Omstart på XL-tjejernas pepptråd 150108
För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.
Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre och förstås så har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015 med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!
Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!
God morgon tjejer ! Här regnar det för fullt men som hundägare har man inget val. det är bara att gå ut, dessutom måste jag ju få ihop mina steg varje dag. Gårdagskvällen var trevlig och maten god.Sparrissoppa till förrätt- bad att slippa vitlöksbröd + krutonger.Varmrätt Kummel med primörer- potatis. Alltid gott med fisk, kanske lite torr men rödbetorna till vår helt underbara.Till efterrätt endast kaffe, dryck ramlösa + cola light. Känner mig nöjd , vilken skillnad mot förra årets val av maträtter och dryck ! Idag ska jag på datortomografi lever och lungor vilket jag gör var 3:e månad eftersom jag har haft metastaser.Får tyvärr inte träffa min läkare förrän den 13/6 , det är jobbigt att vänta på resultatet.Ska försöka låta bli att dämpa min oro genom nattätning. Ha en bra dag trots busväder Pepp,pepp Mymlan
bra jobbat mymlan duktig du är jag har bytt ut en del mål mot allevo pulver men tyvärr är de rätt söta tycker jag. jag funderar på om jag ska börja använda mig av handflatemetoden (handfast minus) eller om jag köra strikt lchf är det handfast minus du kör på mymlan hur mycket går man ner per vecka av det
Har gått upp 2 hg, kanske inte så konstigt, nu gäller det att hitta en väg där jag går ner trots att motionen står på minus. Här skiner faktiskt solen än så länge, synd att jag inte kan ta en lång promenad. Får tvätta istället:/
Hej Lina här. Tackar för att man fick vara med i ert forum. är en överviktig tjej som önskar att vara smal, så jag har börjat här på MD. har skrivit att mitt mål är 75 kg, men ska jag vara ärlig så vill jag nog lite till. Får se hur det blir. Hoppas man får lite pepp här. Ska börja med en dryck när jag inte behöver laga mat hemma, har försökt det tidigare och då gick det bra. Ha en bra kväll pepp och kram på er
Hej Nu ser jag att det är 121 sidor, men hoppas jag får hänga med ändå :) Ska börja med LCHF imorgon och har pepp från en kollega, men känner att jag behöver lite mer pepp, annars är det lätt att strunta i allt (som jag gjort hittills). Har väl en 40 kg att gå ned och jag VILL verkligen. Vill, vill, VILL!! Men det är långt mellan tanke och handling. Men nu har jag bestämt mig engång för alla (så har jag sagt tusen ggr innan, men nu är viljan starkare än någonsin) och jag struntar fullkomligt i att det är lördag imorgon och att jag ska jobba imorgon kväll, det är lika bra att kasta ut det söta och välkomna in fettet i familjen. :) MVH//Lizzie.
Välkomna Lina 962 och Azursephre ! Det är jätteviktigt att man har support hemifrån men jag tycker att matdagbokens support också är viktigt ! Genom pepp och goda råd kan vi stötta varandra ! Ensam är inte stark. Lena- jag äter inte riktigt handfast minus eftersom jag 2 gånger per dag äter ersättningsmål och 2 gånger per dag äter handfast minus.Jag har ingen aning om det finns något mått på hur mycket man går ner i vikt/ vecka- men det är väl som alla andra viktminskningsdieter så gäller väl att få i sig alla näringsämnen man behöver men så få kalorier som möjligt samtidigt som, man rör sig mer.Jag har under hela tiden gått ner1-1,5 kg / vecka men då har det vara ersättningsmål 4 ggr/ dag.De sista 2 veckorna har jag gått ner 1 kg/ vecka, då jag ätit 2 handfast minus + 2 ersättning. Det är ju svårare att begränsa sig när man äter vanlig mat. Ha en bra dag tjejer ! Vi villllllllllll !!!!!! Pepp,pepp
Tack mymlan58! :) Har ätit min första frukost i mitt nya liv, känns bra hittills. Ska jobba ikväll, mina arbetskamrater kommer säkert tycka jag är jätte knäpp som kommer äta tacogratäng med mycket créme fraiche och philadelphiaost. Det är nästan ett under att denna diet fungerar med tanke på vad man stoppar i sig. Hade tänkt köpa en traditionell våg också, ingen digital. Sen ha en vägdag i veckan och se så det går åt rätt håll liksom :) Sen ett måttband kan vara bra att ha. Heja heja.
Halloj! Jag bakade igår, ja det slank ner smakprov så att säga. Tur att det finns frys. Ska ge bort en del till min son o hans flickvän, sedan får den andre sonalyckan äta härhemma. Eftersom det inte blev någon tårta på morsdag, så blir det lite bakat istället. Alla barnen satt med mig på akuten i 7 timmar och det är jag tacksam för. Knäet blir bättre o bättre, men det dröjer nog innan jag kan gå på långpromenader med Nelly. Hon undrar nog vad som har hänt. Ha en fin lördag och många pepp på er!
ok mymlan det låter ju jättebra! huvudsaken att vågen rör sig neråt jag har bestämt att gör ett försök till med lchf och verkligen inte slarva tycker vågen har rört sig mycket neråt denna vecka som tur är. men då har jag ätit rätt många måltidsersättningar också. ha en trevlig helg nu tjejer
God morgon tjejer ! Jag hoppas på bättre väder idag, gårdagen med regn,blåst och kyla var ingen höjdare, trots vädret lyckades jag gå över 10000 steg, men det blev många klädbyten. I eftermiddag ska jag göra ett nytt konditionstest, jag gjorde mitt första för 3 månader sedan på Itrim, mitt resultat var uruselt.Det ska bli spännande att se dagens resultat, jag märker ju hur mycket bättre kondis jag har fått dessa 3 månader, nu slipper jag dess utom släpa på 16 kg mer som jag gjorde vid förasta testet, Ha en bra dag !! Pepp,pepp