Tillbaka efter alltför lång frånvaro. Inte "vågat" väga mig, insett arrangemang vikten måste vara enorm.....Nu är det gjort, jag väger idag 105,1 kg och det känns otroligt främmande. Inte för att det inte märks eller känns, inga kläder passar, funkar inte att köpa kläder i vanlig affär eller på vanlig avdelning. Konditionen är obefintlig och övrig ork och lust densamma. Fysisk smärta i ben, fötter, rygg och för att inte tala om den psykiska smärtan. Ju större jag blivit desto mer har jag minskat som person. Jag som den person jag varit den personlighet jag egentligen är, förminskas för varje dag. Livslusten liksom pyser ut ur kroppen och fylls av ett allt större tomrum, en ledsamhet och förtvivlan. Har jag kanske nått min egen gräns nu, min mentala botten? Är det nu det bara kan bli bättre? JA JA JA, så måste det vara! Vem bestämmer om inte jag själv, så det gör jag nu! Ni andra som av någon otroligt dum anledning också kommit på andra sidan 100-sträcket, nu hjälps vi åt att som första mål bli Tvåsiffrigt, eller hur? All stöd och kärlek till er som behöver, nu kämpar vi!
Utmärkt medlem
933 inlägg
Idag ligger jag under 100kg för tredje dagen i rad- dessutom med liten men ändock viktminskning!
jag är mycket glad för det . Håller detta i sig till midsommarkampen är över så kommer jqg qtt ändra målvikten lite, med några kilo bara så att det fortfarande känns möjligt att genomföra. Då blir det en ny utmaning med rehabiliteringsmål.
måste ju leva på hoppet, eller hur?
Stort Grattis 52Stina! Vad härligt det måste kännas. Jag har 2,3 kg kvar till den gränsen, men det känns nåbart, fast kanske inte till midsommar. Det är så mycket festande alltför många dagar just nu. Kan inte alltid säga nej till allt som bjuds på. För mig så är det viktigt att föra in i matdagboken, och kag har inte tillgång till dator i sommarstugan. Kommer inte underfund med hur matdagboken fungerar på Iphone, men jag får försöka göra nya prov. Pepp på er alla i sommmarvärmen.
Pryssan,
gör som vi gjorde förr ibland - skriv upp din matdagbok i vanligt papper. Då ser du på pränt vad du ätit, ungefär hur mycket kanske också? Hur dags, varför?
det tror jag att du kan ha lite nytta av. Inte på damma sätt som denna matdagbok på datan. Men bättre än inte alls.
ha det skönt och Lycka til nu!
Tack för det tipset, visst kan man använda papper och penna. Jag har inte ens tänkt på det!
Måste dela med mig lite av min glädje. Under 99 idag för första gången !
Så roligt 52Stina! Själv står jag alldeles stilla på runt 102, men skam den som ger sig. Visst är det konstigt att ibland står det stilla länge fast kosten är rätt, men så förhoppningsvis vandrar det neråt igen! Pepp på oss!
Oj, oj, oj!!!!! Jag äter och äter och äter. Från måndag morgon är jag på resande fot igen och förhoppningsvis håller jag mig till det som ingår i resan.
Samma här. Det är alldeles för mycket festande och svårt att fylla i matdagboken. Just nu verkar jag sitta på en platå, och funderar på om jag skall fasta mellan alla fester, för att komma igång viktminskningen igen.
Nu har jag i alla fall gått ner igen, inte så mycket, men idag stod vågen på 101,3. Bara 1,4 kg kvar till tvåsiffrigt. Ser fram emot det. Pepp på er i denna tråd.
Än går det ner
och sen går det upp!
sen står det still . . .
ja, bättre med stillastående än med uppgång.
jag trodde jag skulle ramla tillbaka på över 100 , men klarade mig . Måste bli stabil på vikten.