Tillbaka efter alltför lång frånvaro. Inte "vågat" väga mig, insett arrangemang vikten måste vara enorm.....Nu är det gjort, jag väger idag 105,1 kg och det känns otroligt främmande. Inte för att det inte märks eller känns, inga kläder passar, funkar inte att köpa kläder i vanlig affär eller på vanlig avdelning. Konditionen är obefintlig och övrig ork och lust densamma. Fysisk smärta i ben, fötter, rygg och för att inte tala om den psykiska smärtan. Ju större jag blivit desto mer har jag minskat som person. Jag som den person jag varit den personlighet jag egentligen är, förminskas för varje dag. Livslusten liksom pyser ut ur kroppen och fylls av ett allt större tomrum, en ledsamhet och förtvivlan. Har jag kanske nått min egen gräns nu, min mentala botten? Är det nu det bara kan bli bättre? JA JA JA, så måste det vara! Vem bestämmer om inte jag själv, så det gör jag nu! Ni andra som av någon otroligt dum anledning också kommit på andra sidan 100-sträcket, nu hjälps vi åt att som första mål bli Tvåsiffrigt, eller hur? All stöd och kärlek till er som behöver, nu kämpar vi!
Utmärkt medlem
933 inlägg
Lagom till vår resa till den gröna ön, med småöar, skuttar vågen ner preciiis under 100 strecket.
Hoppas kunna hålla efter mig själv lite under turen. Det värsta är att när jag åker buss el annat så hqr jqg lätt för att vilja ha något tilltugg. Som Ahlgrens bilar. De är suveräna. Inte kladdiga , lagom små bitar, inte för söta. Choklad är kladdigt men gott. Jag ska göra mitt yttersta för att undvika. Ha tuggummi med.
Ha det riktigt trevligt nu!
52stinas
Ett fast äpple skuret i klyftor i en plastpåse är minst lika gott som karameller. Och efter resan mår man mycket bättre. Ha en fantastisk resa!
Nu är jag där! Tvåsiffrigt alltså! Har pendlat en del den sista veckan med några hekto, men nu är det farväl med tresiffriga tal. Som belöning skall jag kasta några för stora kläder ( lägger dem nog till återvinning) jag har tänkt att gör jag mig av med för stora kläder, så har jag ingen återvändo, för det är inte kul att köpa nya större kläder. Kanske tokigt resonemang, men det kanske hjälper mig!
babs2,
TAck för tipset om äppelklyftor. Gjorde det till nerresan till Kastrup. Rewten av rewan tog vi någon frukt med oss från hotellet och delade på når det sög. Så det enda mindre bra var faktiskt den juicen jag köpte några gånger när jag kände att jag behövde en kick! Inte en glass, inte en karamell, inte en läsk, inte choklad. Så med det var jag jätteduktig iaf!
Pryssan,
Grattis till tvåsiffrigt- tyvärr har vi inte eällskap där . Inte just nu. Jag är trea igen.
Men vi ska kämpa där tilldammans igen, jag försöker!
Lycka till all pepp till dig......👍
Upp och ner, upp och ner. Bestämmer mig flera gånger per dag om att nu blir det sträng regim, men pyttsan. I morgon fyller sambon 70 och vi tar bilen till hans födelsetrakter och prinsesstårta blir det!
känns igen... Ha en skön födelsedag tillsammans!
Hejsan,
har halkat ner under 100 och vid dagens invägning är jag fortfarande 2-siffrig.
Men det är inget att yvas över, har varit över flera gå ger och halkat ner igen. Tydligen väldigt känslig!
Njut av vår sommarsöndag!
Ligger fortfarande över 100, men skärper mig nu igen!
Babs2 ,
du kommer!