Omstart på XL-tjejernas pepptråd 150108
För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.
Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre och förstås så har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015 med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!
Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!
Hallå! Har inte heller gömt mig, jo förresten inne i garderoben. Städat i två dagar, dotterns rum och den stora garderoben där uppe. Jag är inte färdig ännu, jo det är jag förståss det med. Detta blev ju heltokigt, sitter och tjafsar med mig själv..... Bäst att gå in i garderoben igen, vi hörs i morgon:))
God morgon tjejer !! Det är måndagsmorgon...... Skönt att jag inte var ensam kvar i träden, jag blev lite orolig ! Solen skiner och hunden löper, hon har ylat halva natten för hon vill ut. Känner mig ganska trött . Lycka till ni som har omstart idag !! Ni klarar det !! Vi kan om vi vill ! Pepp pepp
god morgon tack mymlan jag behöver verkligen en riktig spark i bakdelen sitter med frukosten vid datorn , en grön avokado/spenat drink fylld med nyttigheter =) nu får det vara slutsmakskat och slutmaskat för mig känner jag har ätit för mycket hela helgen i gen och har ständigt ont i magen . Behöver komma på banan igen och äta nyttigt och sockerfritt
God morgon!! Ny måndag, ny vecka. Nu kan ALLT bara bli till det bättre!! Ger alla en stor PEPP kram efter helgen!! Idag har vi både kallt och klart väder. Så kallt att jag borde haft både mössa och vantar på mig i morse när jag tog min pw. Då var det nollgradigt!! Men vad gör det när man har klarblå himmel och solsken. Arbetade i den del av trädgården igår som inte råkat ut för poolbygget, och det känns idag. Lite stel på baksidan låren och härligt solkysst på kinderna. Härligt!! Har som uppdrag att de närmaste dagarna leta lite inspiration i recept banken. Det ska vara "lätt" och lätt. D.v.s lite kcal och det ska inte krävas en kock utbildning för att fixa det. Har Ni några tips på recept, gärna som Ni provat själva? Hoppas Ni får en kanondag! Tjing!
Hej på er! Sofia heter jag och hittade Er precis! :) Jag är också av modellen XL (inte fy skam, egentligen) men siktar på att hitta size L innan sommaren är slut. Har för dålig självdiciplin och kass karaktär så fort helgen kommer så kan behöva lite extra peppning. (Självklart kommer jag peppa Er med!). Vad är Er favoritmotion? Jag gillar att gå på promenader eller att sitta på cykeln nere på gymmet. Dock har jag varit på tok för lat och slarvig den senaste tiden. Tur är att jag har min sambo som ger mig en knuffar mig i rätt riktning när jag är på helt fel bana. Det var lite om mig, undrar ni något mer är det bara att fråga :)
Hej och välkommen NoAngel/ Sofia /FET] ! Jag håller verkligen med dig att det inte är fy skam att vara XL men å andra sidan är det inte nyttigt för kroppen med allt för många X innan L .Så därför har man allt att vinna genom att gå ner i vikt. Vi behöver så mycket peppning som möjligt för att lyckas. men man måste framförallt sluta ljuga för sig själv . Om man själv vill gå ner i vikt och är villig att förändra sina matvanor till det bättre så ska man också lyckas !! Jag gillar också att promenera .Jag har ju hund som kräver mycket motion , nu måste jag gå 10000 steg/ dag.På 7 veckor har jag gått mindre än 10000 steg vid 2 tillfällen bara.Min kondition har förbättras oerhört, nu letar jag upp de brantaste stigningarna för att få bättre kondition, förut undvek jag dem.Jag cirkeltränar 30 min. 2 gånger per vecka också. Glad70 ; jag gjorde en hel del recept från matdagboken tidigare.Jag brukade kolla på de färdiga menyerna för t.ex. LCHF eller lågkalori och välja de recept jag tyckte låt goda och var lättlagade.De som var godast var ju förstås LCHF- massor av grädde och bacon- kan aldrig smaka fel, men tyvärr alltför många kalorier för mig nu ! Lena - jag håller tummarna för att du ska lyckas nu !! Kom ihåg efter 21 dagar har du fått en vana, det gäller bara att klara av det 21 dagar i följd !! Pepp,pepp
Hej allihopa!! Mymlan58: De ante mig att det skulle vara så. Ligger ju ganska tajt vad gäller kcal idag redan, men man kan ju få ideér och modifiera dom lite... Men lågkalori låter ju helt klart intressant. Det blir till att "kasta"sig över och botanisera!! ;) NoAngel: Hej och välkommen!! I arbetsveckorna försöker jag hinna med och ta 3-4 morgon pw på cirka 5 km innan sambon åker till jobbet. Men eftersom jag är så morgontrött och jag måste vara hemma igen 06:15 så tar själva uppstigande mer energi än den tänkta powerwalken. På helgerna däremot blir mina pw av och då är dom lääängre och inte lika okristligt tidigt! ;) Kör med AdidasMicoach app bara för att verkligen kunna tävla med mig själv... Sedan tränar jag Curves 3 gånger i veckan, passar mig tidsmässigt, hinner på lunchen. Sedan tränar jag motion och styrka på ett mer traditionellt gym 2-3 dagar i veckan. Jag har kontant stegräknare på mig. För precis som mymlan58 skriver är det minst 10000 steg som gäller varje dag.... Just nu har jag dragit med min sambo i steräknartävling på tappa.se Och ja jag är träningsledig varje vecka. Mest troligt på helgen, för då tar barnen aktiviteter över.... ;) Jag känner mig otroligt stark, fokuserad och målinriktad i det jag gör! Och det känns så himla skönt!! Jag vill!! Jag kan!! Jag ska!! *PEPPKRAM*
Förkylningen har tagit över mitt liv:( Hostar så magen värker och näsan rinner och är röd o fnasig. Usch för detta:(((
God morgon tjejer !! Du är inte allergisk mita ? Värsta pollensäsongen på länge sägs det.Jag snörvlar och hostar och mina ögon rinner men jag är inte förkyld, bara allergisk.Blir så seg av allergimedicinen då vill jag bara sova så jag väntar på bättre tider. Härliga takter glad70! Jag kan ,jag vill , jag ska !! Pepp,pepp
Vad goa ni är allihop! :) Idag var det tänkt att jag skulle gå upp en halvtimme tidigare än vanligt och gå till busshållsplatsen "längst bort" (ca 2,5-3km) för att ta bussen till jobbet därifrån. Dock förstördes min nattsömn av vår löpande kissemiss som stod utan för sovrumsdörren och jamade till och från hela natten. Så när jag steg upp kände jag att orken inte alls fanns där, tog fram dammsugaren och putsade 3 fönster i morse istället... Så nu är eftermiddagens plan att gå hem från busshållsplatsen för att sedan fortsätta med vårstädningen hemma. Känns som det var välbehövligt att röja ordentligt i varje rum och skrubba varenda liten yta från tak till golv. Igår blev vi klara med köket och och sambon, tog 2 timmar men det var det värt :) Inget damm, inget fett och det glänser ur alla vrår. Vajjert! :)