Tillbaka efter alltför lång frånvaro. Inte "vågat" väga mig, insett arrangemang vikten måste vara enorm.....Nu är det gjort, jag väger idag 105,1 kg och det känns otroligt främmande. Inte för att det inte märks eller känns, inga kläder passar, funkar inte att köpa kläder i vanlig affär eller på vanlig avdelning. Konditionen är obefintlig och övrig ork och lust densamma. Fysisk smärta i ben, fötter, rygg och för att inte tala om den psykiska smärtan. Ju större jag blivit desto mer har jag minskat som person. Jag som den person jag varit den personlighet jag egentligen är, förminskas för varje dag. Livslusten liksom pyser ut ur kroppen och fylls av ett allt större tomrum, en ledsamhet och förtvivlan. Har jag kanske nått min egen gräns nu, min mentala botten? Är det nu det bara kan bli bättre? JA JA JA, så måste det vara! Vem bestämmer om inte jag själv, så det gör jag nu! Ni andra som av någon otroligt dum anledning också kommit på andra sidan 100-sträcket, nu hjälps vi åt att som första mål bli Tvåsiffrigt, eller hur? All stöd och kärlek till er som behöver, nu kämpar vi!
Utmärkt medlem
933 inlägg
Har hållit mina matplaner i 5 dagar nu. Precis som jag konstaterat förut så är det frukost, lunch, mellanmå, middag och kvällsmat (t ex Smoothie på frukt och lättjoghurt) som gäller, då blir jag inte sugen. ligger fortfarande över 100 förstås.
Försöker att inte väga mig så ofta, men kan inte riktigt låta bli, men det händer INGENTING!!! Fast jag vet ju att det blir så ibland, bara att kämpa på. aidag blir det lugnt på motionsfronten, vi tar en tur in till biblioteket.
Ser att ni är aktiva i "min" tråd, trots att jag ramlat bort! Starkt jobbat. Jag smyger mig tillbaka med svansen mellan benen. Tillbaka på ruta 1......Mår inte bra och försöker att inte plåga mig själv med en massa löften. Flyttat till lägenhet, 8 trappor upp. Första ansträngningen, går upp istället för hissen, så ofta jag bara kan. Det är små saker som gäller för mig nu för att komma på fötter. Ha det bra alla kämpar!
Harvar på runt mina 103-104 kg. Sitter som i Tjära.
Du är tillbaka, ireneq! Toppen! Jag har saknat dig! Kom med i gruppen Viktresa mot 4de advent! Det sätter lagom press på en...
Du menar väl inte att du går upp hela 8 trappor?! Låter väldigt tufft! Du kan ju vara lite snällare mot dig själv och ta hissen åtminstone halvvägs upp.
Just nu harvar jag också runt 104-105 kg. Över en månads tid... eller mer...
tänk på knäna också!
Efter att ha varit på Österåsens hälsohem i 6 dygn (veckogäst) har jag fått en riktig knuff åt rätt håll. Dessutom har jag fått remiss så att jag troligen får fara dit som remissgäst i maj/juni.
Vägde 106 kg 26/9 när vi for och efter att ha varit hemma 2,5 dygn väger jag nu 102,6, men idag ska jag äta både lunch och middag på restaurang, så vi får se hur dt går. Officiell vägning i morgon.
102,7 idag Hurra!
Grattis babs2!!!
Kunde varit jag som skrivit presentationen som Irene,. Jag vill så gärna NU, har hållit på ett tag själv har gått ner 2 kg men det står still nu.
Jag har gått med i Matdagboken nu för att bli peppad och å lite ordning.
Hur gör ni, kollar ni kalorier hela tiden? Jag försöker göra det, men för mig blir det lite jobbigt försöker hålla in och har ofta ett sug. Tror det är sug, har svårt känna skillnaden på hunger och sug. Har nog misskött mitt ätande så jag har ingen hunger eller mättnadskänsla. Blir gärna lite fixerad när jag ska gå ner i vikt.
Jag har svårt med vad som är lagom stora portioner.
Har svårt att känna nu räcker det.