Omstart på XL-tjejernas pepptråd 150108
För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.
Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre och förstås så har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015 med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!
Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!
Lena444: Nu ska jag vara elak. - inget ont som inte har något gott med sig. Med det halsonda är det inte riktigt så gott med mackor:)) Mymlan: Släng ut brödet eller be din gubbe gömma det. Det är nog det enda raka:(
God morgon tjejer ! Hur är det med halsen Lena444? mita Jag kan tyvärr inte be gubben slänga ut brödet för han tar med macka till jobbet varje dag men han har slutat köpa hem bröd som jag gillar så nu finns det bara mastiga fullkornsbröd som jag får ont i magen av, trots det kan jag inte låta bli men i går klarade jag mig , det känns bra ! Hade träff med f.d. kollegor på resturang, de åt och jag tittade på .Pepsi max, ramlösa och kaffe blev min beställning. Om inte annat så blev det betydligt billigare än vanligt ! Ha en bra dag ! Pepp,pepp
sådär med halsen tyvärr ,igår kväll kännde jag mig feberhängig och mådde skit usch. jag vägde mig i morse och det var inte så värst bra har gått upp flera kg fy så trist. jag funderar om jag ska prova pulvermetoden för att få bort det här med småätandet och mackätandet någon här som provat modifast eller allevo
Tråkigt med halsont, nu vill man ju må bra efter en lång tråkig vinter. Går och hänger lite själv också, alla önskmål om ett lättare liv har gått tvärtom:( Går till och med och tjurar för att jag ska in och duscha, vad är på gång? Den ena dagen ser man en ljusning och nästa blir ett rejält magplask. Jag har provat Allevo, men endast pulver fungerar inte med mig. Däremot gick mina grannar ner med det, 10-15 kg på en månad. Låter bra, men det har dom gått upp igen.
God morgon tjejer !! Det var värst så deppigt5 det var här !!! Vad är det som händer ? Nu har jag klarat mig bra 2 kvällar i rad, nu är det bara 19 kvällar kvar för att få in vanan !! Lågkaloridiet kan vara bra om man tar det som hjälpmedel för att bryta ovanor och minska magsäcken.Det viktigaste är att man inte äter som vanligt efteråt för det är ju måltidsordningen/ portionsstorlekarna/ småätning mellan målen som gör att vi går upp i vikt !På Itrims hemsida www.itrim.se kan man beställa lågkaloriprodukter av olika slag + se hur dessa ska användas.Jag är på vecka 6 nu med måltidsersättningar och för mig har det fungerat bättre än jag trodde. Men det handlar inte bara om maten.Jag rör mig betydligt mer också ! Lycka till !! Pepp,pepp
mm känner mig lite nere just nu har inte kunnat rört på mig på flera dagar har jätteont i halsen och hoppas bara det går över snart. varför går man upp flera kg bara för man inte känner sig bra det är precis som om kroppen ställer om sig
Detta med att man är lite deppig, det måste man få lov att vara ibland. Det har vi alla lite då och då. Är glad har gott ner 0,7 denna vecka är stolt för jag har bara minskat portionerna, men jag motionerar inte alls. Tycker inte det är roligt, men jag är ute mycket. Ha en bra dag alla. Kram och pepp på er
Vi har vackert väder och jag orkade upp på min morgonpw!! Vill passa på att sända en STOR styrkekram till Er alla!! Vi är alla unika! Och vi kämpar på så mycket vi kan. Har ett citat som jag brukar tänka för mig själv för att få fart på "gnistan"... Att man förlorar betyder inte att man är en förlorare. Förlorare är man bara om man slutar försöka! Så GO GIRLS!!
Ett regnigt hejsan från Skåne, ja det öser ner idag:(( Deppighet är det många som känner av denna vår, kanske lite för lång vinter med mörker och infektioner. Känns som om man står och stampar på samma fläck hela tiden. Vill så mycket men gör så lite. Det blir väll till att ta tag i den berömda uppslitna kragen:)
Jättebra visdomsord Glad70 ! Jag tror att många av oss, när det är jobbigt , tar till maten = kolhydrater som tröst och sen blir man deppig för att man inte går ner eller går upp i vikt. Jag gör det själv men jag har blivit mer och mer medveten på olika händelser som gör att jag tröstäter och försöker trösta mig på annat sätt än med mat.Under en period skrev jag dagbok enligt Stahremetoden, vad är det som har hänt idag, ? v8ilken känsla upplevde jag? på vilket sätt påverkar det mitt ätande ? har jag uppfattat det som hände rätt eller handlar det om vad jag tror ? Jag tycker att det hjälpte mig mycket att förstå varför jag hade tagit till mackorna som tröst. Ha det bra tjejer ! Pepp,pepp