Omstart på XL-tjejernas pepptråd 150108
För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.
Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre och förstås så har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015 med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!
Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!
godmorgon tjejer mymlan räkor låter gott funderar också på räkor med typ några goda såser till idag är det tyvärr inget superbra väder heller men det får väl gå ändå önskar er en trevlig dag =)
God morgon allihop ! Det var gott med räkor men jag fick hoppa över någon sås till så det blev bara räkor, ägg,gurka på ett salladsblad, men gott var det , konstig känsla att tugga på riktig mat . Magen protesterade inte. Idag ska jag äta avocadosallad- ska köpa en färdig från pizzerian, tar halva idag och andra halvan i morghon, vågar inte äta för mycket. Mulet här med, gick 2 hundpromenader i ösregn igår, mindre kul. I dag ska vi storhandla som vanligt , jag hjälper mina föräldrar med inhandling och eftersom vi ska vara borta 2 veckor fr.o.m. nästa onsdag så lär det verkligen bli storhandling idag.På eftermiddagen ska jag börja planera för vad jag ska packa. Ha en bra dag massor av pepp
Hej på er alla...... känner att ja vill kika in,sladdade av banan men är nu på g igen:)
Har lagt 6.2kg i min ryggsäck o hoppas att fler kilon ska in i den.... pepp till er alla!!!
Mymlan: Är det semester på gång? Vill också iväg men på ett sätt inte, skulle vilja bli klar med allt husarbete först. Gubben vill ha semester och klagar över mitt velande, men jag är inte så säker på att bara han o jag skulle ha så skoj tillsammans:/ Känns ganska platt just nu. Vikten gick ner med 0,6 denna veckan och det är jag nöjd med, hoppas den trenden kan hålla i sig ett år:)
Japp, semester på gång onsdag nästa vecka..Varje vår åker vi ca 10 dagar till ett pensionat på södra Gotland, det är 19:e året i rad i år.Ska bli jätteskönt.Frukost och middag serveras i matsalen , resten får man ordna själv. Bra jobbat mita ! Grattis mumma och välkommen året ! Skönt att du är på gång igen- skönt att stoppa fler kilon i ryggsäck istället för "magsäcken " Pepp,pepp
Mymlan: Hälsa Gotland, jag är halv Gotlänning. Min far var därifrån. Idag har det varit en j-kla dag, for ihop med dottern så det rök om det. Tur att sonen o Nelly gick emellan, annars hade nog en av oss vaknat upp med en blåtira:/ Hon har ett sjuhelsikes humör när hon inte får som hon vill, nu gällde det att hon ville o köpa en film och att jag skulle köra henne. Det varken orkade jag eller ville, då sparkade hon nästan ner vår sovrumsdörr. Ja, det är inte ofta jag blir tvärilsk men då blev jag det. Nu går hon här o surar, ja jag med:(( Hoppas ni har det lugnare på lördagskvällen. Vet ni, man blir sötsugen av ilska också...
God morgon tjejer ! Ja visst blir man sötsugen av ilska liksom av glädje liksom som tröst osv.- livet skulle vara mycket enklare om man blev sugen på t.ex. morötter ! Lycka till med dottern mita, min dotter behövde byta madrass igår akut, så alla miona planer på att börja packa gick åt skogen förstås.Samtliga andra sängkläder skulle tvättas p.g.a. hundkiss, det tog i stort sett hela dagen + inköp av ny madrass- min dotter sover i sin säng max 1 gång/ vecka- så vovven har boat in sig där.Pust för döttrar ! Jag är sommar gotlänning, har tillbringat alla somrar i mina föräldrars sommarstuga i Ireviken på Norra Gotland, hade mitt första sommarjobb som servitris på kafeet vid Lummelundagrotterna.Har varit på Gotland de senaste 51 somrarna ! Idag ska jag packa oavsett vad som händer.Eftersom jag förutom mina saker även förväntas plocka ner vad som behövs till hunden, i medicinväg, i köket osv. osv, så vill jag ha tid på mig annars glömmer jag alltid något.Svårt att veta vilka kläder man behöver allt från vinterjacka till baddräkt verkar det som. Igår åt jag en halv avocadosallad till middag, idag tar jag resten.Gott.Tog lite dressing också men hoppade över brödet, men tog det tyvärr i natt ! Ha en bra söndag ! Pepp,pepp
"TACK" mymlan58
God morgon alla duktiga XL-tjejer ! Ny vecka , nya utmaningar ! Jag har vägning i morgon , 2 dagar tidigare p.g.a. att jag ska resa bort några veckor, vill kolla vikten innan jag åker till pensionatet. Var tvungen att packa hela dagen igår så det blev inte 10000 steg, Idag börjar stegutmaningen på Itrim , den håller på 1 månad.Det gäller att gå så många steg som möjligt under denna månad så jag hoppas att fötterna håller och magen mår bra så ska jag fixa detta, en hel del vinster väntar + rabatt på vissa varor för de som deltar. Ha en bra dag ! Pepp.pepp