icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

XL-tjejernas pepptråd

Utmärkt medlem
906 inlägg
1 januari 2012 23:09

Omstart på XL-tjejernas pepptråd  150108

För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.

Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv  men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började  jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre  och förstås så  har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015  med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!

Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!

• Engagerad
    58 inlägg
    15 april 2012 19:45

Hej alla Tjejer!! Det är ganska skönt att läsa att det är fler som kan göra snesteg... Själv har jag fallit djupt!!! Denna vecka har inte varit min bästa när det gäller både mat och motion! Min värk har kommit tillbaka i foten, och jag har frossat i godis och massa annat skit! Men jag ska bestrida mej själv i morgon!!! Nu ska här kämpas... Ska på bröllop den 28 april, och min resa till Grekland den 3 maj. Så nu får det inte slinka ner något mer onyttigt innan den 28:e iallafall =) kram till alla!! Ni kämpar på !!!

• Mycket engagerad
    369 inlägg
    15 april 2012 20:16

Glaad70 > när du har gått ner dina kilon... vilket du kommer att göra!!! så kommer du inte att tänka att om jag inte fuskat den där dagen så skulle jag ha varit i mål två veckor tidigare... och du kommer att se på nästa vägning att det var nog inte så stor skada... ta det lungt ... och sen på det igen =)

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    16 april 2012 07:06

Det är måndagsmorgon....... Kämpa på tjejer ! Vi kan om vi vill ! Det hjälper inte att trösta sig med godis för det kommer bara surt efter. Det är bra att ha mål men det huvudsakliga målet handlar inte om när man har gått ner utan att man har gått ner.Målet är att må bättre och vi gör det för att vi är snälla mot oss själva.Vem sjutton kånkar runt med en ryggsäck på över 30 kg i onödan ? Kämpa på tjejer !

• Mycket engagerad
    414 inlägg
    16 april 2012 09:30

GodMorgon!! känns helt kasst. Måste bryta denna negativa stämning som finns runt omkring mig. Dottern blir inte bättre, lika negativ som vanligt.Gubben ojar sig efter jobb som är tråkiga. Son nr 2 börjar jobba i Landskrona (jäkla) stad, och då ryker min bil. Tandläkaren imorgon, kommer att kosta "dollar". Min kropp är stel och otymplig, drar på sig en massa vätska. Lika bra att ta en ny läkartid.

• Veteran
    2754 inlägg
    16 april 2012 10:16

igår blev tyvärr lite av en svullardag gjorde egen pizza och bjöd familjen på ,gillar det är ju en brödgalning hmm. Men nu har jag tänkt att vara strikt mot mig själv och mannen är också med på det. inget bröd eller kolhydratsbomber mera på ett bra tag. Mår inte bra i varken hjärnan eller magen av det.

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    16 april 2012 13:52

Jättebra Lena444 ! Jag är ju själv en mackätare och trots att jag blir sämre i magen av bröd så fuskar jag, hur dum får man vara ? Mita ! Det låter verkligen inget kul för dig just nu !! Försök tänk på något du tycker om ( ej mat ) ett ställe du trivs på t.ex. .Tänk dig dit flera gånger per dag, helst 5 minuter varje timme det brukar hjälpa mig.Jag tänker mig bort till vårt landställe på Gotland , jag går barfota vid strandkanten,Jag kan höra vågorna och solen gör mig glad .Jag drömmar mig bort ett tag när det känns motigt ! Lycka till hos tandläkaren ! Kolla upp med läkare ang. dina vätskeansamlingar, så ska du inte ha det !! Kram Mymlan

• Engagerad
    80 inlägg
    16 april 2012 19:57

Efter att ha jobbat 8 dagar i sträck kommer jag vara ledig ett bra tag =) Idag har jag sovit bort halva dan till slut hoppade yngsta dottern på mig och ville att jag skulle komma upp =) har inte fått i mig bra med mat i dag inte tillräckligt ingen frukost ingen lunch en shake på em och sedan kina mat på det det är så man skäms =( men en sak är positiv och jag kom i väg på långpromenad med bästa kompisen =) så nu är det nya tag igen =)

• Mycket engagerad
    369 inlägg
    16 april 2012 20:16

jag råkade tvätta min stegräknare...=( jag har fått köpa en ny !!! men den räknar nog inte alla steg ... för att det som tidigare gav 10000 har idag gett 8779 steg jag brukar komma upp till 10000 om jag går till och från tåget plus det jag går på jobbet... men inte idag ... och det är lika långt till tåget som tidigare... DEt måste ju vara nya räknarn som inte räknar rätt ... den förra var en dyrare sort som även kunde hängas runt halsen... ???

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    17 april 2012 07:11

God morgon tjejer ! Trist att tvätta stegräknaren men värre att tvätta mobilen som jag gjort 2 gånger ! det finns säkert olika kvalitet på stegräknare och de mäter olika det bästa är väl att ha samma sort igen.Men om du vet att du har gått samma sträcka som förut så ska du vara nöjd.Det är ju egentligen inte samma antal som räknas utan att du gått bi_ka. Jag kom upp till över 13000 steg i går men har fått nya hälsprickor på båda fötterna, inte alls roligt så idag blir det foppatofflor som gäller ! Ha en bra dag tjejer och kämpa på !! För vi kan om vi vill !!

• Mycket engagerad
    129 inlägg
    17 april 2012 09:04

God morgon allihopa! Idag har jag kallt och grått, men jag trotsade det och tog min morgonpw! Klockan 05:52 drog jag igång min "slavdrivare" Adidas micoach, en app jag verkligen rekommenderar. Den håller ju reda på allt åt mig sträcka, hastighet och tid, lagrar uppgifterna så resultatet blir en sporre till nästa pw. Funkar för mig... Jag ska hoppa över lunchträningen idag!! Vet inte riktigt när jag var så här busig sist. Men jag känner att mina lårmuskler behöver en vilodag. Och det är inte pga av min träning dom "ömmar" utan mitt deltagande i dotterns skadeförebyggande tränings pass på fotbollen i söndags! Dessa "framsteg" vi gjorde kändes kanon då, men igår och idag... mmmm. Önskar Er alla en kanondag! Och kom ihåg att Ni är jätte duktiga! Tjing!