icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Viktutmaning 2011 - Fin till Alla Hjärtans Dag

Mycket engagerad
330 inlägg
31 december 2010 16:27

Här kommer då äntligen rapporteringstråden till Viktutmaning 2011. Vi väger in oss senast den 3 januari och sen rapporterar ni in er vikt en gång i veckan för en liten utmaning där vi ser vem som kan gå ner mest. Vinst finns tyvärr ingen mer än äran och så klart att man går ner i vikt! Varje söndag kommer jag att sammanställa våra vikter för den gångna veckan, men man kan alltså rapportera vilken dag i veckan som helst, mån - sön, senast kl. 12.00 på söndagen. Utmaningen slutar till Alla Hjärtans Dag och den sista sammanställningslistan kommer alltså söndagen den 13 februari. Då kommer också en slutgiltig vinnare utses, vem som har gått ner mest under hela utmaningen. Eftersom vi alla har olika mycket vikt vi bär på och är på olika stadier i vår viktminskning så blir det mest rättvist att räkna procentuell nedgång. Så här kommer listan att se ut: Deltagare..........Vikt..............Förändring...........%-förändring Mufflon..............106 kg........-1 kg.....................-1%............... Det är alltså den som har högst procentuell nedgång varje vecka som är veckans vinnare. Lycka till allihopa!

• Veteran
    6812 inlägg
    4 februari 2011 17:04

Ny vikt 91 kg. - 0.4 kg

• Mycket engagerad
    330 inlägg
    5 februari 2011 07:36

Grattis Michiko till under 70. madde85, synd att du inte mår bra, hoppas det blir bättre snart och att du vill vara med på nästa etapp. Och så tycker jag alpin har världens härligaste inställning, man ska vara glad för alla minus! Jag har gjort mitt första besök på sjukhuset denna vecka (http://www.matdagboken.se/mufflon), och det har sporrat lite. Dagens vikt 104,2, alltså -0,8 kg. Det är jag MYCKET nöjd med. Får se nu hur det går över helgen, ska ha folk här ikväll och då blir det god mat och sånt, men det ska väl gå bra ändå hoppas jag.

• Engagerad
    66 inlägg
    5 februari 2011 08:45

Veckans vikt: 67 kg, - 0,2, ner lite lite ... :-)

• På gång
    46 inlägg
    5 februari 2011 08:46

god lördags morgon!!!! vilt idag 81,5 kg.... det går inte fort men det syns när jag mäter mig istället och det är härligt!!!!

• Nykomling
    10 inlägg
    5 februari 2011 09:11

Veckans vikt 72,5 Nä det går inte fort men det gåro går o kanske vi kommer fram tillslut

• På gång
    40 inlägg
    5 februari 2011 09:12

91,2, så jag har gått ner 1,7 kg. Är jättenöjd. Speciellt med tanke på att jag fyllde år igår och unnade mig indisk mat och choklad (tränade dock också, så jag höll mig inom min kalorigräns) =)

• På gång
    24 inlägg
    5 februari 2011 09:21

Denna veckas vikt är 66,3 kg...-2,8. Den ena veckan står det still och denna veckan är det minus 2,8 kg....snacka om berg och dalbana....men det kan bero på att det förra veckan var den där tiden i månaden, och jag samlar nog på mig en del vätska i kroppen antagligen, men förvånad jag blev och glad givetvis. :)

• På gång
    48 inlägg
    5 februari 2011 09:26

Ny vikt: 75,9

• Mycket engagerad
    152 inlägg
    5 februari 2011 10:20

Ny vikt 90.8 kg. Upp med 0.1 kg denna vecka, men jag trodde det skulle bli mer plus så jag får väl vara nöjd. Men nu är förkylningen så pass borta att jag nog kan börja cykla lite igen. Nästa vecka så blir det minus! :-)

• Engagerad
    59 inlägg
    5 februari 2011 10:33

Idag står vågen på 72,0 kg, så trots min hetsätning igår har jag gått ner denna vecka! :)