Utmärkt medlem
670 inlägg
Jag skulle sprungit Malmö halvmara i augusti 2012. Tyvärr satte en knäskada stopp för det. Det var så tråden startade från början! Nu är det en tråd för pepp och stöd för oss som springer eller vill springa mer än vad vi kan än :) Häng med!
Jag gick byatrampet i går. Det är en vandring mellan 2 byar efter skogstigar, över myrar och lite skogsbilvägar, sträckan är på 14 km. Vaknade i dag med träningsvärk i muskeln på insidan över knäna på båda bena, det är nog lite skillnad med att vandra i terräng mot att jogga i skidspår :)
Ok, nu har jag äntligen kommit sakta igång igen efter förkylning och ont i ljumsken - peppar peppar! Har sprungit varannan / var tredje dag beroende på längd på passet innan och det känns bra. Funderar nu på hur jag ska fortsätta för att det ska bli bra. Fundera på det här upplägget: - 1 gång i veckan minst 10 km i lugn takt (öka sakta) - 1 gång i veckan snabbare med ökning 0,5-1 km när jag sprungit samma sträcka tre ggr. Springer just nu 6 km, är 1 km för snabb ökning? - 1 gång i veckan kortare sträcka med fartlek (har inte provat detta men intervaller skadade jag mig av så det hoppar jag) - hemmaträning under veckan Vad tror ni andra?
Idag provade jag lite lätt med intervall. Tog lyktstolparna till hjälp. Gick bra. Hoppas kroppen håller!
Det är kul med fartlek! ! ska jag också köra en gång i veckan från och med nu. Skojj! Funderar på att köpa en pulsklocka. Är det någon som kan rekommendera en bra klocka?
Sommar87: Det finns en tråd med tips om pulsklockor om du söker på det. Jag köpte en som de tipsade om (minns inte vad den heter och är inte hemma nu) Den var billig och har en de nödvändigaste funktionerna, för mig :)
Jag har anmält mig till en tävling på http://www.jogg.se/Artiklar/Artikel.aspx?id=1218 Det gäller att få till 1000 poäng på 2 månader och man får 1 poäng per km cykel 4 poäng per km jogg/löpning 30 poäng per km simning Sedan har man chans på en resa med boende på Playitas Hotel Jag tror ju inte jag har så stor chans att klara det men jag ska göra mitt bästa :) Jag gillar ju utmaningar
Sprang idag 12 km! Gick bra, faktiskt över förväntan. Hade t om kunna fortsätta springa fast att jag sprang, för mig, relativt snabbt. Kände dock att det är bäst att skynda långsamt då kroppen måste vänja sig. Ser fram emot kvällsmaten som mannen står och lagar, spagetti med grönsaker (aubergine, tomat, blekselleri, lök mm) och köttbullar, mums!
nu har jag bara lite över en mil kvar tills jag har klarat mitt första mål på att springa 30 mil i år :) Sedan ska jag klara av att springa ca 25 mil på 2 månader (om jag inte hittar min cykel eller vågar mig på lite simning) Tror det blir en långtur i morgon så är förta målet avklarat
Heja! Akta bara så du inte skadar dig när du ökar längden på passen, eller tänkte du springa oftare sen?
Jag har räknat ut att det räcker med att springa ca 4-5 km om dagen och då jag springer mellan 5-12 km per gång så kan jag ju lägga in lite vilodagar med utan att öka längden om jag vill :). Nu sista månaden har jag kommit upp i ca 100 km, men jag får känna efter, för ont vill jag inte ha. När man bilvit med hund (blir så under semestern) å måste jag ju ut en liten sväng varje dag, så ibland blir det kortare och i bland blir det längre. Och ibland blir det en promenad :) Men jag ska nog hämta cykeln med så jag kan variera mig lite.