icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Viktutmaning 2014 - Februari

Mycket engagerad
330 inlägg
25 januari 2014 09:24

Nu är det dags att anmäla dig om du vill vara med i Viktutmaning 2014! Vi kommer "tävla" i procentuell viktnedgång, den som har gått ner mest varje vecka vinner. Och den som har gått ner mest under perioden 1 feb - 28 feb kommer få ett litet pris :) Tävlingen kommer utföras i bloggen med samma namn. http://viktutmaning2014.blogspot.se http://viktutmaning2014.blogspot.se Gå gärna in och kolla på förra månadens tävling! Vill du vara med? Det är superenkelt! Det enda du behöver göra är att registrera din vikt på bloggen innan midnatt den 31 jan och du är med! Klicka på länken "Registrera vikt" högst upp på sidan. På bloggen kan du även gå med i mailinglistan och få en påminnelse inför varje invägning. All viktrapportering sker i bloggen, men här på forumet använder vi tråden till att stötta och peppa varandra. Välkomna!

• Mycket engagerad
    396 inlägg
    30 januari 2014 09:39

Hej allesamman Jag väger mig på fredagar senast 23:59 och tror det blir bra. För mig är det jättebra att få koll på veckovikten och att jämföra med er andra. Jag behöver inte vara bäst men vill heller inte vara sämst. :D Det jag ser fram emot är hur mycket vi lyckas gå ner tillsammans, och även hur jag lyckas gå ner, varje månad. För det blir väl en månadssammanställning har jag fått för mig. Rätta mig om jag har fel. pepp på oss alla

• Utmärkt medlem
    927 inlägg
    30 januari 2014 10:25

Jag håller med dig Oups, både när det gäller vägdag och vikt. I morgon gäller det! Ha det gott i snöyran på din stora ö, hälsar jag från min lilla dito!

• Nykomling
    1 inlägg
    30 januari 2014 12:13

Hej! Bra idé, skönt att få lite draghjälp. Jag har skrivit in min startvikt på bloggen, osäker på om du vill ha den även här: 79,7 Är fredagar sista dag för inrapportering varje vecka?

• Mycket engagerad
    472 inlägg
    30 januari 2014 13:45

Jag hänger oxå på startvikt 93.6kg

• Mycket engagerad
    330 inlägg
    30 januari 2014 19:04

Hej allihopa! Vad kul att så många vill vara med, jag ska försöka svara på alla frågor :) Precis som SuperK säger, så om alla har sin egen vägdag och håller sig till den så blir det ju en vecka mellan vägningarna. Visst kan det bli lite annorlunda i början och slutet på månaden, en å andra sidan, det är en tävling för motivationens skull, inte på blodigt allvar. Vi vinner ju alla genom att vi går ner i vikt, eller hur? Rapportering kommer alltid vara senast fredagar, men man får rapportera in vilken dag man vill. Rapporterar man in mer än en gång/vecka kommer jag ta med den vikt som är senast registrerad. Bloggen ligger som sagt på http://viktutmaning2014.blogspot.se http://viktutmaning2014.blogspot.se (Det går även att googla på viktutmaning 2014, hur coolt är inte det...) Under rubriken, och även högst upp i varje inlägg, finns en länk som man klickar på för att registrera sin vikt.

• Mycket engagerad
    330 inlägg
    30 januari 2014 19:07

Tezlan: Jag skriver in dig i startlista, men vill du vara snäll och registrera din vikt via länken i bloggen också?

• Utmärkt medlem
    933 inlägg
    31 januari 2014 08:26

Jag är med, vägdag fredag så det blir inga "problem" för mig med vilken dag jag skall väga eller rapportera. Dagens vikt 92,7Trevlig helg alla!

• Mycket engagerad
    396 inlägg
    31 januari 2014 11:19

Hade rapporterat vikten 25/1 men nu rapporterade jag dagens vikt som var ett hg ner. Ett litet myrsteg ner :D Önskar er alla en trevlig helg. Pepp

• Nykomling
    6 inlägg
    31 januari 2014 13:26

Har varit med i januaritråden. Det har gått sådär, men ändå minus. Har av olika skäl inte ansträngt mig till fullo. Känns ändå väldigt kul och peppande att man liksom kan se en gång i veckan i utmaningen och se till att man inte hamnar på rött i alla fall :) Tack mufflon för att du modererar det här!! Jag vill vara med i februari också!!

• Utmärkt medlem
    845 inlägg
    1 februari 2014 07:34

opus: Även myrstegen är bra när de är i rätt riktning!!!