jag tar det jag har hemma , i första hand, så jag inte ska behöva slänga något. 

Kompensation på dagens resterande måltider. 

I fm ska jag till en sjukgymnast, den byn har en restqurqng vi inte besöktpå hur länge eom helst. De hqr kycklingspettmed purjolökspotqtis, men även ett jättefint salladsbord som slår det mesta. Så det blir inget svårt. Där brukar barq varq proppat med folk så vi kanske tar det med hem och äter i lugn och ro!

HA EN BRA TORSDAG ALLA!

• Utmärkt medlem
    873 inlägg
    9 mars 2018 13:54

Trevlig helg till er❣

• Mycket engagerad
    305 inlägg
    9 mars 2018 14:27

Trevlig helg till dig med! Orkar knappt att skriva idag, har sådan fruktansvärd smärta, vet inte när detta ger med sig. Ha alla en fin helg!

• Utmärkt medlem
    873 inlägg
    10 mars 2018 09:05

Hoppas att helveteselden (bältrosen) ger sig snart Gasten❣ Tänker på dig❣

• Veteran
    1244 inlägg
    10 mars 2018 09:39

Hoppas smärtor och besvär ger sig iväg snarast. Väntar på svärsonen som ska hjälpa m fiberkoppling. F mänga sladdar ochvarken ser uttagen eller når ned i den Ställning som krävs. Han har nog glömtbort det för de ska. ha kalas i em Och jag måste fixa framkläder.

• Mycket engagerad
    305 inlägg
    10 mars 2018 14:40

Tack Ulla och 52Stina ! Hoppas att kulmen är nådd, för inatt var det fruktansvärt och ingen sömn på grund av värk. Ha en bra dag !

• Mycket engagerad
    305 inlägg
    12 mars 2018 22:38

Hej !

Ringde resebyrån idag, behöver inte avboka resan förrän fredag,ska ringa läkaren imorgon om läkarintyg. Så jag har tre dagar på mig till att bli frisk,har ju fortfarande mycket värk och då värst nattetid, så det är jättesvårt att sova.

Hoppas att det blir en bättre natt, denna natten.

Idag har jag försått lite tomatfrön, hoppas att någon vattnar om jag kommer iväg på resan.

Ulla : Ska skriva av receptet du skrev ned förut, det lät riktigt gott !

Här går det inte bra med vikten nu när jag är sjuk,det blir som det blir med maten,

hade jag fått vara frisk så tror jag att jag hade klarat målet. Men inte kul med plus på vågen.

Ha alla en God Natt !