icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Över 100

Utmärkt medlem
933 inlägg
3 januari 2016 12:56

Tillbaka efter alltför lång frånvaro. Inte "vågat" väga mig, insett arrangemang vikten måste vara enorm.....Nu är det gjort, jag väger idag 105,1 kg och det känns otroligt främmande. Inte för att det inte märks eller känns, inga kläder passar, funkar inte att köpa kläder i vanlig affär eller på vanlig avdelning. Konditionen är obefintlig och övrig ork och lust densamma. Fysisk smärta i ben, fötter, rygg och för att inte tala om den psykiska smärtan. Ju större jag blivit desto mer har jag minskat som person. Jag som den person jag varit den personlighet jag egentligen är, förminskas för varje dag. Livslusten liksom pyser ut ur kroppen och fylls av ett allt större tomrum, en ledsamhet och förtvivlan. Har jag kanske nått min egen gräns nu, min mentala botten? Är det nu det bara kan bli bättre? JA JA JA, så måste det vara! Vem bestämmer om inte jag själv, så det gör jag nu! Ni andra som av någon otroligt dum anledning också kommit på andra sidan 100-sträcket, nu hjälps vi åt att som första mål bli Tvåsiffrigt, eller hur? All stöd och kärlek till er som behöver, nu kämpar vi!

• På gång
    44 inlägg
    17 februari 2016 14:57

Står still, känner mig uppsvullen- den tiden i månaden är det...visar sig tyvärr på vikten hos mig. devil

• På gång
    44 inlägg
    23 februari 2016 08:23

Vindla: Vad duktig du är med kylskåpsordning och träningspass, stegräknare mm! Lite härligt med träningsvärk ändå wink

Ha en bra dag du med!

• På gång
    44 inlägg
    27 februari 2016 13:50

Heja Myskatt! Mina knop är inte så många de heller just nu - intensiv fas i jobb och utbildning (mycket litteraturinläsning, ofta kvällstid så barnen sover = inget bra...måste äta lite i alla fall för att orka vara vaken och ta in...)

Men denna vecka (nu en vecka frammåt) är vi i fjällen och det blir samma man för mig som de andra (orkar inte laga eget, men försöker väl äta bra i alla fall!). Får se vad vågen  visar nästa helg wink

Vindla: jag tycker att du är superduktig! Lycka till med planeringen!

Ang mig:

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta surprisefrown men jag vet inte om ni minns att jag beställde kläder som en yttre motivation (känna mig fin, vilja ta hand om mig mer!). ALLA kläder var för stora!!! Så det blir retur....bra att jag hade mindre stl än jag trodde, men trist på kläderna. cool

Ha en fin helg allesammans!

• Mycket engagerad
    305 inlägg
    27 februari 2016 19:06

Har nu kommit ner till 103 kg, men det går sakta. Pepp till er alla!

• Mycket engagerad
    117 inlägg
    7 mars 2016 13:27

Hej hörrni! :D Kan jag haka på er? Jag väger 113,9 idag och längtar ihjäl mig efter att komma under hundrastrecket igen. 

• Mycket engagerad
    305 inlägg
    7 mars 2016 18:43

Det är klart!

• Veteran
    8081 inlägg
    8 mars 2016 22:14

Har haft ett riktigt elände.............spårat ur fullständigt kring min födelsedag 26/2, men är sen i fredags på rätt spår igen. Så jag kommer igen.

• Mycket engagerad
    117 inlägg
    9 mars 2016 10:36

Börjar också känna mig tokig på att vara tresiffrig nu, och arg på mig själv för att jag låter mig själv trilla dit så ofta ;( Dock galet taggad på att få det avklarat nu, jag måste få in rutinen ordentligt. Inte varit tvåsiffrig sen i december 2013. 

• Veteran
    8081 inlägg
    16 mars 2016 07:12

Nu är jag på banan igen och har med stor möda tagit mig upp ur diket.

101.1 idag så jag kom upp ungefär där jag slirade ner, men HUVVA har varit en hel del bakåt. 

Nu är snart ishalkan borta, solen skiner på dagarna, redan kl 7 idag var det+4 grader HÄRLIGT!!!

• På gång
    44 inlägg
    16 mars 2016 21:13

Hej!

Lite frånvaro från mig ett tag...försvann ju upp till fjällen 10 dagar och sedan var mitt lösen borta och massor att ta igen på jobbet angel

Men jag är tillbaka och är nu 125 kg tung (-5 kg sedan jag började hänga här).

Välkommen The DRess! 

Vindla, jag fattar att du inte vill vara här längre, men jag är glad att du fanns kvar en stund till  - men håller tummarna att du snart är dit du vill heart

babs, visst är det härligt med ljuset! man blir ju så glad smiley du är superduktig som tagit dig upp ur diket! Jag känner att jag behöver komma igen jag med - min minskning sedan sist beror på mycket skidåkning wink inte pga att jag hållit min kost...