Nu är det dags att anmäla dig om du vill vara med i Viktutmaning 2014! Vi kommer "tävla" i procentuell viktnedgång, den som har gått ner mest varje vecka vinner. Och den som har gått ner mest under perioden 1 feb - 28 feb kommer få ett litet pris :) Tävlingen kommer utföras i bloggen med samma namn. http://viktutmaning2014.blogspot.se http://viktutmaning2014.blogspot.se Gå gärna in och kolla på förra månadens tävling! Vill du vara med? Det är superenkelt! Det enda du behöver göra är att registrera din vikt på bloggen innan midnatt den 31 jan och du är med! Klicka på länken "Registrera vikt" högst upp på sidan. På bloggen kan du även gå med i mailinglistan och få en påminnelse inför varje invägning. All viktrapportering sker i bloggen, men här på forumet använder vi tråden till att stötta och peppa varandra. Välkomna!
Mycket engagerad
330 inlägg
Jag gillar inte att "unna" mig det ena och andra, vadå , vi gör väl ingen bedrift som ska premieras med onyttigheter! Däremot är det ibland ofrånkomligt att man mer eller mindre känner sig tvingad att äta något oplanerat bara för att vara artig och inte såra den som bjuder. Hände mig idag då jag besökte en gammal bekant som ville bjuda på kaffe, - OK en smörgås då, men så hade hon bakat semlor bara för min skull.... Vad gör man? Jo, jag åt förstås en, tack o lov var den modell mini, men jag beräknade att den vägde ca 50 g = 300 kcal. Så då får det bli en nyttig middag i stället. Vägdag i morgon, hoppas inte dagens fadäs ger utslag...
Idag blir det en fastedag efter gårdagens lilla miss.... Viktrapport - 0,4 i alla fall. Snart, snart under 90 ! Ösregn och blåst nu, men i morgon kommer våren!! Trevlig helg!
Nu blev det ett stort skutt ner! Högst tillfälligt tror jag men jag ska kämpa för att inte gå upp till nästa fredag :D.. Så är min tanke för jag vet att några hg upp eller ner är egentligen ingen förändring för mig men lite mer än ett kg ner är en minskning och den vill jag behålla. Det är det långsiktiga som gäller för mig och det gäller livet ut. Månadsresultatet ska bli intressant. Jag för in allt i MD och har där lärt mig att jag får i mig alla nyttigheter som kroppen behöver och behöver inte fundera över sånt. E%- cirkeln är bra måttstock för mig. Önskar er en trevlig helg. Pepp på oss alla.
Det kryper saaaaaakta nedåt.
monki, ett hg/v blir 5,2 kg på ett år. Så tänker jag. pepp
Listan ute, nu är det finalvecka! :)
tackar. kram till dig mufflon
Tack för fina listan mufflon. Kul att vara med och härligt att vara på G!! (grönt)
Vad kul att jag vann! Kan väl inte direkt ta på mig någon ära eftersom anledningen till att jag gick ner i vikt var att jag var sjuk. ^^ Men kul ändå att se sitt namn, det blir till en sporre att inte gå upp vikten igen nu i veckan! Lycka till allihopa, jag är imponerad av alla som kämpar på med vikten. Var stolta över era framsteg. :)
Har skrivit in min vikt 88,4. Idag blir det att träna igen efter uppehåll p.g.a sjukdom, det ska bli skönt att få komma igång igen. Ha en bra måndag och PEPP på er tjejer