Omstart på XL-tjejernas pepptråd 150108
För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.
Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre och förstås så har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015 med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!
Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!
Men ja blev lite stolt när ja tog en sväng om vågen,kan nu lägga 1.7kg med dom andra i ryggsäcken,sammanlagt 7,9kg!!!!!
Hejsan! Vad duktiga ni är, hade varit glad om jag hade kunnat slänga iväg varenda plagg jag äger. Men icke sa Nicke. mumma: Förstår att du nästan sov, att passa barnbarnen är ingen lätt uppgift nu när man kommit upp i åldern. Då har man rätt att vara trött:) kebnek: Vi har också ett fantastiskt väder, men jag är lite invalid sedan hunden drog en spårlina om min ankel. Har en djup sårremsa med bortbränd hud som inte gillar fotbeklädnad av något slag. Det läker, men det går långsamt. Så det fina vädret är ju ett plus, för nu kan jag ha sandaler i alla fall. Glaad70: Lycka till med vårruset, håller tummarna för dig:)
Ny vecka med nya "kämpartaaaag"pepp pepp !!!!!!
Absolut. På`t igen bara.
Omstart idag!!! Idag har jag flyttat möbler på jobbet ... Hela dagen ... Känns i ryggen .... med bra träningspass ... Nu gäller bara vad ska jag äta till middag??? Ha en bra kväll ... Och vecka...
Och nu, äntligen... MOT VÅRRUSET!! Tjing!
Har precis gjort broccolimos, en av mina favoriter. Men att koka kål är ingen hit, det luktar i hela huset. Funderar om jag ska ha bacon eller korv till. Glaad70: Spring för livet:)) Lycka till!!
Heej..... vilket sommarväder bara sååå på en gång!!!!! Om en liten stund blir det ja o gubben som tar en härlig cykeltur,vi gör det titt som tätt. Har en motionscyckel som ja också använder flitigt men friare o cykla ute!!man upptäcker alltid nått nytt när man trampar på...... idag blir det schorts o linne,det räcker gott å väl(just nu 21grader.. puuuh... men de ä la detta som vi sett fram emota nu... när ja kommer hem blir det mitt goa grekisk jogerth tillsammans med frusna bär(riktigt smarrigt o mättande)nu ä de bara på med hjälmen o trampa på!!! ha de gött alla......
heej Glaad70.... vårruset är det när man springer en halv mil??? gör man det på olika dagar här i landet(bara ja som trodde det var på en dag)LYCKA TILL!!
Hej Tjejor!! Vårruset gå i olika städer, se www.varruset.se Springa o springa... Det går att gå fort också! Och det har jag gjort... ;) Jag höll hyfsat jämn fart hela loppet, trots en del tempoväxlingar då det blev lite "förstoppningar" Skulle ha valt en annan startgrupp, men man är ju för mesig... "jamen jag ska ju gå, då ska man gå i startgrupp 3" medan det fanns dom som gick men ändå startade i tidtagningsgruppen. Låg mellan 6,7-7,0 km/h så jag är nöjd. Jag kan nu också checka av mitt delmål numero: UNO!! Imorgon börjar vi om igen, nästa delmål är lite luddigt just nu, MEN MÅLET är Tjejmilen 1 september 2012!! Nu rätt i bingen så jag orkar upp på min morgonpw! Tjing!