icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Över 100

Utmärkt medlem
933 inlägg
3 januari 2016 12:56

Tillbaka efter alltför lång frånvaro. Inte "vågat" väga mig, insett arrangemang vikten måste vara enorm.....Nu är det gjort, jag väger idag 105,1 kg och det känns otroligt främmande. Inte för att det inte märks eller känns, inga kläder passar, funkar inte att köpa kläder i vanlig affär eller på vanlig avdelning. Konditionen är obefintlig och övrig ork och lust densamma. Fysisk smärta i ben, fötter, rygg och för att inte tala om den psykiska smärtan. Ju större jag blivit desto mer har jag minskat som person. Jag som den person jag varit den personlighet jag egentligen är, förminskas för varje dag. Livslusten liksom pyser ut ur kroppen och fylls av ett allt större tomrum, en ledsamhet och förtvivlan. Har jag kanske nått min egen gräns nu, min mentala botten? Är det nu det bara kan bli bättre? JA JA JA, så måste det vara! Vem bestämmer om inte jag själv, så det gör jag nu! Ni andra som av någon otroligt dum anledning också kommit på andra sidan 100-sträcket, nu hjälps vi åt att som första mål bli Tvåsiffrigt, eller hur? All stöd och kärlek till er som behöver, nu kämpar vi!

• Veteran
    8081 inlägg
    27 januari 2016 07:56

100,5 idag.

Har börjat äta "riktig mat" och registrerar den i MD from denna vecka. Det är det som gäller för mig tydligen. Alla försök till genvägar i form av Nutrilett och dyl triggar mitt sug efter något annat.

Idag ska jag med ett gäng på lunchbuffe kl 14. Det blir lite trixigt eftersom jag normalt äter lunch kl 11

• Utmärkt medlem
    933 inlägg
    27 januari 2016 18:55

Man måste hitta sitt eget sätt att må bra i både kropp och själ. Livet skall ju trots allt levas:-)

• Veteran
    8081 inlägg
    27 januari 2016 20:27

Höll mig mest till kalla buffen och var riktigt duktig. Tog några Nacos och lite köttfärssås, men sen kom en gudomlig kladdkaka och där föll jag pladask. Men tänk om jag dessutom hade tryckt i mig kycklingspett med potatisgratäng, lasagne och isterband med stuvad potatis.....................

Mineralvatten som dryck passar till allt.

• Utmärkt medlem
    933 inlägg
    29 januari 2016 08:24

Bra jobbat babs2, med rätt och positivt tänkande kommer man långt! Välkommen under 100 nästa vägning!

• På gång
    44 inlägg
    31 januari 2016 23:59

Hej!

Nyreggad här på matdagboken och i starten för en förändring som ska leda mig under 100 och en bit därtill. Blir inspirerad av att läsa era inlägg och vill gärna hänga lite med er för att hålla gnistan uppe wink

Jag har ett bra tag kvar till tvåsiffrigt.

• Utmärkt medlem
    933 inlägg
    1 februari 2016 08:33

Hallå Vindla och Bingbong och välkomna hit! Jag behöver också läsa och veta om andras kämpande, framgångar och misslyckanden, för att palla fortsätta. Det är så härligt att höra att man inte är ensam. Ibland tror och känner åtminstone jag det som att det bara är jag som kämpar med mina kilon, trots att jag givetvis vet att så är inte fallet :-) Hoppas vi kan skriva fritt här om diverse tankar och känslor som vi inte vill "tjata" om med våra närmaste. Ibland kan åtminstone jag bli lite insnöad i det jag håller på med

• Utmärkt medlem
    933 inlägg
    1 februari 2016 21:11

Härligt Vindla, jag tror också att enda möjligheten att klara av en varaktighet är att ha huvudet och tankarna med i det nya livet.

• Veteran
    8081 inlägg
    2 februari 2016 07:49

Kul att vi fått fler kamrater!

Vindla hur fungerar KBT på nätet?

• På gång
    44 inlägg
    2 februari 2016 20:46

Hej!

Vad trevligt det känns att vara välkommen, även om jag nog blir ensammen här om ett litet tag då ni andra verkar ligga riktigt bra till wink

• Veteran
    8081 inlägg
    5 februari 2016 07:44

Vet inte vad jag skulle behöva nu! Hänglås på köksdörren?

I natt var det omöjligt att sova. 00.15 gav jag upp och gick upp och kokade te. Och vips satt jag där med 2 rostade frallor också och de slank ner och en glassklick också. framåt 01.30 tror jag att jag somnade.

Vindla: har du någon länk till programmet?