Omstart på XL-tjejernas pepptråd 150108
För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.
Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre och förstås så har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015 med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!
Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!
God morgon tjejer ! Ny dag , nya utmaningar ! Gårdagens årsmöte gick bra och jag blev omvald till ordförande, tur att det bara är årsmöte 1 gång per år ! Ikväll ska jag på min viktminskningsgrupp, innan dess ska jag cirkelträna- det ska bli skönt. Ni får ha en bra dag, hos mig skiner solen idag igen gårdagens regnområde har dragit vidare. Pepp.pepp
hello tjejer jag är så glad idag för idag skiner solen och jag har klarat veckan så himla bra bästa inspirationen och motivationen på länge . Igår hade jag bestämt att jag skulle cykla men det regnade u hela dagen tyvärr så idag efter frukost blir det promenad och efter lunch cykeltur ska försöka sätta fart på den här latmasken nu ; ) ha en toppenddag kram och pepppp tack för att ni finns här och stöttar
God morgon! Tack snäll för att Ni peppar mig vidare i min kamp!! *KRAM* Mymlan58, grattis till förnyat förtroende som ordförande! Man kan ju se det på två sätt, antingen gör du ett sjujäklarns jobb, eller så är det ingen annan som vill vara ordförande! Jag tror givetvis på det första! :) Lena444, härligt att Du känner att "vinden har vänt"!! Nu kan det bara bli bättre!! Lycka till! bi_ka, hoppas du får rätsida på din hosta, så du kan få komma igång igen. Kan bara gissa hur frustrerande det är. Jag som får spel efter några dagars hänighet. *håller tummarna* Själv är jag mör... Tog en promenad med min fina kusin igår, lyckades prata bort 50 minuter. Till råga på allt så gick vi en elljusspår bana vilket innebär lite med kuperat än bara stadspromenad. Sen i morse var det ju pw som gällde, ska på möte ikväll så det var ett måste att komma ut. Och NU är jag liksom lite "matt" i benen.. Kändes inte lika "tjolahopp" lätt som det brukar. Tror jag måste offra mig på en VILODAG imorgon. ;) HA en kanondag allihopa! Ni ÄR bäst! Tjing!
Hejsan! Har överlevt både städning och förkylning. Men är ganska trött ännu, men en promenad på en timma med Nelly orkade jag. Visserligen i lagom takt, men det är nog det bästa just nu. Har fått lite känningar åt hjärthållet och igår kväll domnade min arm och mitt ben på vänster sida. Hade lite ont i bröstet och det stack till i ryggen. Ja, det låter ju precis som om det skulle vara fara på taket, men det gick över senare. Har en tid i nästa vecka, får väll be dom kolla runt lite. Är kanske musklerna som är ansträngda kring bröstet, efter all hostning. Nikämpar på bra och än så länge ligger här ett litet - framför 1:an. Hoppas det håller sig så. Pepp på er allihop o ha en bra dag:)
God morgon tjejer ! Jag hoppas att du snart mår bättre mita, du har ju haft det jättetufft .Hostan kan säkert ha orsakat att du fått ont men det är bra att en läkare får kolla upp det hela. Glad70 Det är nog snarast att ingen vill ha den posten, det är svårt att få några till styrelsen, på årsmötet fanns 23 av 88 lägenheter representerade ! Många tror att de bor i en hyreslägenhet och att någon fixar allt som går sönder när man ringer.Usch, jobbigt ! Men om man måste höja månadsavgifterna, då blir det ett jäkligt gnällande ! Lena- bra jobbat, en dag i taget tills du fått en ny vana efter 21 dagar. Idag , vecka 9 i mitt viktminskningsprogram ska jag börja äta lite vanlig mat till middag för att vänja magen.De 3 första dagarna endast fisk och grönsaker en gång/ dag.Så till middag blir det räkor på salladsblad. Jag kunde ha fortsatt 3 veckor till med ersättningsmat 4 ggr/dag men eftersom jag reser bort nästa onsdag så vill jag kunna äta "vanligt" till middag. Vanligt innebär att jag endast får äta en handflata protein + 3 knytnävar grönsaker. d.v.s. inte förrätt, varmrätt och efterrätt som jag brukar äta när jag bor på pensionatet familjen åker till för 20:e året i rad. Ha en bra fredag ! Pepp,pepp
härligt mymlan att du får tugga lite igen ,det skulle jag ha haft jättesvårt att klara mig utan . hur räknar man 1 handflata protein ska den vara lika tunn som handflatan då också .? Här är det regnoväder igen men igår hann jag ut på promenad innan regnet kom ha en härlig dag alla Xl-tjejer idag är det dag 5 utan socker
Bra jobbat Lena ! Jag börjar om på måndag. Ha en bra alla! Pepp pepp
God morgon alla kämpar! Vaknar till fortsatt skitväder! Vi som ska ut på Mälaren med jobbet ikväll, tur att båten M/S Tor, är en täckt båt. Hoppas det finns värme också!! Menyn består av parmainlindad färsk sparris, Pestobakad Lax med romsås och till dessert färska bär och glass. Känns helt ok! ;) Men jag har ett problem. Ett roligt problem. Jag har inga kläder som passar!! Vi som var med om 80-talet kommer ihåg att det var helt inne ett tag med "pösjeans" och ju mer man drog åt bältet i midjan för att få "rynkigt" ju bättre. Har ni bilden? Bra då har ni mig och mina jeans just nu. Hahaha!! Men jag är lite snål också för jag tänker ju minska lite till, så jag vet inte om jag vill köpa nya byxor nu... Ha en trevlig fredag! Och kom ihåg att Ni är jätteduktiga!! Tjing
låter mysigt med god mat och båt hoppas vädret blir bättre. det där med byxorna är ju modernt nu igen tonårssonen brukar ha just så med stora byxor och bälte =)
Ja tyvärr lika tunn som handflatan också ! Jag har samma problem som du Glad70.Har tagit nya hål på mina skärp flera gånger men vill inte köpa några nya byxor för jag vill också gå ner mer. I och för sig är det ju ett ganska trevligt problem, och väldigt ovanligt med för stora kläder för mig det brukar vara det motsatta. Ha det så trevligt till sjöss ! Nu längtar jag efter räkor !!! det var 9 veckor sedan jag åt det ! Pepp,pepp