icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Pepp-tråd Löpning

Utmärkt medlem
670 inlägg
10 juni 2012 09:53

Jag skulle sprungit Malmö halvmara i augusti 2012. Tyvärr satte en knäskada stopp för det. Det var så tråden startade från början! Nu är det en tråd för pepp och stöd för oss som springer eller vill springa mer än vad vi kan än :) Häng med!

• På gång
    44 inlägg
    23 maj 2013 20:05

Äre bara jag som hatar att löpa på asfalt, ja springer hellre på en stig i skogen än på asfalt får ont i mina knän så fort

• Utmärkt medlem
    670 inlägg
    23 maj 2013 20:06

Jag gillar både ock faktiskt. Men helst inte bara asfalt och inte plattor!

• Veteran
    1448 inlägg
    23 maj 2013 20:57

Jag har mest sprungit på asfalt och tycker det är helt ok. Blir nästan lite för mjukt på stigar eller grus ibland.

• Veteran
    5951 inlägg
    23 maj 2013 21:42

Jag springer 90% av alla pass på asfalt, eftersom majoriteten av mina tävlingar går på asfalt. Stockholm Marathon t ex 100% asfalt, Göteborgsvarvet 100% asfalt osv. Känns bra att vara förberedd och van vid underlaget, benen vänjer sig och man blir lite hårdare i kroppen med tiden. Bra skor hjälper förstås till att skona benen lite, fast upp till halvmarathon springer jag i odämpade (Saucony A5) så det är inte hela sanningen det heller.

• Veteran
    3541 inlägg
    23 maj 2013 21:44

Sedan jag skadade knät så springer jag också helst på lite mjukare underlag. Det känns inte lika mycket i knät då. Men nästan alla lopp går ju på asfalt så då behöver man träna det också. Fördelen med asfalt är ju att det går fortare. Speciellt om det är lite blött i marken så "suger" skogsstigar rätt mycket energi. Både bra och dåligt så klart. Lagom är bäst :-)

• Veteran
    2214 inlägg
    25 maj 2013 20:22

Jag gillar mest att springa på mjukare underlag som skogsstigar, skogsbilvägar mm och backar :) Platt och asfalt är inge skoj. Det är ju tur att man får välja var man ska springa, oftast.

• Utmärkt medlem
    670 inlägg
    26 maj 2013 19:51

OK sprang 3,5 km lååångsamt (för mig) i fredags. Gick bra. Inget ont i ljumsken. Nu däremot har jag ont i hålfoten! Men hallå?! När ska detta ta slut.

• Veteran
    1448 inlägg
    26 maj 2013 20:17

Så tråkigt att det inte vill ge med sigf ör dig Ewa1969. Håller tummarna för bättring snarast.

• Veteran
    2214 inlägg
    29 maj 2013 07:05

Det går bättre ock bättre :) min/km minskar och ändå tycker jag att jag springer sakta på loppen ) Kan ju vara för det är folk överallt som gör att man inte riktigt får springa som man vill ibland vill jag sträcka ut lite i backarna och får kryssa runt andra löpare och på de plattare partierna som jag vill ta det lugnare på så fastnar jag så jag måste springa lite fortare för att komma ut i någon kant. Men jag ska nog anmäla mig till vårruset med :) Sista anmälningsdagen är i morgon så jag måste höra med jobbet om det är okey

• Veteran
    5951 inlägg
    29 maj 2013 11:06

Ewa1969, vilket skit :-( Hoppas det är något tillfälligt bara, så det inte är "hälsporre" (eg heter det plantar fasciit men populärnamnet hälsporre är mer lättgooglat). Kul SuperK!! Hoppas du får ett kul Vårrus om du anmäler dig! :-)