Tillbaka efter alltför lång frånvaro. Inte "vågat" väga mig, insett arrangemang vikten måste vara enorm.....Nu är det gjort, jag väger idag 105,1 kg och det känns otroligt främmande. Inte för att det inte märks eller känns, inga kläder passar, funkar inte att köpa kläder i vanlig affär eller på vanlig avdelning. Konditionen är obefintlig och övrig ork och lust densamma. Fysisk smärta i ben, fötter, rygg och för att inte tala om den psykiska smärtan. Ju större jag blivit desto mer har jag minskat som person. Jag som den person jag varit den personlighet jag egentligen är, förminskas för varje dag. Livslusten liksom pyser ut ur kroppen och fylls av ett allt större tomrum, en ledsamhet och förtvivlan. Har jag kanske nått min egen gräns nu, min mentala botten? Är det nu det bara kan bli bättre? JA JA JA, så måste det vara! Vem bestämmer om inte jag själv, så det gör jag nu! Ni andra som av någon otroligt dum anledning också kommit på andra sidan 100-sträcket, nu hjälps vi åt att som första mål bli Tvåsiffrigt, eller hur? All stöd och kärlek till er som behöver, nu kämpar vi!
Utmärkt medlem
933 inlägg
Förstår Ulla 165 att du har mycket i och med flytten och även sedan när ni kommit på plats.
Ulla165,
förstår också stt du inte hakar på just nu. Vem vet? Du kanske i te behöver tänka på utmaningar med kost och motion ett tag? Du får kanske en liten skjuts av flyttningen och alla bestyr som kräver tanke och ork i både kropp och knopp!
Då är vi tre nu.
? Vilken sista mätdag? Mig kvittar det!
Jag kommer också att få det hett runt öronen. Igår fick vi veta att vi fått en ny lägenhet till den 1 december. Det är en hyresrätt, nu har vi en bostadsrätt. Den ska säljas, det kan ta tid, så det blir nog några extra hyror. Men jag är med i utmaningen ändå, det är ju jag som dragit igång det hela.
103,,8 denna vecka också
Vikt: 102,9 kg.
Grattis, båda två, gasten o h babs2!
Att ha lyckats att inte gå upp samt att lyckats går ner nästan 1 kg. Superbra är det ju!
JAg lyckades gå ner för att sedan stanna upp och därefter i vanlig ordning ta ett stort skutt- inte alls roligt eftersom jag tycker jag varit ganska duktig. Ok, varit borta på middag och fika flera ggr. ingen ursäkt även om det låter så!
Registreringen går inget vidare, ska försöka hitta lite mat och se om något behöver handlas i morgon. Jag ska ta lite kaffe( varit på vårdcentralen igen. Idag har jag hämtat en blodtrycksmätare.) och en pastejmacka med ägurka på. Har iaf gått en liten promenad i morse, på stapplande fötter. Måste ju börja i nån ände med rehab!
gasten, du kommer att ha bra draghjälp av den flytten tror jag. LYcka till med packning och försäljning och allt som ska vara. Lagom till jul också, så roligt!
Tack 52stina! Det var nog minus tillfälligt, brukar för det mesta bli plus. Svårt att veta vad som är vad när man styrketränar och dansar. Muskler väger ju mer än fett.
16/10: 103,4 idag på hemmavågen.
Vattenjumpa på Himlabadet för första gången efter Österåsen.
Gasten,
dans och träning ger muskler och smidighet. Önska jag kunde komma igång med gymmet igen. Men tyvärr vågar jag mig inte på den långa spiraltrappan upp två våningar. Foten ör ju inte bra och märker eå fort jag gått lite mer så är resten av dagen förstörd. Men jag har kur och olika skor med inlägg att byta mellan. Kommer på att det är ganska långt från bilen till byggnaden då bara där innan är det kört.
Tänk på att flytten ger dig bra bonus!