icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

XL-tjejernas pepptråd

Utmärkt medlem
906 inlägg
1 januari 2012 23:09

Omstart på XL-tjejernas pepptråd  150108

För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.

Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv  men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började  jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre  och förstås så  har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015  med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!

Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!

• Veteran
    2754 inlägg
    18 april 2012 18:28

nää precis tänkte på det idag och och idag har det gått ganska bra tycker jag.

• Mycket engagerad
    414 inlägg
    18 april 2012 19:56

Idag fick det bli storhandel, tusan vad pengarna rullar. Hade kilona rullat lika fort hade jag varit smal nu :/ Städade kylskåpet och det blev faktiskt lite tänjande hit o dit, nu är det snart dags för hundpromenad och sedan får det bli lite tv- tittande. Ha en bra kväll och pepp på er.

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    19 april 2012 06:55

God morgon tjejer ! Bra jobbat Lena444 även om inte du tycker att du har skött dig ! Det är en härlig känsla när det går neråt ! Det gäller att ha kvar den känslan när man är på väg att äta det där man inte borde ! Vägning för mig idag efter 5 veckor med måltidsersättning.Återkommer med resultatet.Under 5 veckor har jag endast 1 av 35 dagar gått mindre än 10000 steg, den dagen hade jag hälsprickor som gjorde så ont att jag inte kunde gå och jag har cirkeltränat 2 gånger/vecka. Vad gäller maten så har det igått bra fram till kl.23 sen har det inte gått lika bra alla kvällar, endast 13 mackfria kvällar av 35,.men jag jobbar på det !Nu ska jag fortsätta med måltidsersättning 3 veckor till , veckan innan jag ska åka på semester i mitten av maj måste jag börja byta ut ett mål om dagen till riktig mat ( ej kolhydrater) så jag kan äta middag på pensionatet, Ha en bra dag ! Vi kan om vi vill !

• Veteran
    2754 inlägg
    19 april 2012 08:19

härligt mymlan ska bli spännande och se hur mycket du gått ner. idag skiner solen och det ser ut att bli en härlig dag kram

• Mycket engagerad
    414 inlägg
    19 april 2012 09:20

Mumlan: Du är på väg mot ett lättare liv, och denna gången verkar det som om du klarar det:) Inatt hängde jag tyvärr med i "mackträsket" hopplöst när det finns nytt gott bröd. Visserligen rågbröd, men vad hjälper det efter tredje skivan. Nåja, jag mår ganska tjyvtjockt nu på morgonen och började dagen med ett glas samarin:/ Resten av dagen ska gå bättre, ska göra sallad idag igen, enkelt och gott. Ha en fin dag, vi har sol än så länge. Pepp på er.

• Mycket engagerad
    129 inlägg
    19 april 2012 09:32

Hej alla duktiga! Vilken härlig dag!! Solen skiner från en klarblå himmel! Tyvärr var tröttmössan långt nerdragen på fröken Glaad i morse, så det blev ingen morgon pw... Tar igen den på lunchen och kvällens träningspass. Annars kämpar jag på, vågen visade -0,7 kg den här veckan, vilket jag är nöjd med MEN jag skulle inte tacka nej till en "fettförbränningsboost". Och kom ihåg Ni är jätte duktiga! Tjing!!

• Mycket engagerad
    414 inlägg
    19 april 2012 13:17

Förlåt för stavfelet Mymlan, ibland kommer tryckfelsnisse på besök.

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    19 april 2012 16:44

Hallå tjejer ! Hemma efter ett cirkelpass + vägning. -3 kg på 2 veckor, känns toppen., det tråkiga var att jag nu har gått ner 9,9 kg på 5 veckor, det kunde väl blivit 10 kg !! Nej, jag är jätteglad, känns skönt att det äntligen händer något med vikten !! Konstigt nog så känns det inte så svårt med måltidsersättningar det är bara kvällarna för min del. Grattis Glaad70 ! Bra jobbat ! Mumlan var sött mita, jag kanske ska döpa om mig ! Pepp,pepp

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    20 april 2012 07:03

God morgon tjejer ! Skitväder i Stockholm, ingen snö ännu men det regnar, typiskt inför helgen ! Ni får ha e3n bra dag ! Pepp,pepp

• Mycket engagerad
    287 inlägg
    20 april 2012 10:54

Typiskt, igår när gubben kom hem så sa han att han ville äta kvällsmat på sibylla, vad gör man, JO följer med så klart. Gott var det så i dag får det bli nya tag. Pepp pepp alla