icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Över 100

Utmärkt medlem
933 inlägg
3 januari 2016 12:56

Tillbaka efter alltför lång frånvaro. Inte "vågat" väga mig, insett arrangemang vikten måste vara enorm.....Nu är det gjort, jag väger idag 105,1 kg och det känns otroligt främmande. Inte för att det inte märks eller känns, inga kläder passar, funkar inte att köpa kläder i vanlig affär eller på vanlig avdelning. Konditionen är obefintlig och övrig ork och lust densamma. Fysisk smärta i ben, fötter, rygg och för att inte tala om den psykiska smärtan. Ju större jag blivit desto mer har jag minskat som person. Jag som den person jag varit den personlighet jag egentligen är, förminskas för varje dag. Livslusten liksom pyser ut ur kroppen och fylls av ett allt större tomrum, en ledsamhet och förtvivlan. Har jag kanske nått min egen gräns nu, min mentala botten? Är det nu det bara kan bli bättre? JA JA JA, så måste det vara! Vem bestämmer om inte jag själv, så det gör jag nu! Ni andra som av någon otroligt dum anledning också kommit på andra sidan 100-sträcket, nu hjälps vi åt att som första mål bli Tvåsiffrigt, eller hur? All stöd och kärlek till er som behöver, nu kämpar vi!

• Mycket engagerad
    426 inlägg
    20 maj 2016 15:00

Grattis 52Stina. jag är bara nåra kilo efter dig. Varit hos frissan idag och hon komenterade att jag minskat i omfång. Skönt när någon sett det. smiley

• Veteran
    1245 inlägg
    21 maj 2016 04:53

101, 3 idag också!

dunderont i huvudet, tagit två alvedon, vaken sedan 03:20!

hur ska det bli idag?

• Mycket engagerad
    426 inlägg
    21 maj 2016 09:03

52Stina vilken morgonpigg ordning du har. Jag blev väckt av telefonen klockan 6 i morse, och det är minst 2 timmar för tidigt. Du får väl försöka slappa en del eller gå och lägga dig en stund. Själv skall jag gå ut på vedbacken och plocka på ett par pallar ved. Här lyser solen så det blir nog en fin dag. I eftermiddag skall jag på mammografi. Har aldrig tidigare blivit kallad en lördag, men sjukvården har väl nya rutiner för att hinna med alla 40-talister. Pepp på er alla.smiley

• Veteran
    1245 inlägg
    21 maj 2016 16:37

Vedbacken, så mysigt o h väldoftande det låter.

vårdköerna måste kapas.

morgonpigg, j. Kl 0500 i vanligaste fall. Men 03:20 är att ta i. Inte eovit sedan dess.

Varit inne hos pappa som bjöd på lunch. Och fika. Säger inte mer....

småhandlade lite, sprang på en liten dam på 89 år som väntat på färdtjänsten nästan 30 min med sina varor. Affären höll på att ringa om det men avbokade resan när vi sade att vi kör hem henne. Så lite dagens  goda gärning blev dét!

• Mycket engagerad
    426 inlägg
    21 maj 2016 18:50

Det är så sorgligt med färdtjänsten. de som fått detta beviljat är ju oftast svaga och sjuka eller gamla. Förstår inte varför det skall vara så svårt med att hålla tiderna!frown

• Veteran
    1245 inlägg
    21 maj 2016 19:57

Var själv beroende av färdtjänst i två år. När den var fem-rio min för sen ri gde jag igen. 

Men chaufförerna har dét inte lätt. Dålig planering från operatörerna. Köra kryss och rvärs. Stressigt värre. Sonen körde färdtjänst ett antql år. Han stortrivdes med det. Men när han såg att tiderna inte funkade sa han till centralen  att tids hemat i te göll. Då skickade de en annan bil.

• Mycket engagerad
    426 inlägg
    22 maj 2016 09:05

Idag visade vågen på 104,1 kg, det tar sig. Jag tror att vedplockningen bidrar till det minus jag gjort den här veckan. Jag har inte ändrat på kosthållningen. Nu är det bara 4 kg lite drygt kvar till mitt stora delmål, men jag kommer inte att klara det till midsommar, men kanske 2 om det går i den här takten. pepp på er alla. trevlig söndag!smiley

• Veteran
    8082 inlägg
    22 maj 2016 11:27

Idag  visade vågen 100,7. 7/4 vägde jag 100,1 och trodde i min enfald att jag skulle få hoppa till nästa tråd, men något hände och plötsligt vägde jag 103,3., Fram till 2/6 har jag "raksträcka"  NÄSTAN, 25/5 har jag träff med gamla lekamrater från Östersund i Ånge och det brukar vara lite "farligt". Sen är det en resa med senioruniversitetet 31/5, men då har jag med mig kompisen E och om jag överäter då, då skäms jag.

Sen kommer en slingrig väg. 2/6 åker vi och hämtar min mamma i Östersund och 4/6-6/6 firar vi hennes 95 års-dag tillsammans med min brors hela familj. Då blir det ute-äta och fika, så det är lite kämpigt. 9/6 åker vi till Östersund med mamma. Sen blir det lite lugnt till 13/6-17/6då vi far till Gotland och då är kompisen E åter med, frukost och lunch på hotellet och lunch lite spontant, förhoppningsvis fint väder så vi kan ha pick-nick.

• Mycket engagerad
    426 inlägg
    23 maj 2016 08:58

Du verkar ha mycket att stå i Babs! Kul att du skriver om din mor. Jag har också min mor i livet, men hon är "bara" 90 år. Idag skall jag åka till frissan med henne. Lycka till med alla dina evenemang!smiley

• Veteran
    8082 inlägg
    25 maj 2016 21:20

Dagens vikt var också 100,7, så jag blir kvar här ett tag till. 

Ska försöka prata med kardiologen i morgon om viktnedgång. Det är lite varning i samband med att man äter Waran tydligen.