icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

XL-tjejernas pepptråd

Utmärkt medlem
906 inlägg
1 januari 2012 23:09

Omstart på XL-tjejernas pepptråd  150108

För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.

Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv  men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började  jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre  och förstås så  har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015  med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!

Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!

• Mycket engagerad
    129 inlägg
    16 maj 2012 09:27

God morgon!! ALLA härliga XL-tjejer!! Det är dagen innan röd dag!! Imorgon ledig dag och jag hoppas på kanonväder så jag kan få gå långpromenad i solen, dricka kaffe på altanen och se ut över trädgården som just nu ser ut som ett bombnedslag. Men vet ni vad? Jag kan inte göra något åt det, bara att vänta på grävmaskinen som ska ställa allt tillrätta!! ;) NoAngel, Du SKA vara stolt!! Det är en kanon början ju, nu kan ALLT bara bli bättre!! Kämpa på! Önskar jag kunde komma över min #jagkanintejogga# skräck.... mita0822, tänk att det kan köra ihop sig så kolossalt, på en enda dag!! Själva dagen "D" brukar ju bara gå av farten, det är dagen efter man får skiten... Men nu så är jag med på kartan igen. ;) Lena444, det är bara att bryta ihop och komma igen! Du fixar det!! Ha en bra dag! Och bara så Ni vet är Ni kanonduktiga och kämpar på!! Tjing! Fröken Glaad

• Engagerad
    86 inlägg
    16 maj 2012 09:34

Glaad70, Tack! :) Känner mig så nöjd. Tänkte ge mig på 2,5 minuter idag med :) Testa på att köra lite intervallträning, spring bara 20 sekunder och sedan kan du ju öka på det eftersom när du märker att du orkar! :) Du kan!

• Mycket engagerad
    414 inlägg
    17 maj 2012 10:07

Godmorgon! Ingen mymlan som hälsar godmorgon, ser lite tomt ut. Hoppas att du har bättre väder än vad jag tex har. Ösregn och ca 7 ynkliga grader. Brr Nä något direkt uteliv lär det ju inte bli i alla fall. Veckan går mot sitt slut och snart är det dags att kliva upp på vågen igen. Jag hoppas på ett litet minus, plus vill jag helst inte se. Hoppas ni får en bra dag och att ni har bättre väder än oss Skåningar.

• Mycket engagerad
    129 inlägg
    17 maj 2012 21:53

God kväll! Vi upplänningar har haft soligt idag! Hoppas vi får behålla det över helgen... Idag har det varit en "förbereda dag". Vi håller på att slutföra ett poolbygge och idag har vi gjort inköpsrundan vad gäller beställa häckplantor och de buskar och perenner vi ska plantera. Så himla kul, det är bara plånboken som ojjar sig. ;) Jag hittade skit dyra "utekrukor" men dom är lätta, frosttåliga och har 10 års garanti!! Till dom köpte vi uppstammade thujor. Det kommer bli kanonfint!! Vi hittade de stegstenar vi ska lägga i ett hav av marmorkross som delar av gräsmattan från poolen. Och nya idéer dök upp vart efter vi stoppade på Växtriket, Bo Grönt, Plantagen och Bauhaus. Jag kunde givetvis inte heller låta bli att bara förälska mig i en möbelgrupp på Bauhaus det är halvrunt, men det var tokdyrt. I mitt nästa liv... Förutom springet på shoppingrundan så blev det en liten promenad på ca 4km, ner till mellangrabbens fotbollsmatch. Imorgon är det arbetsdag och med det även ett träningspass! Ha en bra kväll tjejer! Och kom ihåg.. Ni är jätte duktiga! Tjing

• Mycket engagerad
    129 inlägg
    18 maj 2012 08:33

Hoho!! mymlan58 kom hem!! Det är så tyst här utan dig!! ;) Kom iväg på morgonpw i morse. Jag har ju en "rutt" på 40 min, det blir ca 4,5 km. Skit tungt att kliva upp, men shit vad skönt det är efteråt!! Vädret är ju inte så där hoppsan hejsan , mulet och det duggade faktiskt ett tag. Men det till trots åkte mina 3/4 arbetsbyxor på idag. Om inte så retar det väl någon.... ;) Ha en kanondag! Tjing!!

• Mycket engagerad
    414 inlägg
    18 maj 2012 18:33

Hejsan! Ja, mymlan är saknad det är bara att konstatera. Har gått ner 0,3Kg denna veckan, lite men dock en minskning. Här har det varit sol hela dagen och det börjar bli lite varmare. Imorgon ska jag ut o köpa plantor tillträdgården. Låter skönt med egen pool Glaad70, grannens har pool här, och den har vi fri tillgång till eftersom det är min gubbe som gjort det mesta arbetet där. Det är inte dumt det heller:)

• Mycket engagerad
    414 inlägg
    19 maj 2012 20:59

Jisses!! Har ni somnat hela högen??

• På gång
    33 inlägg
    19 maj 2012 21:24

Nej då här sover vi inte. Veckans resultat på vågen var minus 1 kilo Haft ett underbart väder och varit ute mkt och rört på mig. Men nu värker kroppens alla leder och några till tror jag. Men det blir nog bra så ingen fara.

• Mycket engagerad
    129 inlägg
    19 maj 2012 22:43

Hallooo!! Inledde dagen med en härlig morgonpw i solen!! Det slutade med att jag slagit person bästa på distansen 10 km!! Härligt, jag har flyt nu. ;) Trots det fina vädret har jag till 75% varit inomhus och stökat idag. Jag hade nämligen redan bestämt att IDAG ska min garderob rensas!! Då jag på min resa hittills "tappat" drygt 19 kg så har de ju hänt en del med måtten också, totalt 75cm faktiskt över hela kroppen... Så jag har nu tre papperskassar och en svart sopsäck med kläder som jag helt enkelt är för liten för!! :)) Imorgon blir det nog vilodag, måste ju ladda energi inför måndag. Då är det Vårruset som gäller!! Fortsatt trevlig helg till ER alla! Tjing

• Utmärkt medlem
    657 inlägg
    19 maj 2012 22:44

mitao822 du har precis rätt..... skulle natta ett av mina barnbarn som är här o hälsar på i helgen....man ligger o pratar o sen såblir de bara såååå:)