icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

XL-tjejernas pepptråd

Utmärkt medlem
906 inlägg
1 januari 2012 23:09

Omstart på XL-tjejernas pepptråd  150108

För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.

Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv  men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började  jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre  och förstås så  har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015  med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!

Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!

• Utmärkt medlem
    803 inlägg
    29 april 2012 23:22

Jag har promenerat 75min idag och slog mitt fartrekord. Men det var bara tack vare att jag gick med några andra som var snabba. Jobbigt, men härligt när det var klart. Och jag har nästan hållit mig inom kalorigränsen. 1800 blev det istället för 1600. Men jag motionerade bort över 700 så det är helt ok. =) Imorgon ska jag nog våga mig på att gymma igen. Har haft paus några dagar pga. förkylning.

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    30 april 2012 06:52

God valborgsmorgon ! Jag jobbar som vanligt idag.Sen ska jag övningskära med en av mina döttrar.Vi brkar inte gå och titta på någon eld så det blir hemma vid TV.n som vanligt.Är ledig i morgon i varje fall.Sambon tycker det är trist att vi inte kan ätanågot gott tillsammans men jag fortsätter med mina ersättningsmåltider några veckor till. Åt tyvärr mackor i natt, kunde inte somna , så nu måste jag skärpa mig tills vägningen på torsdag. Ha en bra dag !! Pepp,pepp

• Mycket engagerad
    129 inlägg
    30 april 2012 08:26

God morgon allihopa!! Efter en helg i Leksand med ett gäng glada släktforskare är jag nu på hemmaplan igen! Helgen har gått bra trots restaurang besök... Tillät mig bortse från min "GI influerade" mathållning. Käkade plankstek, dock med fläskfilé! Och hur gott var det inte med duschessmos!! Skulle ha varit ledig idag men insåg att lönefilen måste in idag!! Så in nu kör på av bara den så kanske jag är hemma till lunch i alla fall. Hos oss blir det brasa ikväll, dotterns fotbolls lag är delaktiga i Valborgsfirandet, så det blir till att stå vid bollplanket ikväll... Trevlig Valborg på ER!! Tjing

• Mycket engagerad
    414 inlägg
    30 april 2012 11:19

Än så länge har jag varit duktig, men dagen är lång. Någon planering för kvällen har jag inte, men det blir säkert något. Idag får sonen nyckeln till lägenheten, kommer ihåg hur stolt man kände sig när man tog första steget in. Solen kommer att lysa över "flytten" och det är ju skönt. Snart 20 grader här i Skåne, det börjar bra i alla fall. Ha en fin Valborg och ta det försiktigt vid eldarna:)

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    1 maj 2012 08:44

God morgon tjejer ! Jag hoppas att ni hade en bra valborg. Själv var jag hemma och tog hand om en skällande hund eftersom de hade smällare vid brasan i närheten av oss. Kul med släktforskning glad70 och plankstek låter väldigt lockande men det får dröja för mig , i varje fall potatismoset.Nästa fredag ska jag börja äta middag med vanlig mat men då bara protein och grönsaker i liten mängd. Skönt när sonen flyttar hemifrån mita, min dotter söker sin första bostad men här i Stockholm är det omöjligt om man inte har råd att köpa en bostadsrätt. Ha en bra 1:a maj !! Pepp,pepp

• Mycket engagerad
    414 inlägg
    1 maj 2012 11:21

Godmiddag!! Efter en trevlig kväll igår hos grannarna blev det lite sen uppstigning idag. En strålande fin dag med sol o värme tycks det bli. Någon större aktivitet blir det inte idag, eventuellt lite plantering av plantor. Hoppas ni får en fin dag ( glöm inte solskyddsfaktor) annars lär ni bli röda som tomater:))

• På gång
    33 inlägg
    1 maj 2012 12:46

Inte vet jag om jag kan bidra med något i denna tråden mer än pepp pepp. Jag har minst 30 kilo att gå ner och har sedan 4 veckor tillbaka ätit enligt LCHF fast på egen hand. Har provat förr och då gick jag ner ganska fort. Nu är det mera i en lugn takt som jag väl inte alltid är så himla glad åt. Motionerar bra mycket mera än tidigare och har slutat röka sedan 1 januari. Men ni vet väl en sak att varje hekto neråt är positivt även om det inte alltid känns så. Säger bara en sak MÅTTBAND !!!!!

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    1 maj 2012 14:20

Välkommen hit kebnek ! I den här träden är alla som har ganska många kilon att gå ner välkomna.Vi försöker peppa och stötta varandra så gott det går för ensam är inte alltid stark ! Nyss hemkommen från en långpromenad , över 8000 steg, så jag känner mig nöjd.Förra gången jag gick den här promenaden vägde jag mer än 17 kilo mer och var betydligt tröttare efteråt. Det känns så skönt att känna skillnaden på vad man orkar !! Ha en fortsatt solig majdag ! Jag glömde dessvärre skyddsfaktorn så jag får se vilken färg mina armar kommer att få . Pepp,pepp

• På gång
    33 inlägg
    1 maj 2012 16:01

Tack för ditt välkomnande. Visst är det härligt att känna att man orkar mera. Just hemkommen från dagens andra promenad. 6800 steg ungefär morgonprommisen före frukost var dryga 4000 steg och sen en cykeltur på 3 kilometer däremellan. Så jag känner mig rätt nöjd för denna dag. Har börjat promenera före frukost och det funkar riktigt bra faktiskt. Längden på promenaden är lite olika mellan 3,5 och 6 kilometer beroende på hur ryggen säger att den mår när den vaknar :-)

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    2 maj 2012 07:02

God morgon tjejer ! Jättebra jobbat kebnek.Jag kan aldrig promenaera innan frukost, är alltid yr och vinglig innan jag fått frukost i mig. Strålande sol idag också ! Måste tyvärr jo0bba så det blir inga långpromenader men ett flertal kortare .Har lite ont i min hälsporre efter gårdagens långpromenad. Arg på mig själv, åt alldeles för många mackor i natt, hur dum får man vara ? Vägning på torsdag , usch ! Ha en bra dag ! Pepp,pepp