Tillbaka efter alltför lång frånvaro. Inte "vågat" väga mig, insett arrangemang vikten måste vara enorm.....Nu är det gjort, jag väger idag 105,1 kg och det känns otroligt främmande. Inte för att det inte märks eller känns, inga kläder passar, funkar inte att köpa kläder i vanlig affär eller på vanlig avdelning. Konditionen är obefintlig och övrig ork och lust densamma. Fysisk smärta i ben, fötter, rygg och för att inte tala om den psykiska smärtan. Ju större jag blivit desto mer har jag minskat som person. Jag som den person jag varit den personlighet jag egentligen är, förminskas för varje dag. Livslusten liksom pyser ut ur kroppen och fylls av ett allt större tomrum, en ledsamhet och förtvivlan. Har jag kanske nått min egen gräns nu, min mentala botten? Är det nu det bara kan bli bättre? JA JA JA, så måste det vara! Vem bestämmer om inte jag själv, så det gör jag nu! Ni andra som av någon otroligt dum anledning också kommit på andra sidan 100-sträcket, nu hjälps vi åt att som första mål bli Tvåsiffrigt, eller hur? All stöd och kärlek till er som behöver, nu kämpar vi!
Utmärkt medlem
933 inlägg
Babs! Dela gärna med dig om vad som kan påverka vad jag förmodar dieten kontra waran. Idag skall jag ha barnbarnen här under eftermiddagen och kvällen, så då blir det lång skogspromenad med hunden. Det är det bästa de vet att få springa omkring med honom i skogen och leka "kurragömma" med honom bland alla träden. Han är ju bra på att hitta dem. Pepp på er alla!
Nu skriver jag igen, men bara måste. Min vikt är idag 102,7. Så nu känns det riktigt bra, Inte så långt kvar till det magiska tvåsiffriga talet. Pepp på er alla
Det är segt Pryssan......
jag försöker tänka att om det blir ett stopp i minskningen blir det en automatisk stabilisering av den nya vikten.
Vadå , hoppa till nästa tråd?
ja ni menar att är vi under 100 kg får vi inte vara kvar?
Har jag tur så kommer jag att passera gränsen!
Det är klart att vi kan vara kvar, men för mig känns det som en positiv utmaning att komma med i tråden över 95. Men jag är inte där än!
Så nästa steg, när det är stabiliserat, är över 95 då. Får gå in och titta.
Vi som vill under 95 finns det en tråd som heter. Kan inte det vara ett bra steg efter denna tråd?????
Sen tar vi:
Under 90 kilo VI KAN
Visst klarar vi 85
Nu spräcker vi 80-KILOSVALLEN
Nytt mål 75
Inte lätt att hitta alla redan befintliga trådar, men jag roade mig med att leta upp dem och lägga dem under bevakning en dag då jag var optimistisk.
Pryssan
Fick inte mycket hjälp hos doktorn men "god sås reder sig själv". Vet ju att K-vitamin motverkar Waran och hittade en sida "matkalkyl.se" där det finns en lista med 717 livsmedel och vad de innehåller av K-vitamin. Man ska ju inte utesluta dessa utan det gäller att ha ett lagom och regelbundet intag av dem.
Länk till lista
http://matkalkyl.se/naringsamnen43.php
Tack, skall läsa igenom listan!
Babs2
- du verkar ha bra koll på framtida grupper för oss. Låter bra!