icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

XL-tjejernas pepptråd

Utmärkt medlem
906 inlägg
1 januari 2012 23:09

Omstart på XL-tjejernas pepptråd  150108

För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.

Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv  men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började  jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre  och förstås så  har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015  med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!

Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!

• Veteran
    2754 inlägg
    8 maj 2012 13:35

härligt det är att läsa och få inspiration nu kör vi idag är dag 2 mot sockermonstret och det känns verkligen jobbigt men det ska gå

• Engagerad
    86 inlägg
    8 maj 2012 13:37

Lena444 Det klarar du! :) Jag brukar försöka på att plocka och damma lite när det värsta sätter i så jag har händerna upptagna :)

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    8 maj 2012 14:15

Jag spelar dataspel när jag är kolhydratssugen, gärna något spel som kräver uppmärksamhet typ alfapet på nätet .Då glömmer jag bort suget !

• Engagerad
    86 inlägg
    8 maj 2012 19:34

Tog en skön promenad från busshållsplatsen som ligger 2.6 km från min dörr. Kanonväder, typiskt att jag hade valt att ta på mig vinterjackan i morse (men då var det ju kyligt). Nyss avnjutit en suverän middag bestående av kycklingsallad :) MUMS! I morgon ska jag gå från samma busshållsplats igen och se om jag klår tiden för idag.. Den som lever får se :)

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    9 maj 2012 06:59

God morgon XL-tjejer ! Jättebra NoAngel ! Det är det det handlar om röra sig mer och äta mindre, ganska enkelt i teorin men ack så svårt ibland ! Idag laddar jag för bostadsrättsföreningens årsmöte ikväll, jag är ordförande så det gäller att ha koll på vad vi skrivit i årsberättelsen. Ha en bra dag ! Vi kan, vi vill, vi ska klara av det !! pepp,pepp

• Veteran
    2754 inlägg
    9 maj 2012 07:52

god morgon tjejer idag vaknade jag kl 5 av att det sög av hunger i magen usch då går det ju inte somna om . Nu har det fungerat 2 dagar med sockerfri kost och det känns lite som om jag är på g igen så skönt. hade tom gått ner flera kg på de få dagarna ,går upp väldigt snabbt när jag äter socker och mjöl produkter . nu kör vi på mot sommaren

• Mycket engagerad
    129 inlägg
    9 maj 2012 08:50

HALLOJ!! Alldeles för trött för morgon pw idag och värdet var ju inte så lockande. Å andra sidan avslutade jag gårdagen med en dryga 6 km runda medan dottern tränade fotboll. Så det är heeelt OK! Haft vägning på morgonen! Veckans vikt är fantastiska 79,4 kg!! Jag är under 80 för första gången sen jag vet inte när!! *klapp på axeln* ;) Ha en bra dag XL-tjejer! Tjing!!

• På gång
    33 inlägg
    9 maj 2012 09:10

Bra jobbat Glaad70. Tänk när man är under 80 då skall jag fira :-)

• Mycket engagerad
    369 inlägg
    9 maj 2012 12:26

Bra jobbat Glaad70!!! Idag var jag till läkaren för min hosta ... Igen ...Fick en kortisonbehandling och lungröntgen imorgon ... så får vi se vad det blir... Har tagit olika odlingar tidigare men inget där ... Men något är det ju!!! Vi bara blir frisk ... Och när jag väl är det, vill jag gå ner ivikt igen. kram på er Bika

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    9 maj 2012 14:08

Grattis Glad70 ! Så duktig du varit !! Fler klappar på axeln från mig !! Du klarar det Lena !!! Pepp,pepp