Tillbaka efter alltför lång frånvaro. Inte "vågat" väga mig, insett arrangemang vikten måste vara enorm.....Nu är det gjort, jag väger idag 105,1 kg och det känns otroligt främmande. Inte för att det inte märks eller känns, inga kläder passar, funkar inte att köpa kläder i vanlig affär eller på vanlig avdelning. Konditionen är obefintlig och övrig ork och lust densamma. Fysisk smärta i ben, fötter, rygg och för att inte tala om den psykiska smärtan. Ju större jag blivit desto mer har jag minskat som person. Jag som den person jag varit den personlighet jag egentligen är, förminskas för varje dag. Livslusten liksom pyser ut ur kroppen och fylls av ett allt större tomrum, en ledsamhet och förtvivlan. Har jag kanske nått min egen gräns nu, min mentala botten? Är det nu det bara kan bli bättre? JA JA JA, så måste det vara! Vem bestämmer om inte jag själv, så det gör jag nu! Ni andra som av någon otroligt dum anledning också kommit på andra sidan 100-sträcket, nu hjälps vi åt att som första mål bli Tvåsiffrigt, eller hur? All stöd och kärlek till er som behöver, nu kämpar vi!
Utmärkt medlem
933 inlägg
gasten, grattis till en bra siffra!
Den dagen jqg kommer ner dit så blir jqg så glad. Känns som om det står och hånar åt mig. Går uppåt och står wtill, ner liite och så upp igen...tröstlöst!
Bewöket på vårdcentralen var bra. Dick bolla lite funderingar så vi var överens. Hade med mig mina utländska sjukhushandlingar. De förklarqde en del. Så nu blir det remiss till röntgen för att utesluta eller konstatera. Sedan vet vi hur fortsättningen kan bli. Öven ytterligare provtagning skall ske eftersom vissa vörden tidigare swett lite si och så ut. Han gick ävrn igenom förloppet med infarkten noga och de mediciner som jag har nu. Upplever honom som mycket engagerad.
Vad skönt 52Stina att du blir tagen på allvar på vårdcentralen. Hoppas nu att de kan hjälpa dig med att förbättra ditt knä.
Grattis gasten till ditt resultat - å vad jag längtar dit, men det är ca 6 kg kvar.
Idag har jag varit i sommartugan och räfsat kottar och tallbarr. Orkade inte med hela tomten, men ändock det mesta. Det var ju så fint väder så lite solning blev det. Jag har tagit mitt första dopp utomhus i dag vattentemperaturen var 12 grader så det blev ett snabbdopp!
Pepp på er alla!
Idag är det min vägdag och ja har gått ner 1,7 kg. Nu väger jag 105,5 och det känns helt fantastiskt. Bara 5,5 kvar till ett av mina stora delmål! Sedan är det bara resten kvar! Var och handlade lite kläder i fredags, som var en eller två storlekar mindre än de jag köpte i höstas. det känns underbart.
Pryssan, det låter underbart! Grattis!
Jag står åter igen på plus minus 0. Kunde varit värre, dvs att jag ökat på denna veckan.
Vaken sedan fem men ändå inte fått något gjort, ja frukost förwtås. Visst måste förq i. Den!
Synd 52Stina att du står still. Jag gjorde ju det för en tid sedan, och då kommer tankarna om det är värt att hålla dieten. Jag äter LCHF och kalororäknar det, så det är ju inte så många uppoffringar jag gör. Ibland vill ögat ha något sött, men sötsuget är faktiskt borta. Sedan slarvar jag ibland, men tar bara lite av det icke tillåtna. idag vägde jag 104,5 så det går neråt i alla fall. Ett av mina delmål är 99,9 så det är nog det som håller mig i gång. Pepp på dig och alla andra på den här tråden
Hej Pryssan , då har vi samma mål att kämpa för!
Jag lär nog ha ökát tills i morgon efterwom dottern fyllde år idag. Så det var både marrängtårta m jordgubbar o grädde samt rabarberpaj m vaniljsås. Inget annat!
Nu är det strax läggdags här. Men först ut i hundhagen i ösregnet.
Åh vad gott det låter med maräng och jordgubbar. Paj är inte så dåligt heller. Idag är det 3 plusgrader här och regn, inte mycket till vårväder. Idag blir det rensning av skor som gäller. Här finns det skor i garderober och skåp som aldrig används, så idag skall ett antal kastas eller om möjligt skänkas bort.
Ikväll skall jag på sexårsyra. Mitt yngsta barnbarn skall vara med och sjunga och dansa och föra så mycket oväsen som det bara går, när kommunens alla sexåringar träffas i en gymnastiksal!
101,9 idag. Blir väl uppåt i morgon igen. Kan melodin ganska bra nu.