Tillbaka efter alltför lång frånvaro. Inte "vågat" väga mig, insett arrangemang vikten måste vara enorm.....Nu är det gjort, jag väger idag 105,1 kg och det känns otroligt främmande. Inte för att det inte märks eller känns, inga kläder passar, funkar inte att köpa kläder i vanlig affär eller på vanlig avdelning. Konditionen är obefintlig och övrig ork och lust densamma. Fysisk smärta i ben, fötter, rygg och för att inte tala om den psykiska smärtan. Ju större jag blivit desto mer har jag minskat som person. Jag som den person jag varit den personlighet jag egentligen är, förminskas för varje dag. Livslusten liksom pyser ut ur kroppen och fylls av ett allt större tomrum, en ledsamhet och förtvivlan. Har jag kanske nått min egen gräns nu, min mentala botten? Är det nu det bara kan bli bättre? JA JA JA, så måste det vara! Vem bestämmer om inte jag själv, så det gör jag nu! Ni andra som av någon otroligt dum anledning också kommit på andra sidan 100-sträcket, nu hjälps vi åt att som första mål bli Tvåsiffrigt, eller hur? All stöd och kärlek till er som behöver, nu kämpar vi!
Utmärkt medlem
933 inlägg
ireneq: vi kämpar på oavsett om resultaten blir det vi önskar eller inte per vecka
jag hade tex kunnat tappa mer om jag hållit mig till det jag skulle gjort...
Nya tag hela tiden
ireneq En sak är att vilja unna sig och vara värd det, men sen har man ett VAL. Just nu ärj ag väldigt fokuserad på mina val och det har fungerat i 4 dagar (HA-HA undrar hur det går sen? ) Kämpa på! Inte tänker du väl släppa iväg mig först till nästa tråd????
Bra att du påminner oss alla om valen babs2!
Det ska jag sätta upp som en lapp på mitt kylskåp och lite var stans...startsida på mobilen, datorn osv
Vad mysigt med kompisträff och resturang!
Mysigt med hund med 
Vi ser också Mello och eftersom ett av barnen inte äter godis brukar vi ha fika istället. Semlor blev det förra veckan (som jag inte åt!) och även denna vecka har barnen beställt världens godaste hemmabakade semlor av pappsen (och ja, de ÄR verkligen världens godaste..) Men jag ska INTE ha någon den här helgen heller.
Trevlig helg till alla i tråden!
Bananpannkakr är mums!
Undrar om jag inte hittat receptet här på MD eller kan det vara på viktväktarna?
Det är lite havrekli i mitt bananpannkaksrecept:
1 banan, 2 ägg, 1 msk havrekl och serveras med blåbär.
Grundreceptet fanns på viktväktarna, men havrekli har jag tydligen lagt till själv.
Gör ibland Dukanpannkaka, som jag serverar med hallon. Receptet finns på MD. Också gott och mättande. Sambon får ha sina vanliga pannkakor i fred.
Jag brukar tillsätta lite bakpulver till både bananpannkakor och Dukanpannkakor, så att de jäser upp.
Jisses vad sugen jag blev nu!
Bananpannkakor får bli ett inslag nästa vecka, denna är färdigplanerad.
Äsch, äsch. äsch!!!!!!
100,6 idag +2 hg.
Kanske har jag samlat på mig vatten pga intensiv träning sedan 1/2 har jag kört 14 vattenpass och denna vecka har jag börjat gå några hållplatser innan jag stiger på bussen och går även sista biten till badet i st f att byta buss.
På tisdag 23/2 ska det bli ordning på min gymträning. Har anmält mig till en grupp SPF-are, som har PT på ett gym.
Jag får ju gå gratis på Sjukhusets gym pga att jag jobbat i huset i 40 år, men saknar pådrivande entusiasm där.
Det går trögt, men det går neråt, idag visade vågen 103,4 kg.