Tillbaka efter alltför lång frånvaro. Inte "vågat" väga mig, insett arrangemang vikten måste vara enorm.....Nu är det gjort, jag väger idag 105,1 kg och det känns otroligt främmande. Inte för att det inte märks eller känns, inga kläder passar, funkar inte att köpa kläder i vanlig affär eller på vanlig avdelning. Konditionen är obefintlig och övrig ork och lust densamma. Fysisk smärta i ben, fötter, rygg och för att inte tala om den psykiska smärtan. Ju större jag blivit desto mer har jag minskat som person. Jag som den person jag varit den personlighet jag egentligen är, förminskas för varje dag. Livslusten liksom pyser ut ur kroppen och fylls av ett allt större tomrum, en ledsamhet och förtvivlan. Har jag kanske nått min egen gräns nu, min mentala botten? Är det nu det bara kan bli bättre? JA JA JA, så måste det vara! Vem bestämmer om inte jag själv, så det gör jag nu! Ni andra som av någon otroligt dum anledning också kommit på andra sidan 100-sträcket, nu hjälps vi åt att som första mål bli Tvåsiffrigt, eller hur? All stöd och kärlek till er som behöver, nu kämpar vi!
Utmärkt medlem
933 inlägg
Hej alla 100´+!
Jag vill gärna haka på ert forum om det är ok? Är med i en annan länk också, men det gör väl inget att vara med i 2! Det jag har gemensamt med er är att jag är tresiffrig och har många kilo kvar att plocka bort innan jag når tvåsiffrigt. Så läste jag om KBT!, kanske något för mig också. Mitt problem med mat är kvällarna, just som några av er andra. Vad duktiga ni är!
Du är välkommen Prysslan!
I går var jag på en fantastiskt rolig fest. men med mycket mat och dryck, så jag hade gått upp flera hekto sedan i går morse. Första gången det gick åt fel håll sedan jag började den här viktresan. Inte så roligt precis. Idag skall jag städa, så jag hoppas att jag förbrukar mer energi än vad jag stoppar i mig idag. (Borde väl bara väga mig en gång i veckan, men jag är alldeles för nyfiken av mig!) Pepp på er andra! Trevlig helg!
4 hg kvar till gränsen! 25/3 ska jag ha passerat den!
Nu ska den passeras. Inte för att jag gärna vill lämna er men.......
Ni får se till att följa med till 95-kg-tråden.
Bingbong! Du och jag får väl kämpa på i den här tråden ett tag till. Jag vägde 117 kg när jag började den här resan och är nu nere på 112, ganska bra eftersom jag hållit på en månad. Jag är bara så arg på mig själv. Jag gick ner till 93 kg för 3 år sedan, och så har jag stadigt gått upp igen. Så nu har jag en del att kämpa med.
Babs2 lycka till i nya tråden. Pepp på er alla
Fuskade som fasen förra veckan men har ändå inte gått upp så mycket som jag trodde, 113,3 idag. Längtar ihjäl mig efter att bli tvåsiffrig igen, nu är det in i kaklet som gäller.
The dress! då är vi ju tre som får hänga här länge!
Jag har inte lämnat er än, man vet aldrig............. Och framför allt drygt ett dygn i Stockholm och påsk kan nog göra att jag håller mig här ett tag till.
Det känns bra för oss babs2!
Ja, bra att ett par av oss väger nästan samma
Då kanske vi smiter under gränsen nästan samtidigt! Jag lyckades precis stå emot allt billigt gott lösgodis när jag och min kollega var ute över lunchen, extremt nöjd. Ser fram emot långledigt med mycket träning, bra mat och sömn. Tycker alltid att det är enklare att sköta sig hemma än på jobbet.