Utmärkt medlem
670 inlägg
Jag skulle sprungit Malmö halvmara i augusti 2012. Tyvärr satte en knäskada stopp för det. Det var så tråden startade från början! Nu är det en tråd för pepp och stöd för oss som springer eller vill springa mer än vad vi kan än :) Häng med!
Ja, precis. Hur långt brukar ni springa eller jogga?
Det är lite olika för mig beroende på vad för första pass jag har tänkt mig men sista tiden har det blivit 3-5 km. Har blivit förkyld i omgångar (jobbat på förskola) så inte kommit upp i några längre pass, men det ska jag försöka med nu. Du då?
Jag började springa för drygt ett år sedan när gymmet startade löpgrupp inför vårens lopp. Då hade jag aldrig sprungit innan, mer än det som man tvingades till i skolan, och trodde aldrig att det skulle va nåt för mig, för jag avskydde att springa och hade bara de där hemska skolupplevelserna i minnet (håll i sidan, flåsade som om jag skulle tappa andan, skoskav, blodsmak i munnen). Men jag gav det en chans och blev fast :-) Det gäller bara att ta det lugnt i början. Idag sprang jag 10,9 km (enl. Runkeeper).
Okej! Jag joggar också 3-5 km,. Började i julas och har börjat tycka det är riktigt skönt nu. Vill anmäla mig till olika lopp, men vet inte hut snabbt jag vågar anmäla mig till 1mils lopp. Vad tror ni?
Börja med att anmäla dig till nåt 5 kmlopp för att testa och se hur det är att springa lopp om du inte gjort det innan. Det är mitt tips. Sen är det svårt för mig att säg när du är redo för milen på ett lopp. Pröva att komma upp i en mil och se hur det känns.
Jag ska springa blodomloppet 3/6. Då ska jag springa 5 km. Får se hur det är, precis som du säger. Sedan kanske jag kan springa 1 mil och se hur det går.
Jag hade sprungit som mest 8 km när jag anmälde mig till 10 km-lopp (ivrigt påhejad av andra :-)). Det gick jättebra. Mitt första lopp, förra våren.
Jag lovade i dag på träningen att om jag orkade springa hela träningen så skulle jag anmäla mig till blodomloppet. Så nu är det väl bara att göra det! blir första tävlingen för mig som jag tänker springa och inte gå, men jag hoppas att det funkar för mig att springa det så jag inte ska jobba, måste kollas
Kul! Bra jobbat!
Bra SuperK!! Det kommer säkert gå jättebra. Man blir så peppad och sporrad av lopp där folk står runtomkring och hejar.