Omstart på XL-tjejernas pepptråd 150108
För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.
Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre och förstås så har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015 med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!
Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!
Skönt med garderobsrensning! Jag har rensat bort lite oxå ... Inte för att jag växt ur utan för att jag aldrig använder dem ... Men snart ska jag också slänga bort lite för stora kläder =) Bra sprunget!! Själv är jag inne på andra dagen med Lchf och inväntar stora mattheten och kämpar lite med huvudvärken... Idag gjorde jag en spirometri undersökning och den gick bra ... Starka lunger ... Imorgon ska jag gör en hälsoundersökning Så här i värmen har björken fått fart på blommningen igen så jag vet inte om dottern är sjuk eller om det är allergin som blommar upp ... Kanske båda... /bika
Mycket varmt ikväll, 24 grader ännu. Svetten lackar ur mig, har städat och nu till sist lagat mat. Längtar till duschen. Ha de bra!
God morgon Ny dag Nya möjligheter Pepp pepp
God morgon!! Bi_ka oavsett anledning till rensning så är det ju skönt när det är gjort. Men klart är att du ska rensa förstora kläder också... snart!! Härlig inställning, behåll den så är hälften vunnet! :) Hoppas du "kommer över tröskeln" till LCHF utan större problem. Inte trevligt just den dagen. Hade en "dag2" när jag gjorde min kickstart diet, jag hade huvudvärk, var konstant gråtfärdig och jag var "seg" i hjärnan... Jag vill kalla det kolhydratabstinens!! Men dagen efter fanns en ny sorts energi, skulle inte tacka nej till den igen! Lycka till, DU fixar det galant! Mitao822, men visst är det härligt att vi äntligen har fått något som liknar sommar!! Kom ihåg bara att dricka mycket vatten!! Idag är en kanondag! Tog ledigt från morgonpw men siktar in mig på en till kvällen tillsammans med en av alla mina kusiner. Vi tappade kontakten för många herrans år sedan men nu, äldre, klokare och visare gör vi trevande försök att plocka upp kontakten igen! Blir väl så när man har så många kusiner, man orkar inte hålla ihop det med alla. Har ju 35 stycken!! Hoppas Ni får en kanondag! Och kom ihåg att NI ÄR JÄTTE DUKTIGA!! Kram
Ja, vi är jätteduktiga Glaad, men inte på att skriva.... Och naturligtvis är det skönt med sommar, det har vi ju väntat på hela vintern. Idag väntar tandläkaren och det är ju mindre roligt, men så är det.
Idag fick jag stekt kyckling med sockerärter ruccola och lite päron till middag av min sambo när jag kom hem ... Hur gott som helst!! Han är bäst!
Hej alla....... har trampat en runda i värmen,snacka om att svettas,men det känns desto bättre när ja ställde mej i duschen...ska småplocka lite sen blir det soffan,bliga lite på tv:n,kanske kan va nått som roar....... ha de så gött alla!!!!!
Har klarat min femte dag med LCHF utan större problem ... Lite huvudvärk och lite trötthet är okej ... Inte som förra gången jag provade... Idag har jag vabbat i solen med den rättså frisk dotter...=) Hon är förkyld och hostar ... Inte så mycket på dagen som på natten ... Hon hostar tills hon spyr ... Så i natt var vi upp vi två tillfällen och duschade ... =( men dagen var bra och helgen blir lite längre =)
Hej alla..... känns skööönt att lägga i 1,2 kg i ryggsäcken.... sammanlagt 9,1kg... idag bär de iväg till min mor som skall fira sin 85 års dag med nära o kära,känner mej peppad nu så ja hoppas att ja kan hålla mina fingrar istyr:))Peppningar till alla er andra!!! Ha en bra dag
Hemma igen....... jag höll verkligen mina fingrar i styr,senare åkte vi till min bror o tjej,även där hade ja allt under kontroll..... härlig känsla.... nu tar vi nya tag,ny vecka.... pepp till er alla!!!!