icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Pepp-tråd Löpning

Utmärkt medlem
670 inlägg
10 juni 2012 09:53

Jag skulle sprungit Malmö halvmara i augusti 2012. Tyvärr satte en knäskada stopp för det. Det var så tråden startade från början! Nu är det en tråd för pepp och stöd för oss som springer eller vill springa mer än vad vi kan än :) Häng med!

• Veteran
    2214 inlägg
    7 juni 2013 09:07

hittade västerbottens friidrottsfurbunds tävlingskalender så där finns det många tips (även datumet för Lilrajan runt 20/7 prel) så jag får kolla in och fatta mod :) Nästa helg blir det Byatrampet, men det är mer en vandring på 14 km mellan byar i väglöst land.

• Mycket engagerad
    312 inlägg
    7 juni 2013 12:50

Som ett tips för att hitta tävlingar så kan du gå till tex funbeat.se där finns listor med tävlingar och det är sorterbart på område och distans.

• Mycket engagerad
    476 inlägg
    8 juni 2013 22:39

Jag har verkligen fastnat för det här med att jogga! Sprang blodomloppet i måndags. 5 km på 32 minuter. Mitt första lopp någonsin. Så nöjd! Imorgon ska jag testa en ny runda här hemma. Längtar tills imorgon!

• Veteran
    2214 inlägg
    8 juni 2013 22:58

Ja det är verkligen lätt att fastna för att jogga Sommar87 det har jag gjort med. Jag tror ju att jag lätt blir beroende och så länge det är av träning så är det okey, det har länge varit godis vilket är mindre bra

• Mycket engagerad
    476 inlägg
    8 juni 2013 23:07

Ja det är ju absolut okej! Jag mår jättebra av att träna

• Utmärkt medlem
    670 inlägg
    9 juni 2013 11:41

Förkyld :) inte en chans att träna med detta snorande! Suck.

• Veteran
    1448 inlägg
    9 juni 2013 21:00

Så trist, hoppas du blir frisk snart. Jag var ute och sprang terräng idag. Kan undra kroppen mår imorgon. Men det var rätt skönt när jag var ute och känner mig nöjd efteråt. :)

• Veteran
    2214 inlägg
    12 juni 2013 08:59

Under måndagskvällen hade vårat springgäng avslutning med ett 5 km terräng :) Vi var inte så många men det var roligt, vi skulle haft vätskekontroll men fick ta det efter loppet då våran tränares man hade andra planer. Nu har jag anmält mig till nästa års vårrus och en träningsgrupp inför det, känner mig riktigt taggad. Hittade även ett lopp som beskriv som: Sveriges hårdaste och vackraste maraton. Jag är ledig den dag det är så kanske kanske.... Jag behöver ju inte springa en hel utan kan springa kvarts maraton, eller om jag är riktigt vågad halv maraton :)

• Veteran
    5951 inlägg
    13 juni 2013 21:56

Det låter spännande SuperK :-) Då har du något att träna för!

• Veteran
    2214 inlägg
    14 juni 2013 23:10

Ska försöka hinta lite till min syster så vet jag att hon och en av hennes kompisar är med :) Min syster kan aldrig motstå en utmaning eller vara sämre än mig. Och då behöver vi en till så kan vi vara med i lagtävlingen. Det skadar ju inte att fråga