Utmärkt medlem
670 inlägg
Jag skulle sprungit Malmö halvmara i augusti 2012. Tyvärr satte en knäskada stopp för det. Det var så tråden startade från början! Nu är det en tråd för pepp och stöd för oss som springer eller vill springa mer än vad vi kan än :) Häng med!
Lycka till DYR och alla andra som ska springa.
Tack, och lycka till alla löpare :-) Idag gäller det.
Lycka till allihopa! Ni är grymma som ska vara med.
När jag sprang min mil i morse tänkte jag på alla som ska springa maran idag. Tufft, men samtidigt är jag lite avundsjuk och har ju tankarna på att själv springa det. Men det är långt... (men man kan ju ta det lugnt. Jag är inte ute efter en bra tid, bara att klara det.) Sitter nu och tittar (TV4) på eliten som precis gett sig ut.
Hur gick det igår Lady och DYR? Missade jag någon? Själv är det lugn jogg som gäller. Då dottern nu lärt sig cykla tog jag med henne som PT sist ;) det blev 5 km. Ok med ljumske och hålfot. Tycker dock att höften låser sig då och då. Borde nog yoga lite! Vi har löpning på litt gym också och en löparförening som tränar här nere vid havet 2 ggr i veckan ( de är dock för duktiga för att jag skulle bege mig dit). Ska prova ngn gång. Tiderna sammanfaller dock med när vi äter kvällsmat, vilket jag känner går lite före.
Det gick väl hyfsat, även fast jag inte riktigt e nöjd över min egen insats så tog jag mig runt och tiden e väl inte dålig men hade trott att jag skulle kunna göra lite bättre detta år, men måste väl inse att jag var 10 kg lättare årets lopp och det gjorde nog sitt, Gick bra fram till 30km sen började det kännas tungt. För att sammanfatta lite kort, Första 5 km gick i 4:31 tempo och dom sista 5 km gick i 6:07 tempo och med ett snitt tempo på 5:17! Sluttiden blev 3:41:48 Så om några dagar när man får tänka tillbaka till loppet så kommer jag nog endå var rätt nöjd, Men just nu känns det inte så, Men hoppas att alla som har möjlighet att kunna genomföra ett Marathon gör det, för känslan när man börjar närma sig mål och när man korsar mållinjen e obeskrivligt efter att ha klarat 42,2 km!
Jag är fortfarande i lätt chock, 4:30:00 var en drömgräns som jag fantiserat om. Att springa in på 4:26:25 kändes overkligt på något vis. Även nu sen jag sovit på saken känns det lite overkligt, drömmer jag är det en vacker dröm.
Grattis Lady! Grymt jobbat! DYR: Bra jobbat!
Fick ett ryck och efteranmälde mig till MalmöMilen idag! Hoppas kroppen håller. Tanken är inte att jaga tid utan att få en kick, ngt att se fram emot och genomföra. Sprang en mil i april på 1:04 så kanske det vore ngt att "slå" även om det inte är ngn höjdar tid! Sprang 5 km idag och tog tiden. Tog det lugnt men lite snabbare än de senaste turerna. Det gick på lite över 30 minuter. Helt ok med tanke på att tanken var att ta det lugnt :) Någon mer i denna tråden som ska springa MalmöMilen?
Wow, DYR och LadyG. Bra jobbat!! Jag sprang min längsta distans någonsin i morse 13,5 km. Jag tog det medvetet lugnt och joggade fram i ett långdistanstempo med gårdagens marathon i tanke. Det vore kul att kunna vara med om en marathon. Snittfarten blev 9,9 km/h, 6 min/km. Kan jag hålla det så borde jag klara en marathon på 5 timmar i alla fall. Hur gör man med allt det praktiska? Behöver man gå på toa (finns det längs vägen?) eller förbrukar kroppen all vätska och näring som matas in? Hur gör man det? Vätskekontroll? Matkontroll? Eller har man med sig något? Hur klär man sig? Det är ju svårt att klä sig för både värme och kyla. Det var ju rätt kallt, vad jag förstod av de jag såg. Vad gör man om man får skoskav? Stannar till på ett apotek i närheten :-)? Jo, men det är sånt som jag kan springa och fundera över... :-) MalmöMilen? Jo det kan jag tänka mig. När?